یک رابطه سخت را به پایان رساندید و به دنبال یک حواس پرتی می‌گردید؟ این اپلیکیشن جدید سفر ممکن است به دردتان بخورد.

تور به هم زدن Breakup Tours اپلیکیشنی است که توسط یک شرکت مستقر در هنگ کنگ ساخته شده است و خدمات و امکانات تجربه سفر برای کسانی که قلبشان شکسته است را ارائه می‌دهد.

این شرکت به جای پرس و جو از کاربران در مورد تاریخ سفر، نوع اتاق و … از طریق اپلیکیشن، سؤالات غیرمعمولی را از مشتری‌ها می‌پرسد:

یک ماه را تصور کنید، چه شکلی به ذهن شما می‌رسد؟

آیا چیزی هست که آرزو می‌کردید کاش به «سابقتان» گفته‌ بودید؟

اگر اکنون «سابق» شما تماس بگیرد آیا جواب می‌دهید؟

جرئیات یک تور عجیب گردشگری | اگر شکست عشقی خوردید اقدام کنید
breakup-tours

استفان چانگ بنیانگذار این شرکت می‌گوید: این شرکت از این ایده الهام گرفته است که سفر بهترین راه برای برطرف کردن دل شکستگی است.

او ادامه می‌دهد: به هم زدن سخت است چرا که تغییر سخت است. وقتی تنها به کارهای روزمره خود می‌چسبید، چیزهایی که در این روال جایشان خالی شده‌ است، بسیار به چشم می‌آید. سفر به شما امکان می‌دهد تا از این روال جدا شوید و دیدگاه جدیدی را در پیش رو بگیرید.

این شرکت در ماه نوامبر کار خود را آغاز کرده‌ است و بنیانگذار آن قبلا راهنمای تور بوده‌است. «اولین تور به هم زدن ما در سال ۲۰۱۸ توسط کمپین تجاری یک شرکت برای اینفلوئنسرهای تازه جدا شده برگزار شد. ما از برگزاری این تور پاسخ شگرفی گرفتیم و دوباره امکان درخواست برای این سفر را در قالب فراخوانی برای نوشتن نامه به «سابق‌ها» برقرار کردیم. برخی از این نامه‌ها دلخراش‌ترین و دیوانه کننده‌ترین داستان‌هایی بودند که ما خوانده‌ بودیم. مثلا یک دختر زمانی که در سفر بوده، یک عکس دریافت می‌کند، این عکس، عکس ازدواج دوست پسرش با زن دیگری بود، او و دوست‌پسرش ۷ سال باهم در رابطه بودند.

این شرکت پس از این واقعه شروع به برگزاری رویدادهایی در روز ولنتاین برای مجردها و همچنین رویدادهای دیگر کرد اما چانگ خیلی زود فهمید بین تقاضای مشتریان و خدمات عرضه شده شکافی وجود دارد، بنابراین یک شرکت مسافرتی را برای این کار تاسیس کرد. البته این تنها شرکتی نیست که افراد مجرد را هدف قرار داده برای مثال از سال ۲۰۰۳ یک تور موزه در ژاپن تنها برای کسانی که به تازگی به هم زده‌اند برگزار می‌شود.

اما این شرکت اولین پلتفرم رزرو سفر برای کمک به کسانی است که به تازگی مجرد شده‌اند.

چانگ می‌گوید بعد از حرف زدن با افراد زیادی متوجه شدیم ۳ مرحله برای بهبود وجود دارد: ابراز و برون ریزی احساسات، امتحان کردن یک چیز جدید و یادگیری یک چیز جدید؛ بنابراین همه برنامه‌های تور ما بر این ۳ محور است. این اپلیکیشن به زبان انگلیسی و چینی در دسترس است و ۱۰۰ محصول را در ۱۰ شهر تایوان، ژاپن، تایلند و هنگ‌کنگ ارائه می‌دهد و قصد دارد که در سال آینده مقاصد را به کشورهای بیشتری گسترش دهد.

تجربه‌ها و برنامه‌های این شرکت شامل تورهایی مانند تور «پایان دادن به عشق ناخوشایند» در شهر تاینان در تایوان به همراه راهنما، تور کارگاه سفالگری در توکیو به همراه آموزش فلسفه ژاپنی وابی- سابی، کارگاه تیراندازی با اسلحه واقعی و … است.

در این سفرها خدمات «کمک‌های اولیه به هم زدن» شامل امکاناتی همانند تمرین نوشتار درمانی با یک استاد روانشناسی است که البته جزئیات آن بنا بر داستان هر کدام از گردشگران تفاوت پیدا می‌کند.

جرئیات یک تور عجیب گردشگری | اگر شکست عشقی خوردید اقدام کنید

این اپلیکیشن همچنین حلقه‌های مسافرتی تعریف کرده که به کاربران امکان می‌دهد کسانی را پیدا کنند که تجربه مشابه داشته‌اند.

البته چانگ اصرار دارد که این یک برنامه دوست یابی و قرار گذاشتن نیست. «ما نمی خواهیم یک سرویس خواستگاری باشیم و فکر نمی‌کنیم که افراد باید سریعاً به یک رابطه دیگر بپرند. بنابراین اگر می‌خواهید تنها باشید، می‌توانید دکمه نامرئی را فعال کنید تا مردم نتوانند شما را ببینند. درس دیگری که ما به شرکت کنندگان خود آموختیم این است که خیلی زیاد برای سفرتان برنامه ریزی نکنید، فقط ۳۰٪ از سفر خود را برنامه‌ریزی کنید و اجازه دهید ۷۰٪ زمان سفر تنها باشید و کاری نکنید.». این اپلیکیشن با نظر مداوم روانشناسان در حال برنامه ریزی است.

در حال حاضر، این برنامه فقط برای iOS موجود است اما در ماه ژانویه برای کاربران اندرویدی در دسترس خواهد بود.

چمدان