اتوبوس مطالبه گری کرمان در ایستگاه تنظیم بازار


کرمان - ایرنا - اتوبوس مطالبه گری کرمان که به همت بسیج رسانه این استان به راه افتاده امروز سه شنبه با حضور خبرنگاران و مسئولان ذی ربط در ایستگاه تنظیم بازار توقف کرد و مسئولان ضمن رصد قیمت ها در واحدهای صنفی به سئوالات خبرنگاران در این حوزه پاسخ دادند.

کسب و کار | ایرنا | 1 ساعت پیش |12/3/2019 7:26:46 PM 43 بازدید

اتوبوس مطالبه گری کرمان در ایستگاه تنظیم بازار

به گزارش ایرنا، اتوبوس مطالبه گری کرمان صبح امروز با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های کرمان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، و مدیرکل اقتصادی استانداری کرمان و به قصد رصد قیمت اجناس در واحدهای صنفی به راه زد.

هر چند طبق قول مسئولان بسیج رسانه و اعلام این نهاد قرار بود سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل تعزیرات حکومتی، فرماندار، رییس اتاق اصناف و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در این سفر کوتاه شهری خبرنگاران را همراهی کنند و البته به سئوالات و ابهام های آنان پاسخ دهند اما فقط مهدی حسینی نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان همراه خبرنگاران شد.

بازرسی از چند واحد صنفی در سطح شهر کرمان و اعمال قانون این واحدها به دلیل افزایش قیمت کالاها و همچنین نداشتن فاکتور و برچسپ قیمت از جمله مواردی بود احساس اطمینان را به خبرنگاران به عنوان نمایندگان و چشم بینای مردم القا کرد.

هر چند بازرسی های دوره ای بازرسان نهادهای مختلف از واحدهای صنفی در شهر کرمان امری بدیهی و برنامه محور است اما اکنون و بعد از افزایش قیمت سوخت رصد قیمت کالا و خدمات در بازار به شدت زیر ذره بین مسئولان قرار گرفته است.

کالا در کرمان ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت دارد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در جمع خبرنگاران اتبوس مطالبه گری و در حین بازدید از واحدهای صنفی با بیان اینکه ۸۰ هزار واحد صنفی در استان کرمان وجود دارد گفت: برخی افراد سودجو که تعداد زیادی ندارند در صدد سوء استفاده از شرایط اقتصادی حاکم بر بازار هستند و ۱۰ تا ۲۵ درصد در قیمت برخی کالاها در بازار افزایش داشته ایم.

مهدی حسینی نژاد افزود: طرح تشدید بازار بر اساس مصوبه تنظیم و پیشنهاد وزارت صمت مبنی بر پایش بهتر بازار، بلافاصله پس از اصلاح قیمت بنزین همزمان با سراسر کشور در استان کرمان نیز آغاز شد و برای این امر سایر دستگاه ها نیز به کمک این سازمان آمدند.

وی ادامه داد: در نشست سابق ستاد تنظیم بازار کرمان مقرر شد، ظرف یک هفته ۳۰ پایش در این استان کرمان انجام و نتیجه این پایش ها در جلسه آینده ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: طی ۲ هفته گذشته بیش از ۶ هزار واحد صنفی در شمال استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت و۲۰۰ پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ سوخت روی قیمت برخی کالا و خدمات تاثیر مستقیم دارد تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب این افزایش قیمت را با پرداخت یارانه یا افزایش قیمت کارشناسی شده مدیریت کرد.

حسینی نژاد با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی و اینکه ما در جنگ اقتصادی قرار داریم گفت: فعلا به دلیل این مشکلات مجوز افزایش قیمت داده نشده و در صورت اتخاذ تصمیم در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

قوانین موجود به دلیل بازدارنده نبودن نیاز به بازنگری دارند

وی افزود: استان کرمان به سمت صنعتی شدن پیش می رود و برای تکمیل زنجیره های فولادی در استان زیرساخت های ایجاد شده و در این راستا نیز سالانه یک میلیون و ۲۰۰ تن میلگرد در استان کرمان تولید می شود لذا قیمت آهن آلات در کرمان مدیریت شده و افزایش قیمت در این زمینه ندریم و افزایش قیمت فولاد در این استان نسبت به سایر استان های کشور بسیار کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه قوانین موجود در زمینه مبارزه با گران فروشی و تخلفات صنفی نیاز به بازنگری دارد و بازدارنده نیستند تصریح کرد: جریمه نبود اتیکت قیمت بر روی اجناس ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است که اصلا کافی نیست.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان نیز گفت: مصوبات تنظیم بازار در صورتی اجرایی می شود که همه کشور مصوبه یکسان داشته باشند و همه استان ها آن را اجرایی کنند.

رضا سنجری در بازدید از یک نانوایی متخلف افزود: سقف قیمت نان یارانه ای در کشور مشخص شده و نظارت ها بر قیمت نان در کرمان باید تشدید یابد.

سنجری با تاکید بر اینکه برخورد قهری با بازار تبعات دارد تصریح کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و برای پیروزی در این شرایط و برون رفت از مشکلات باید مردم و مسئولان دست به دست هم بدهند.

وی ادامه داد: برخی به پیش بینی اینکه ممکن است کمبود سرمایه در گردش اتفاق بیفتد کالاهای مختلف را عرضه نمی کنند با این افراد به صورت جدی و قاطع برخورد می شود.

برچسب ها:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست کامل قد بلندترین بازیگران زن ایرانی | زنان بازیگر خوش قد و قامت را بشناسید!