اجرای طرح هیدرات ریزدانه در جاجرم متوقف شد


اجرای طرح هیدرات ریزدانه در جاجرم متوقف شد

بجنورد- ایرنا- معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: اجرای پروژه هیدرات ریزدانه در این استان با افزایش قیمت دلار متوقف شده است و در این زمینه، نیازمند مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم.  

مهیار مشایخی روز سه شنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: پیمانکار اعلام کرده است که به علت افزایش قیمت ها ناشی از افزایش نرخ ارز، ادامه اجرای پروژه امکان پذیر نیست.

وی قرارداد منعقد شده برای اجرای این طرح را ۹۵ میلیارد ریال دانست و گفت: با افزایش قیمت ها، میزان سرمایه گذاری این پروژه به ۳۳۰ میلیارد افزایش یافته است و در این زمینه پیگیری هایی انجام شد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی با افزایش مبلغ قرارداد موافقت کند که البته چنین نشد.

پودر هیدارت ریزدانه، در صنایع نفت و گاز استفاده می شود.

مشایخی همچنین در باره تفاهم برای اجرای طرح شمش بیلت در جاجرم گفت: این طرح به ظرفیت ۵۰ هزار تن و سرمایه ۲۰ میلیون دلاری اجرا می شود و برای آن، مشاور تعیین شده بود و مطالعه و طرح توجیهی آماده شده و در ادامه مناقصه هم، برگزار و شرکت خارجی برنده شد، اما به علت تحریم ها از امضای قرارداد امتناع کرد.

وی گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان، برای افزایش ظرفیت تولید پودر آلومینا در شرکت آلومینای ایران، از ۲۴۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن در سال، تفاهم بسته شد که در این زمینه هم باید ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار، تامین و سرمایه گذاری شود.
معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: یک شرکت بین المللی باید مجری و پیمانکار طرح انتخاب شود که مراحل برگزاری مناقصه در حال پیگیری است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: در سفر رییس جمهوری به استان، هشت طرح در تملک دارایی سرمایه ای و ۱۲ طرح سرمایه گذاری مصوب شد که میزان سرمایه گذاری در زمینه طرح های تملک دارایی هزار و ۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ و هزار و ۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ تعیین شده است.

علی بهنام فر اظهار داشت: میزان تخصیص و سرمایه گذاری انجام شده در زمینه طرح های تملک دارایی، ۳۵۳ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال است که ۳۵ درصد اهداف سال جاری محقق شده است و برای اجرای ۱۲ طرح سرمایه گذاری هم باید ۳۱ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال هزینه شود که تا کنون ۹ درصد از این رقم محقق شده است.

احمد محقر، رییس دانشگاه بجنورد هم در این نشست با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه زیرساخت خوابگاه دانشجویی فاجعه بار است، گفت: نیاز است تا برای کمک به بخش خصوصی، تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی هم با بیان اینکه یکی از ظرفیت ها برای کمک به بخش خصوصی، اعتبارات تبصره ۱۸ است که تصمیم گیری در زمینه منابع تبصره ۱۸، به استان ها تفویض شده است.

حسن پارسی پور اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری به استان هم مبلغ مناسبی از محل تبصره ۱۸ برای استان مصوب شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: اقدامات انجام شده در زمینه نظارت بر طرح های اشتغال روستایی، هر هفته گزارش داده شود.

دومین سفر کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی در تیرماه امسال انجام شد که در جریان آن ۱۳ تفاهم نامه مشتمل بر ۹۳ موضوع مختلف منعقد شد که بخش عمده آنها مربوط به ارتقای زیرساخت های خراسان شمالی بود.

خراسان شمالی در برخی از شاخص های توسعه مانند تولید و درآمد در رتبه های انتهایی جدول شاخص های کشوری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی