دولت و دستگاه‌ها برای بهبود شاخص‌های رشد جمعیت، تلاش مضاعف کنند


دولت و دستگاه‌ها برای بهبود شاخص‌های رشد جمعیت، تلاش مضاعف کنند

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که اکنون که ترفندهای شوم عناصر نفوذی برملا شده است، گفت: لازم است دولت و دستگاه‌ها با بازنگری و تصحیح قوانین برای بهبود شاخص‌های رشد جمعیت به عنوان مولفه اقتدار کشور، تلاش مضاعف کنند.

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: از سال ۹۱ مقام معظم رهبری در یک هشدار مهم، سیاست‌های جمعیتی را اشتباه خوانده و دغدغه‌ افزایش جوان کشور و فرزندآوری را جزو مطالبات خود مطرح کردند.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ عناصری مشکوک به نام پژوهشگر و تحقیق با دستکاری در آمارها تلاش کردند، حرکت کشور را در حوزه‌ی رشد جمعیت، رو به جلو نشان دهند تا در غفلت فراگیر مسئولان و مردم، ایران اسلامی، مهد انقلاب اسلامی با فاجعه کاهش جمعیت جوان و با نشاط مواجه شود، آن هم زمانی که کار از کار گذشته است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب با پیگیری و رصد هوشمندانه اولین کسی بودند که این اقدامات فاجعه بار و تحرکات مشکوک را مطرح کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب مسئولان را به بازنگری فراخواندند، نامه وزیر بهداشت، آقای نمکی نیز بر صحت پیش بینی رهبر تاکید کرده است.

آل هاشم با تذکر در ارتباط با گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های نوین، مهم‌ترین ابزار گفتمان سازی محسوب می‌شوند وبرای گفتمان سازی بیانیه‌ای باید نسبت به کارهای رسانه‌ای و هنری توجه جدی شود.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند در اجرا و تحقق بخشیدن بیانیه گام دوم انقلاب نقش به سزایی داشته باشند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به شهادت آیت الله مدرس که به روز مجلس نام گذاری شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین خصایل شهید مدرس، دین شناسی، دین آشنایی عمیق و شناخت نفودی‌های دشمن بود، ساده زیستی و مردم داری و شهادت طلبی و وارستگی از تعلقات دنیوی، عدم تغییر روحیه در زندگی قبل و بعد نمایندگی از دیگر ویژگی‌های آیت الله شهید مدرس بود.

آل هاشم تاکید کرد: مردم سعی کنند چنین افرادی با این ویژگی‌ها را به عنوان نماینده انتخاب کرده و به مجلس بفرستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح پروژه‌ی خط آهن قطار میانه_بستان آباد، افزود: این پروژه هرچند دیر هنگام و بعد از ۲۰ سال افتتاح شد، اما تحقق آن، جای تشکر دارد و امیدواریم طبق وعده‌های رئیس جمهور خط راه آهن میانه تا سال آینده به تبریز نیز برسد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: روز نیروی دریایی یادآور عملیات بزرگ مروارید است که توسط نیروی مقتدر نیروی دریایی در اول جنگ اتفاق افتاد، هفتم آذرماه سال ۵۹، جان برکفان نیروی دریایی با تسخیر و انهدام سکوهای نفتی دشمن، نیروی دریایی دشمن را تا پایان جنگ از بین بردند.

وی افزود: عراق نتوانست تا پایان جنگ نیروی دریایی خود را در دریا ساماندهی کند، این روز را به تمامی سیپد جامه‌های نیروی دریایی تبریک می‌گویم و یاد شهدا نیروی دریایی را گرامی‌می‌دارم.

وی با بیان این‌که نیروی دریایی نه تنها نیروی راهبردی جمهوری اسلامی است، بلکه نیروی بین‌المللی و از نظر دیپلماسی حرفی برای گفتن دارد، اطهار کرد: نیروی دریایی در بحث اقتصاد کشور و در مبارزه با دزدان دریایی حرفی برای گفتن دارد، محافظت از کشتی‌های تجاری توسط نیروهای دریایی انجام می‌شود، همچنین ساخت ناو جنگی در سایه مدیریت و هدایت‌های فرماندهی کل قوا در نیروری دریایی چشمگیر است.

آل هاشم در ادامه با اشاره به دیدار پرشور بسیجی‌ها با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته بسیج، بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به جریانات اخیر اشاره و از مردم ایران عزیز و از حرکت ویژه‌ مردم تبریز قدردانی کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند که جریانات اخیر توطئه‌ای بزرگ و پیچیده بود که با هزینه‌ی استکبار جهانی انجام‌ شد و ملت بزرگ ایران با حضور در راهپیمایی توطئه‌ی دشمن را ناکام گذاشتند.

وی با بیان این‌که بسیج نماد تشکل و تفکر بسیجی در هر قشر و صنفی در داخل و خارج کشور است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به نقش بسیج اشاره کرده و بسیج را نیروی مقاومت بسیج مستضعفین دانستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی