6 محل اسکان اضطراری در ابهر آماده شده است


6 محل اسکان اضطراری در ابهر آماده شده است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان هلال احمر شهرستان ابهر گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و اجرای طرح امداد و نجات در برف و کولاک 6 محل اسکان اضطراری مسافران در ابهر برای خدمت رسانی به هموطنان در مواقع بحرانی آماده سازی شده است.

ابراهیم کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زمینه آمادگی برای کمک رسانی به مردم در مواقع بحرانی به ویژه در فصل بارش، افزود: اقلام مورد نیاز برای امدادرسانی جاده ای در پایگاه های جاده ای هلال احمر انبار شده است.
وی تصریح کرد: خودروهای امدادی هلال احمر سرویس کاری شده و آماده خدمت رسانی به مردم در این روزها هستند.
کاظمی با بیان اینکه بیشترین وسیله مورد نیاز برای اسکان مسافران پتو است، تاکید کرد: محل های اسکان اضطراری پیش بینی و انبارها به روزرسانی و مانند سال‌های قبل برای اسکان مسافران مسجد چهارده معصوم در داخل شهر ابهر پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: ۶ مسجد برای اسکان مسافران برنامه ریزی شده و در شهر هیدج، در محل هتل لاله و مسجد صاحب الزمان (عج) در صایین قلعه که مسجد چهارده معصوم با توجه به موقعیت مکانی در شهر ابهر در رأس قرار دارد.
کاظمی عنوان کرد: طبق دستورالعمل اولویت توزیع غذای گرم در محل های اسکان جاده است چراکه این مسافران دسترسی به مراکز تهیه غذا ندارند.
رییس هلال احمر شهرستان ابهر بیان کرد: دوره های بازآموزی امداد و نجات و اسکان در برف و کولاک برای امداد گران برگزار شده است.
وی ادامه داد: طی سال جاری کلاس های مختلفی برای کارکنان دستگاه های اجرایی و خانواده های آنها برای مقابله با مخاطرات برگزار شده و انتظار داریم استقبال از این آموزش ها افزایش یابد.
رییس سازمان هلال احمر ابهر یادآور شد: با توجه به تجربه سال های گذشته یکی از مهمترین اقدامات در مواقع اسکان اضطراری مسافران در داخل شهر مهمان نوازی مردم نوعدوست شهر ابهر است که برای یاری هموطنان خود و اسکان در منازل شخصی می شتافتند که جای تقدیر دارد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

12 قلم شیء تاریخی در روستای شقاقی جزلا شهرستان طارم کشف شد