تعطیلی پارک ترافیک شاهرود آموزش کودکان را مشکل کرده است


تعطیلی پارک ترافیک شاهرود آموزش کودکان را مشکل کرده است

شاهرود – ایرنا –  جمعی از آموزگاران شاهرود می گویند، تعطیلی پارک ترافیک این شهر آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی و امور ترافیکی به دانش آموزان را مختل کرده است.

یکی از هدف‌های ساخت پارک‌های ترافیک آموزش ساده و در عین حال ملموس قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان و نیز راه‌اندازی مکانی برای گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان و خانواده‌هاست.

این پارک ها به خاطر هزینه های زیاد در شهرهای معدودی راه اندازی شده‌اند ، در شهر شاهرود هم سال 95 پارک ترافیک ساخته و بهره برداری از آن آغاز شد، اما پس از زمان کوتاهی تعطیل و اکنون به مکانی مخروبه تبدیل شده است.

اگر پارک ترافیک برای بزرگترها جذابیتی ندارد، در عین حال برای کودکان و آموزگاران مکان مناسبی برای آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی است و به همین دلیل تعطیلی آن برای آموزگارانی که دغدغه آموزش به نونهالان را دارند ، ناگوار است.

یک آموزگار شاهرودی به خبرنگار ایرنا گفت: این پارک یکی از سرمایه های مردم برای یادگیری و آموزش مسایل ترافیکی به کودکان است.

حسین احمدی با بیان اینکه آموزش در کودکی و با استفاده از وسایل کمک آموزشی ماندگار است ، ادامه داد: کودکان دوره ابتدایی و پیش دبستانی در فضای آزاد این پارک مفاهیم ضروری ترافیک و عبور و مرور شهری را فرا می گرفتند.

یکی دیگر از معلمان آموزش و پرورش شاهرود هم گفت: برای کاهش تصادفات ، حوادث ترافیکی و جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر جسمی و روانی این حوادث و یا پیشگیری از وقوع آن ها در آینده ، ضرورت دارد آموزش ترافیک از دوران ابتدایی و پیش دبستانی آغاز شود.

مریم محمدیان به اجرای طرح همیاران پلیس اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح ، کودکان نقش موثری در امور ترافیکی خانواده ها ایفا کرده و موجب کاهش چشمگیر حوادث شدند.

وی آموزش گام به گام مسایل ترافیکی و احترام به قوانین را با کمک وسایل و تابلوهای آموزشی این پارک موثر دانست و ادامه داد: فراگیری آموزش های ترافیکی در فضای خارج از مدرسه با وسایل شبیه سازی شده برای دانش آموزان جذاب بوده و آن ها را با شور و شوق بیشتری یاد می گیرند.

یکی از والدین دانش آموزان هم به اهمیت این امر اشاره کرد و گفت که ، فرزندش سال 96 در پارک ترافیک شاهرود آموزش ترافیکی را فراگرفته و همین امر موجب شده هر زمان که در خودرو می‌نشیند هشدارهای لازم را به والدین می‌دهد.

معصومه علی آبادی افزود: گسترش این قبیل آموزش ها در آینده کودکان و ایجاد رفتارهای صحیح فردی و اجتماعی نتایج خوبی داشته و همچنین کاهش خسارت های جانی و مالی را در پی دارد.

رئیس پلیس راهور شاهرود هم در این باره به ایرنا گفت: سال 95 این پارک تجهیز و به بهربرداری رسید و تا سال ۱۳۹۶ برای آموزش مسایل ترافیکی به کودکان و نوجوانان مشغول به تحصیل در پیش دبستانی ها و مدارس مورد استفاده بود.

سرهنگ مجید فرزانه افزود: تعداد 6 دستگاه ماشین شارژی و سه دستگاه موتورسیکلت شارژی توسط نیروی انتظامی و شهرداری شاهرود برای آموزش کودکان خریداری شده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ماشین ها و موتورسیکلت های شارجی سالم نیستند.ادامه داد: تجهیز و نگهداری از این پارک برعهده شهرداری است.

رئیس پلیس راهور شاهرود تاکید کرد: این پارک برای ارتقای فرهنگ ترافیکی کودکان و خانواده ها با آموزش های کارشناسان پلیس راهور گشایش یافت که در صورت ایمن سازی و مناسب سازی دوباره ، بهترین محل برای آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی محسوب می شود.

تماس خبرنگار ایرنا با مسئولان شهرداری شاهرود بی پاسخ ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی