فوت 5 نفر در گلستان بر اثر ابتلا به آنفولانزا


فوت 5 نفر در گلستان بر اثر ابتلا به آنفولانزا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون آمار قطعی فوتی ها به علت بیماری آنفولانزا در استان، 5 مورد بوده است.

سراج الدین عارف نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که در فصول سرد سال شایع می شود و همه گروه های سنی را درگیر می کند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری خیلی راحت قابل انتقال است، تصریح کرد: راه تنفسی، تماس با وسایل آلوده و تماس با دست‌های آلوده از راه های انتقال این بیماری است. ویروس آنفولانزا بر روی وسایل تا ۴۸ سال و بر روی دست تا نیم ساعت زنده می ماند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: بیماری آنفولانزا با تب شروع می شود و خستگی، لرز، ضعف، درد عضلانی، قرمزی مخاطات از دیگر علائم این بیماری است.

عارف نیا بیان کرد: افراد پر خطری که حتما باید از واکسن استفاده کنند شامل پرسنل پزشکی درمانی، افراد دارای بیماری زمینه ای، کودکان زیر ۵ سال و افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار و افراد دارای نقص در سیستم ایمنی بدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده از واکسن، شستشوی منظم دست با مواد ضد عفونی، پرهیز از دیده بوسی در فصل شیوع این بیماری، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال، دوری از افراد مبتلا به آنفولانزا و غیره توصیه می شود.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی