بلافاصله بعد از لغو تحریم‌ها سران 1+5 می‌توانند با هم ملاقات کنند


 بلافاصله بعد از لغو تحریم‌ها سران 1+5 می‌توانند با هم ملاقات کنند

رئیس جمهور گفت: هر وقت آمریکا راضی شود تحریم ظالمانه را بردارد بلافاصله سران 1+5 می‌توانند ملاقات کنند و ما مشکلی نداریم.

اتاق خبر 24:

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه اظهار کرد: امیداورم این روز که روز تجلیل از صنعت بیمه است، روحیه جدیدی برای همه دست اندرکاران، به منظور خدمت بیشتر به مردم عزیز کشورمان باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ظاهر صنعت بیمه بیشتر در قالب اقتصادی و جز بازارهای مالی گنجانده می‌شود، گفت: واقعیت امر این است که ماهیت بیمه ماهیت امنیت بخشی به جامعه است؛ یعنی باید ذیل تامین اجتماعی تعریف شود.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: می‌خواهم از این جمله استفاده کنم که کار بیمه و عملکرد این صنعت و شرکت‌های ذی‌ربط باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس آرامش کنند. خدای نکرده اگر من تصادفی کردم و حادثه‌ای پیش آمد در یک زمان کوتاهی مشکل من حل می‌شود.

او درباره برجام گفت: قرار بود برجام در سال ۹۳ امضا شود، اما عربستان سعودی کارشکنی کرد، ولی ما توانستیم طرف غربی را قانع کنیم که با ما کنار بیاید. بعد از برجام هم عربستان تلاش کرد آمریکا را قانع کند با تحریم‌های زیاد ایران را وادار به عقب‌نشینی کند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: هیچ کس باور نمی‌کرد که ما در مذاکرات می‌توانیم از ۶ قدرت بزرگ دنیا این نکته را بگیریم که ایران حق غنی‌سازی در داخل کشور خودرا دارد حتی برخلاف آنچه در قطعنامه‌های سازمان ملل آمده بود.

او افزود: همچنین در مرحله دیگر، مذاکرات را شروع کردیم در این مذاکرات بسیاری از کارشناسان در ارتباط با هدف ما معتقد بودند که شدنی نیست حتی ما گفتیم که وقتی به توافق رسیدیم، تمامی قطعنامه‌های فصل هفتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران باید لغو شود و این چیزی بود که هیچ متخصص حقوق بین المللی باور نمی‌کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه تلاش دولت یازدهم و دوازدهم بر این امر متمرکز بود که ریسک را به حداقل کاهش دهد.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: هر وقت آمریکا راضی شود تحریم ظالمانه را بردارد بلافاصله سران ۱+۵ می‌توانند ملاقات کنند و ما مشکلی نداریم، راهی جز مقاومت و ایستادگی در برابر تحریم کنندگان نداریم، اما روزنه مذاکره را هم نبسته ایم.

او گفت: در آخرین لحظات ترک نیویورک پاسخ تلفن رئیس جمهور آمریکا را دادم و آن صحبت کوتاه ۲۰ دقیقه ای، لوکوموتیو بسیار قوی برای حرکت قطار مذاکره بود و باعث شد در کمتر از ۱۰۰ روز به توافق موقت ژنو رسیدیم

رئیس جمهور با بیان اینکه فرهنگ بیمه باید توسعه یابد، صنعت بیمه با برجام رونق یافت، تصریح کرد: وقتی بیمه تحت تحریم ظالمانه آمریکا قرار می‌گیرد، بیانگر اهمیت این صنعت است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟