وزیر دفاع آمریکا: نمی‌توانم بگویم حمله فلوریدا تروریستی است


وزیر دفاع آمریکا: نمی‌توانم بگویم حمله فلوریدا تروریستی است

شفقنا- وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که در حال حاضر نمی تواند تروریستی بودن حادثه اخیر تیراندازی در یکی از پایگاه های هوایی کشورش را تایید کند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا شامگاه شنبه اعلام کرد که در حال حاضر آماده نیست حادثه تیراندازی روز جمعه یک دانشجوی […]

وزیر دفاع آمریکا: نمی‌توانم بگویم حمله فلوریدا تروریستی است

شفقنا- وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که در حال حاضر نمی تواند تروریستی بودن حادثه اخیر تیراندازی در یکی از پایگاه های هوایی کشورش را تایید کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا شامگاه شنبه اعلام کرد که در حال حاضر آماده نیست حادثه تیراندازی روز جمعه یک دانشجوی نظامی سعودی در داخل پایگاه هوایی «پنساکولا» در غرب ایالت ساحلی فلوریدا در جنوب شرق کشورش را یک اقدام تروریستی قلمداد کند.

اسپر طی سخنانی در دفاع ملی «ریگان» در ایالت ساحلی کالیفرنیا در جنوب غرب آمریکا در این باره اظهار داشت: نه، در این مرحله نمی توانم بگویم که یک اقدام تروریستی است.

وزیر دفاع آمریکا در این باره همچنین تاکید کرد که پیش از هر گونه نتیجه گیری، باید اجازه داد کارآگاهان کار خود را انجام دهند و منتظر نتایج تحقیقات آنها ماند.

یادآور می شود که در حادثه تیراندازی بامداد جمعه گذشته در پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در شهر پنساکولا، دست کم چهار نفر از جمله عامل تیراندازی جان خود را از دست دادند و هشت تن دیگر نیز زخمی شدند.

مقامات آمریکایی در این باره اعلام کردند که تیراندازی در پایگاه مذکور را فردی به نام «محمد سعید الشمرانی» انجام داده که افسر نیروی هوایی عربستان سعودی و در حال یادگیری علوم هوایی در یک دوره آموزشی در این پایگاه بوده جایی که ابتدا سه نفر را به قتل رسانده و شمار دیگری را زخمی کرده و یک ساعت پس از آن نیز به ضرب گلوله نیروهلی پلیس از پای درآمده است.

این در حالی است که گروه موسوم به «اس آی تی ای» (SITE) به عنوان گروهی که فعالیت های افراط گرایانه در اینترنت را زیر نظر می گیرد، روز شنبه ضمن اعلام این که عامل تیراندازی در پایگاه هوایی پنساکولا، پیش از این اقدام پیام هایی خصمانه علیه آمریکا منتشر کرده بوده، از اقدام وی در انتشار یک رشته پیام توییتری پرده برداشت که در آن، این کشور نماد شر و بدی معرفی شده است.

الشمرانی در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر ضمن آن که بر مخالفت خود با آمریکا به عنوان مظهر شر تاکید کرده و گفته که در مجموع به یک کشور شرور تبدیل شده، خطاب به مردم و مقامات این کشور نوشته است: من با شما فقط به خاطر این که آمریکایی هستید، دشمنی ندارم؛ من به دلیل آزادی هایی که در کشورتان هست، از شما نفرت ندارم؛ من از شما متنفرم زیرا همچنان به روش های گوناگون از جنایت نه تنها علیه مسلمانان بلکه علیه بشریت حمایت می کنید؛ آن را تامین مالی می کنید و خود نیز دست به ارتکاب آن می زنید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن