وزیر خارجه الجزائر: مخالف هر گونه دخالت خارجی در امور کشورمان هستیم


وزیر خارجه الجزائر: مخالف هر گونه دخالت خارجی در امور کشورمان هستیم

وزیر خارجه الجزائر بر مخالفت کشورش با هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صبری بوقادوم» وزیر خارجه الجزائر با تأکید بر اینکه کشورش قادر به حل مشکلات خود بدون نیاز به دیگران است، گفت که الجزائر با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی خود مخالف است.

بوقادوم در حاشیه نشست کشورهای حاشیه دریای مدیترانه در رم، پایتخت ایتالیا، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که الجزائر یک کشور دارای تاریخ در حاشیه دریای مدیترانه است و با همه شرکای خود در حاشیه این دریا تعامل دارد.

وی تصریح کرد که الجزائر با دخالت در امور داخلی این کشور از سوی پارلمان اروپا مخالف است و مشکلات الجزائر تنها مربوط به خود این کشور است.

وزیر خارجه الجزائر همچنین گفت که ما قادر هستیم مشکلاتمان را حل کنیم و اگر کسی می‌خواهد توضیحاتی به ما بدهد ما آماده شنیدن هستیم اما نمی‌پذیریم که کسی قوانین را بر ما تحمیل کند و دخالت هیچ سازمان و نهادی را نمی‌پذیریم.

او همچنین تأکید کرد که شهروندان الجزائر از آزادی و حق انتخاب رئیس‌جمهور جدید برخوردارند و کشور نیز به سمت دموکراسی و شفافیت پیش می‌رود.

وی درباره آینده روابط این کشور و مغرب نیز گفت که روابط مستحکمی بین دو کشور وجود دارد و بایستی مشکلات موجود به خصوص قضیه صحرای غربی بررسی و از راه گفت‌وگوهای سازنده و به روش سیاسی حل شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی