300 کانون طلاب در سازمان جوانان هلال احمر تشکیل شده است


300 کانون طلاب در سازمان جوانان هلال احمر تشکیل شده است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از تشکیل 300 کانون طلاب در شاخه‌های جوانان جمعیت هلال احمر سراسر کشور خبر داد و گفت: این طلاب به صورت داوطلبانه در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی کرده‌اند که حضور 6 هزار طلبه در امدادرسانی به سیل زدگان فروردین ماه سال جاری نیز از جمله آنها است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی روز پنجشنبه در نشست ما و ماه که به مناسبت روز داوطلب در قزوین برگزار شد، افزود: هم اکنون در سازمان جوانان هلال احمر کشور علاوه بر کانون طلاب، چندین کانون دیگر نیز در بخش‌های دانشجویی، دانش آموزی، مشاغل آزاد و غنچه‌های هلال فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه خداوند خدمت انسان‌ها به یکدیگر را در ذات و سرشت آنان قرار داده تا جایی که دوست دارند همواره خدمتگزار دیگران باشند و دست همنوع خود را بگیرند، تاکید کرد: آنها که فطرتشان تغییر نکرده و آن گونه که خداوند آنها را خلق کرده، بشر دوست هستند و در مسیر تربیتی انبیای الهی، به ویژه آیین مقدس اسلام قرار دارند.

حجت‌الاسلام معزی، جمعیت هلال احمر را داوطلب محور دانست و گفت: اعضای این نهاد انسان‌هایی هستند که داوطلبانه آماده خدمت به همنوع خود بوده و این کار را نه براساس ماموریت، مزدوریت و جنبه‌های قومیت‌ خواهانه، بلکه به خاطر محبت انسانی انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: یک انسان داوطلب اراده، فکر، اندیشه و داشته‌های خود را به میدان می‌آورد و سریع حرکت خود را انجام می‌دهد و هلال احمر باید چنین داوطلبانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران به نسبت جمعیتی، دارای داوطلبان بیشتری نسبت به بسیاری از کشورها است، خاطرنشان کرد: ما هم در دفتر نمایندگی ولی فقیه برای گرامیداشت ارزش‌ها، رشد اخلاق و تعمیق فضایل تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این مراسم گفت: امروز جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی اجتماعی و مردمی گام‌های خوبی برداشته و توانسته پایگاه اجتماعی خوبی را در بین مردم ایجاد کند و بسیار قوی ظاهر شود.

حسن آصفی با بیان اینکه حضور و مشارکت داوطلبان این جمعیت باعث انجام بسیاری از کارهای بزرگ در کشور و این استان شده، افزود: در همین سیل اخیر هم قزوین توانست با کمک‌های داوطلبانه سومین استانی باشد که کمک‌های مردمی را برای مناطق سیل‌زده جمع‌آوری و ارسال کند.

۱۴ آذرماه به عنوان روز جهانی داوطلب نامگذاری شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟