2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای ساماندهی مجموعه سعدی اختصاص یافت


2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای ساماندهی مجموعه سعدی اختصاص یافت

شیراز-ایرنا-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: ساماندهی و مرمت مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدی با اعتبار 2میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز شد.

مصیب امیری سه شنبه در این باره اعلام کرد: ساماندهی محوطه و فضای سبز ضلع غربی و جنوب غرب آرامگاه ، تعمیرات اضطراری پشت بام آرامگاه و ایوان و تعمیرات موضعی سنگ فرش محوطه در حال حاضر در حال انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه کرد: اجرای درپوش و دریچه های کانال مربوط به تأسیسات دوربین های مدار بسته، ایجاد رمپ و پله به منظور دسترسی بهتر گردشگران و معلومین به فضای آرامگاه، از جمله اقدامات دیگر و مهم این پروژه است.

مطلب ارسالی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از قول امیری حاکی است پیش بینی می شود این طرح تا مردادماه ۹۹ پایان یابد.

آرامگاه سعدی در انتهای خیابان بوستان و کنار باغ دلگشا در دامنهٔ کوه در شمال شرق شیراز قرار دارد.

در اطراف مقبره، قبور زیادی از ادیبان و عارفان وجود دارند که بنا به وصیت خود، در آنجا مدفون شده‌اند. از جمله مهمترین‌های آن می‌توان شوریده شیرازی سراینده نابینا را نام برد که آرامگاهش با رواق به آرامگاه سعدی متصل است.

آرامگاه شیخ مشرف الدین بن مصلح الدین سعدی شیرازی سخن سرای سده هفتم هجری قمری در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۵۳ به شمارهٔ ثبت ۱۰۱۰٫۳ در انجمن آثار ملی به ثبت رسیده‌ است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خسارت یک میلیاردی طوفان به شبکه توزیع برق شهرستان لامرد