اغنای مخاطب، مهمترین هدف یک مقاله است


اغنای مخاطب، مهمترین هدف یک مقاله است

مدرس دانشگاه‌های اردبیل گفت: در نگارش مقاله باید به بازخورد مناسب مقاله توجه شود چرا که  اغنا و راضی کردن مخاطب مهمترین هدف یک مقاله است.

به همت معاونت فرهنگی و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل کارگاه آموزشی "مقاله‌نویسی" برگزار شد، نادر هاشمی در این کارگاه اظهار کرد: انسان برای پویایی و درک عمیق‌تر، پا فراتر از اطلاعات وجودی خود گذاشته و به پویش و تحقیق می‌پردازد که مقاله‌نویسی یکی از روش‌های علمی برای رسیدن به این هدف است .

وی تصریح کرد: مقاله یک کلمه عربی است که از قول و گفتن گرفته شده و وارد زبان فارسی شده است و در حقیقت کتابت گفتارهای شنیداری را مقاله نویسی می گویند.

مدرس دانشگاه‌های اردبیل با اشاره به اینکه وقتی قصد نگارش مقاله علمی را داریم باید به پذیرش آن در مجمع علمی مناسب توجه داشته باشیم، یادآور شد: عنوان مقاله، مقدمه، چکیده، متن مقاله، نتیجه‌گیری، منابع و ماخذ و ضمائم، چارچوب اصلی یک مقاله است .

هاشمی، داشتن آگاهی، حس همکاری، امانتداری و آزاده بودن را از مهمترین ویژگی‌های پژوهشگر و مقاله‌نویس خواند و تصریح کرد: نگارنده مقاله باید از ابتدا خود را از تعصبات جدا کرده و وابستگی‌های گروهی و مادی را از خود دور نماید.

وی با بیان اینکه نگارنده مقاله باید چارچوب علمی، اخلاقی و ادبی را رعایت کند، اظهار کرد: مقاله تحلیلی، مروری، گردآوری، ترجمه و کنفرانسی از انواع مقاله ها هستند.

به گزارش ایسنا،مدرس دانشگاه‌های اردبیل ادامه داد: انسان‌های اولیه با صوت و لحن انتقال پیام می‌کردند و در ادامه بعد از روش‌های مختلف و برای جبران فراموشی اتفاقات، حوادث و مباحث علمی مورد نیاز دست به کتابت زده‌اند که پژوهش و جمع آوری اطلاعات در یک منبع نوشتاری از جمله این موارد از گذشته دور تاکنون بوده است که امروزه به صورت مقاله، تحقیق، پژوهش های میدانی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403