ارتقا سلامت زنان نیازمند تمرکز بر نیازها و مشکلات آن‌هاست


ارتقا سلامت زنان نیازمند تمرکز بر نیازها و مشکلات آن‌هاست

اصفهان- ایرنا- دبیر علمی همایش ارتقا سلامت زنان در اصفهان گفت: دستیابی به ارتقا سلامت زنان نیازمند تمرکز بر نیازها و مشکلات آن‌هاست که در تمامی ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی باید دیده شود.

این همایش کشوری به مدت 2 روز از امروز با حضور شماری از پزشکان متخصص در مرکز همایش‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شده است.

میترا صوابی اصفهانی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌ و گو با ایرنا با بیان این که ارتقا سلامت زنان می‌تواند کمک فراوانی به ارتقا سلامت خانواده و جامعه کند.

به گفته وی زنان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که از این منظر مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی در مورد همایش یادآور شد: 9 محور برای همایش ارتقا سلامت زنان طراحی و در خصوص آن مقالات بسیاری به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

دبیر علمی همایش ارتقا سلامت زنان در اصفهان سلامت باروری و جنسی، حقوق و اخلاق در سلامت زنان، توانمندسازی زنان، سرطان‌های زنان، مدیریت و سیاستگذاری در سلامت زنان، آسیب‌های اجتماعی در زنان، میانسالی و سالمندی سالم در زنان، سلامت روانی و معنوی و کاربرد طب مکمل در سلامت زنان را از جمله محورهای این برشمرد.

وی ادامه داد: فراخوان پذیرش مقاله را از تیرماه آغاز کردیم و از بین مقالات با داوری‌های متعدد بیش از 120 مقاله به صورت پوستر و هشت مقاله به صورت سخنرانی انتخاب شده است.

دبیر علمی همایش ارتقا سلامت زنان با اشاره به اینکه علاوه بر شرکت کنندگان متعدد از شهر اصفهان از سایر نقاط کشور به دبیرخانه همایش مقاله ارائه کردند، اضافه کرد: از شهرهای مشهد، شیراز، تهران شهرکرد، کرمان، کاشان، کرمانشاه و سایر شهرها در این همایش شرکت کردند .

صوابی تصریح کرد: در کنار ارائه مقاله و پوستر هماهنگی‌هایی برای برگزاری سخنرانی‌های جامع و چهار پنل در حوزه‌های تخصصی مرتبط با سلامت زنان در این همایش صورت گرفته و پیشکسوتان، صاحب نظران و متخصصان در این پنل‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عضو هیات علمی گروه مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت سلامت زنان در کشور اظهار داشت: یکی از نکاتی که در این همایش مورد توجه قرار گرفته جایگاه و نقش زنان در سلامت، خانواده و جامعه است، زنان نه تنها در سلامت خود بلکه در سلامت اعضای خانواده و جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

جمعیت استان اصفهان بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395، افزون بر پنج میلیون و 120 هزار نفر است که از این تعداد 2 میلیون و 599 هزار نفر(نزدیک به 51 درصد) مرد و 2 میلیون و 521 هزار نفر (نزدیک به 49 درصد) زن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)