همکاری و همدلی مردم، رکن اصلی توسعه روستاها


همکاری و همدلی مردم، رکن اصلی توسعه روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: مشارکت‌های مردمی و تلاش مردم و مسئولان در جهت پیشرفت، مهم‌ترین رکن توسعه محسوب می‌شود.

سجاد صنعتی‌منفرد در دیدار با فرماندار شهرستان سلطانیه که به منظور بررسی و حل مشکلات به ویژه در سطح روستاهای شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن که یکی از نهادهای انقلابی در کشور است خدمات ارزشمندی به‌ویژه در حوزه عمران روستایی، اجرای طرح­‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت­‌ها به‌ویژه در روستاهای این شهرستان برداشته است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمات و اقدامات زیادی برای محرومیت‌زدایی روستاها انجام شده است، یادآور شد: بهبود شرایط زندگی در نواحی روستایی، در واقع ارتقای سطح و بهبود شرایط زندگی در فضای روستایی است و رسیدن به این اهداف علاوه بر رشد و توسعه روستا، برای رسیدن به توسعه ملی نیز موثر خواهد بود که در این راستا مشارکت‌های مردمی و تلاش مردم و مسئولین در جهت پیشرفت مهم‌ترین رکن توسعه محسوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: در مناطقی که زمینه مشارکت همه‌ جانبه، همکاری و همدلی بین همه اهالی روستا وجود داشته است، مردم توانسته‌اند تغییرات اساسی در روستا ایجاد کنند.

این مسئول تاکید کرد: مشارکت و همدلی وحدت و انسجام به وجود می‌آورد و در این راستا است که مردم با دلسوزی و شناخت برای رفع مشکلات روستای خود اقدام می‌کنند و انگیزه در بین مسئولان نیز برای ارائه خدمات بیشتر فراهم می شود.

صنعتی‌منفرد با بین این‌که اجرای طرح هادی روستایی در این شهرستان در رسیدن به اهداف کالبـدی ماننـد بهبود کیفیت معابر و جدول‌ها، کانال‌های کشاورزی، بهبود وضعیت مسکن و ساخت وسـازها، موفق بوده است، گفت: فراهم کردن امکانات در سطح روستاها یکی از مهم‎ترین بسترهای توسعه و ارتقای امنیت راه‌های روستایی است. همچنین فراهم کردن امکانات در روستاها می‌تواند تا حدود زیادی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر جلوگیری کرده و از آسیب‌های ناشی از این مهاجرت‌ها به طور چشم‌گیری بکاهد.

در ادامه این دیدار نیز فرمامدار شهرستان سلطانیه گفت: بنیاد مسکن استان از طریق ایجاد بستر و زمینه‌های مناسب به خوبی توانسته در اقدامات خود در زمینه عمران و آبادانی روستاها موضوع کلان توسعه پایدار روستایی را که عبارت از وحدت میان ابعاداجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم و تثبیت جمعیت روستایی را مورد توجه قرار دهد.

حسین رحمانی‌هزاررود بر گسترش تعاملات بین این دو دستگاه تاکید کرد و گفت: همه مسئولان ذی‌ربط باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع در تمام نقاط شهری و روستایی رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند.

این مسئول ادامه داد: توسعه روستایی وقتی محقق می‌شود که روستاییان نه تنها از زیرساخت‌ها و امکاناتی نظیر آب، برق و مدرسه برخوردار باشند بلکه بتوانند از همه برکات و آثار توسعه نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


50 هزار واحد مسکونی در استان زنجان مقاوم سازی شده است