یکهزار جهیزیه به زوج های جوانان استان تهران اهدا شد


یکهزار جهیزیه به زوج های جوانان استان تهران اهدا شد

تهران- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اهدا یک هزار جهیزیه به زوج های جوان تحت پوشش استان تهران از ابتدای سالجاری تاکنون خبرداد و گفت: این یکهزار جهیزیه با اعتبار 16 میلیارد تومان تامین شد.

سید ابوالفضل پرپنجی روز چهارشنبه در ساختمان کمیته امداد مناطق ۶ و۷ تهران برگزار شد به خبرنگاران اظهار داشت: این جهیزیه به صورت ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۰میلیون تومان وام قرض الحسنه به زوج های جوان ارائه شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان تهران سال گذشته یک هزار جهیزیه به زوج های جوان اهدا شد که این میزان ۸میلیون تومان(۳میلیون بلاعوض و ۵میلیون وام) بوده است.

وی همچنین به جذب حمایت حامیان از طریق سامانه تلفنی ۷۳۵۵ نیز گفت: در حال حاضر ۱۷۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران دایر است که در صدد هستیم تا این میزان را تا پایان سال به ۵۰۰ مورد و تا سال آینده به یکهزار مرکز نیکوکاری افزایش دهیم.

۱۸هزار خانوار جدید تحت پوشش کمیته امداد استان تهران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اینکه هم اینک ۷۴ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد بوده و کمک های معیشتی دریافت می کنند گفت: در یک سال اخیر این نهاد در قالب تبصره ۱۴(حمایت از خانوارها) ۱۸ خانواده را به خانواده های تحت پوشش این نهاد اضافه کرده است و ایشان از حمایت دائم معیشتی این نهاد بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه ۶۸ هزار خیر از کودکان و ایتام این نهاد حمایت می کنند گفت: هم اینک ۱۹ هزار کودک یتیم و محسنین از این نهاد خدمات معیشتی دریافت می کنند.

پرداخت ۳۰میلیارد تومانی وام از طریق صندوق ولایت

پرپنجی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون(هشت ماه) ۳۰میلیارد تومان وام به ۶ هزار تحت پوشش از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این پرداخت ها در حوزه های مسکن، ودیعه، حمایت اشتغال و جهیزیه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: از طریق این صندوق ۵۶۵ مورد ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شد که میزان آن بین ۵تا ۲۰میلیون تومان متغیر بوده است.

پرپنجی افزود: کمیته امداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ مددجوی مستأجر دارد و بعضاً نیز نسبت به بازسازی، تعمیر و تکمیل خانه‌های آنها اقدام می‌شود.

تعهد ۷هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان تهران

وی ادامه داد: فرصت اشتغال برای ۷هزار جویای کار تعهد امسال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران است که برای ایجاد این فرصت اشتغال ۲۰۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

پرپنجی خاطر نشان کرد: این میزان اشتغال برای بخش‌های روستایی، امدادی، اجتماعی و خدماتی و کاریابی هابوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال نیز میزان پرداختی وام به مددجویان ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر در نظر گرفته شده است.

پرپنجی خاطرنشان کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت هم ۱۸ میلیارد بوده که در این خصوص ۹۲۷ پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هم اقداماتی صورت گرفته که در سال ۹۸ به تعداد ۱۵۳۱ پرونده در این خصوص ثبت و تشکیل شده است.

وی در پایان گفت: میزان موفقیت این نهاد در تحقق فرصت های اشتغال تعهدی در پایان سالجاری اعلام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل