استان البرز پذیرای گردشگران لهستانی است


استان البرز پذیرای گردشگران لهستانی است

کرج - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در جریان سفر به لهستان روز چهارشنبه در نشستی با رییس اتاق بازرگان ورشو پایتخت لهستان و جمعی از مدیران دولتی این کشور آمادگی البرز را برای پذیرش و حضور گردشگران این کشور اعلام کرد.

رحیم بنامولائی در تماس تلفنی با خبرنگار ایرنا در کرج گفت: در این نشست ضمن تشریح جاذبه های گردشگری از جمله طبیعت جذاب و دیدنی و آثار عدیده تاریخی، فرهنگی و ورزشی البرز، اعلام کردیم که امکانات لازم برای جذب گردشگران سلامت لهستانی نیز در این استان فراهم است.

وی اظهار داشت: استان البرز ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب مهم گردشگری کشور را دارد و بخش خصوصی همواره برای تامین امکانات و نیازهای صنعت گردشگری استان اعلام آمادگی کرده است.

رییس اتاق بازرگانی البرز از پیست دیزین و طبیعت زیبای ارتفاعات البرز به عنوان جاذبه‌ پر طرفدار ورزشی و تفریحی نام برد و گفت: درنشست مشترک با مدیران بخش خصوصی و دولتی لهستان، اعزام گردشگران لهستانی به ویژه گردشگران ورزشی این کشور به استان البرز با ابراز علاقه وافر مسوولان لهستانی همراه شد.

وی از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام به عنوان یکی از مزیت های استان البرز در توسعه صنعت گردشگری نام برد و اضافه کرد: با ایجاد خط هوایی مسافربری و باربری بین البرز و ورشو می توانیم بستر را برای گسترش گردشگری و نیز توسعه روابط تجاری فراهم کنیم.

بنامولایی گفت: درنشست مشترک‌ با رئیس اتاق بازرگانی و مدیران دولتی لهستان برای مشارکت و همکاری در تولید و صادرات در بازارهای منطقه با برند محصولات آن کشور اعلام آمادگی کردیم.

وی اظهار داشت: با توجه به هزینه پایین تولید در کشورمان، بخش خصوصی لهستان برای مشارکت و سرمایه گذاری در بخش تولید البرز ابراز تمایل کرد.

رییس اتاق بازرگانی البرزخاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان البرز دارای مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های مهندسی است، لذا همکاری در مباحث دانشگاهی، تبادل فناوری و تکنولوژی از مواردی بود که در نشست با مدیران دولتی و بخش خصوصی لهستان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

استان البرز بیش از ۵۰۰ جاذبه فرهنگی تارریخی و طبیعی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری