برپایی نماز در نظام اداری باید از حالت دستوری خارج شود 


برپایی نماز در نظام اداری باید از حالت دستوری خارج شود 

اصفهان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: برپایی فریضه نماز در ادارات باید از حالت دستوری خارج شود و مدیران با شوق، رغبت و اختیار خود نماز را اقامه کنند.

ایوب درویشی روز یکشنبه در نشست خبری برگزاری اجلاس نماز استان اصفهان اظهار داشت: پرداختن به موضوع نماز در جامعه اسلامی به‌عنوان یک اصل اساسی شناخته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان ادامه داد: شورای اقامه نماز در استانداری به ریاست استاندار فعال است و دستگاه‌های مختلف اجرایی و اداری عضو این شورا هستند.

به گفته وی این شورا در ابعاد مختلف برپایی نماز ورود پیدا کرده است و نماز و برپایی آن زیر مجموعه شورای فرهنگی هر دستگاهی قرار دارد.

درویشی با اشاره به اینکه اجلاسیه نماز هر ساله به‌صورت ملی برگزار می‌شود و جلسات هماهنگی برای برگزاری اجلاس استانی این فریضه هم از ۲ ماه گذشته فعال شده و تقسیم کار انجام شده و کمیته‌های زیر مجموعه نیز کار خود را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه اجلاس استانی نماز روز چهارشنبه هفته جاری با شعار ' نماز و مدرسه ' برگزار خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری برای فریضه نماز از زیر بنا شروع شده و دانش‌آموزان، دانشجویان در اولویت این اهداف قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در حاشیه برگزاری اجلاس نماز استان از فعالان و تلاشگران این حوزه قدردانی خواهد شد.

درویشی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اداری استان در ۲ وجه عمومی و تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند اضافه کرد: برپایی نماز یکی از شاخص‌های ارزیابی همه دستگاه‌های دولتی و اداری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم نباید به بهانه نماز تعطیل شود و این موضوع نه تنها عاملی در راستای ترویج نماز نیست بلکه نتیجه عکس به‌دنبال دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه کارکنان ادارات نباید خدمت به مردم را به بهانه اقامه نماز به تاخیر بیاندازند گفت: برپایی نماز در دستگاه‌ها بطور معمول پس از اذان باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بطول بیانجامد.

وی اظهار داشت: در صورتی‌که این آسیب در دستگاهی نهادینه شده باشد و اقامه نماز بیش از حد معمول طولانی شود باید این مساله را پیگیری و تذکر داد.

اجلاس نماز استان اصفهان روز چهارشنبه سیزدهم آذرماه جاری از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه در سالن اهل البیت (ع) برگزار خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟