نگاه جامعه به حوادث باید تغییر کند/پاس‌کاری مشکلات ممنوع!


نگاه جامعه به حوادث باید تغییر کند/پاس‌کاری مشکلات ممنوع!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خواستار تغییر نوع نگاه عموم جامعه در برخورد با مسائل و مشکلات پیش روی جامعه، خصوصا در حوزه ترافیک و سوانح جاده‌ای شد.

بهروز اکرمی در جلسه هماهنگی برگزاری سومین دوره مجامع سلامت استان مرکزی و شهرستان های تابعه، بر لزوم برگزاری این مجامع در مرکز و سایر شهرستان های استان با با دستاوردهای خوب و مشخص تاکید کرد و افزود: این مجامع باید با دستور کار و تصمیمات مشخصی فعالیت کنند و در نهایت اثرگذاری لازم را از خود بر جای بگذارند.

وی اظهار کرد: اگر قرار است دلمان را به برگزاری این جلسات و ساعات تشکیل آن خوش کنیم و تصمیماتی بگیریم که در نهایت بایگانی می شوند، بهتر است اصلا اقدامی انجام ندهیم. مسئولین ذی ربط باید تصمیم بگیرند، اجرا کنند و برای پیشبرد اهداف این مجامع با برنامه ریزی از پیش تعیین شده ای حرکت کنند.

اکرمی خطاب به تمام مسئولینی که نقشی در برگزاری این مجامع دارند، گفت: حتی اگر یک نفر هم در سوانح ترافیکی مصدوم و یا کشته شود، من و شما مسئول هستیم. واقعا چرا نسبت به برخی از بی قانونی هایی که منجر به بروز حوادث ناگواری در زمینه ترافیک و حمل نقل جاده ای می شود، بی تفاوتیم و از مسئولیت شهروندی خود غافل شده ایم؟ چرا در شهری مثل اراک باید تصادفات دورن شهری منجر به از دست دادن جان تعدادی از هموطنانمان شود و مصیبتی را بر دل همگان بنشاند؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه نوع نگاه همگان باید در مواجه به مشکلات گوناگون، خصوصا سوانح ترافیکی تغییر کند، تصریح کرد: فعالیت در راستای ترویج اصول شهروندی، یکی از مصداق های اصلی امر به معروف و نهی از منکر است و شهروندان ما نباید اجازه دهند که مخلان نظم جامعه سلامت و جانشان را تهدید کنند. مسئولین مربوطه باید برای این مشکلات چاره ای بیندیشند و برای حل این مشکل و یا حداقل کاهش ضایعات آن دست به دست هم دهند.

وی ادامه داد: اگر خواهان حل ریشه ای چنین مشکلاتی در جامعه هستیم باید به وجدان خودمان رجوع کنیم و با نگاهی کاربردی به مشکل، روند صحیح حل آن را در پیش بگیریم. به اعتقاد من حل و یا کاهش سوانح ترافیکی موضوعی نیست که قابل حل نباشد و مطمئنا با همت همه مردم می توان راه حل مطلوبی برای حل و فصل آن اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه آمار سوانح ترافیکی هر چقدر هم که کم باشد، باری از مسئولیت اخلاقی، قانونی و شهروندی افراد کم نمی کند، افزود: تصمیمات نادرست و پاس کاری در برخورد با این چنین معضلاتی، مشکلی را حل نمی کند و اگر نتوانیم برای بهبود وضعیت جامعه شیوه صحیحی را در پیش بگیریم، فردای قیامت باید پاسخگوی اعمال خود باشیم. امیدوارم با کمک همه مردم و مجموعه استان مرکزی بتوانیم مشکلات حوزه ترافیک را در سطوح درون شهری و برون شهری تا حد امکان کاهش دهیم و در این مسیر هم از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کارنامه آلودگی هوای اراک در سال 1400 با 165 روز ناسالم بسته شد