شیخ دعموش: اهداف آمریکا در لبنان محقق نخواهد شد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل پایگاه اینترنتی العهد لبنان، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل پایگاه اینترنتی العهد لبنان، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: تلاش‌های آمریکا برای تحمیل اهداف خود در لبنان محقق نخواهد شد، زیرا با صلابت و پایداری رئیس جمهور لبنان مواجه شد و حزب الله هم از دام‌ها و موانعی که برای او پهن کرده بودند عبور کرد.

شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشتی که حزب الله و حوزه‌های علمیه به مناسب چهلمین روز درگذشت علامه جعفر مرتضی در حسینیه شهرک «عیتا الجبل» واقع در جنوب لبنان با حضور شماری از علما، فعالان، شخصیت‌ها و جمعی از ساکنان این شهرک برگزار شد گفت: اظهارات جدید مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که در آن تحرکات مردمی را در لبنان فرصتی برای فشار آوردن به حزب الله، تضعیف او و خارج کردن از معادله سیاسی دانست، نشانگر این است که دولت آمریکا با همکاری ابزار‌های خود در داخل کشور سوار بر موج تحرکات مردمی شد و از جامعه و درد و رنج مردم سوء استفاده کرد و همچنین تمام عوامل فشار مالی، اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای را برای پیش بردن طرح‌های خود در لبنان و تحقق یافتن مجموعه‌ای از اهداف سیاسی خود به کار گرفت که مهمترین آن‌ها شکستن معادله سیاسی ناشی از انتخابات پارلمانی و خارج کردن حزب الله و متحدانش از دولت و تحمیل ساختار حکومتی باشد که آمریکا بر آن تسلط داشته باشد.
وی اظهار داشت: دولت آمریکا می‌خواهد تصویب، اجرای قوانین و اولویت‌های سیاسی به نفع خودش و اسرائیل باشد نه به نفع لبنان بلکه ترسیم مرز‌ها هم بر اساس شروط آمریکا و اسرائیل و همچنین استخراج نفت و اسکان دادن فلسطینیان به نفع شرکت‌های آمریکایی باشد تا از این طریق مقاومت را کنار زند و یکی از مهمترین عناصر قدرت در لبنان را در راستای منافع رژیم صهیونیستی کنار گذارد.
معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان افزود: تلاش‌های آمریکا برای تحمیل اهداف خود در لبنان محقق نخواهد شد، زیرا با صلابت و پایداری میشل عون رئیس جمهور لبنان مواجه شد و حزب الله هم از دام‌ها و موانعی که برای او پهن کرده بودند و می‌خواستند در آن دام‌ها بیفتد، عبور کرد.
وی گفت: پاسخ ما به خواسته‌های سیاسی آمریکا قاطعانه است بنابراین هوشیاری، درایت، صبر و استقامت مردم لبنان و همچنین پایبندی آن‌ها به صلح داخلی باعث می‌شود که آنان به سمت هرج و مرج کشیده نشوند.
شیخ دعموش خاطرنشان کرد: خطرناک بودن اوضاع لبنان و ترس از فروپاشی کامل به نفع غرب نیست بنابراین طرف‌های داخلی و خارجی که بر موج تحرکات مردمی سوار شدند از تحقق اهداف خود و تحمیل شرایط شان عاجز و درمانده اند از این رو این طرف‌ها بازگشته اند و در موضوع حکومت از خود انعطاف و نرمش نشان داده اند.
معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان هشدار داد: ناتوانی آمریکا در تحقق اهدافش به معنای آن نیست که طرح آمریکا تمام شده است، چه دولت تشکیل شود یا تشکیل نشود طرح آمریکا تمام شدنی نیست. ما (حزب الله) به برکت هوشیاری، صبر، حکمت و اشتیاق به کشور خود، آمریکایی‌ها را از دستیابی به اهداف خود در لبنان بازداشتیم، اما آن‌ها (آمریکاییها) از لحاظ سیاسی، اقتصادی، مالی و رسانه‌ای به فشار‌های خود علیه ما ادامه خواهند داد و هر موقع که فرصت برای آن‌ها فراهم شود برای سرنگونی، تضعیف و بدنام کردن وجهه ما تلاش خواهند کرد تا ما را به سمت فتنه و هرج و مرج سوق دهند.
وی افزود: ما باید هوشیار، آگاه و در صحنه حضور داشته باشیم، زیرا ما مسئول ناکام گذاشتن طرح‌های آمریکا و به شکست کشاندن آن‌ها هستیم و همچنین با هوشیاری، بصیرت، صبر، استقامت و پایبندی به وحدت و اتحاد و صلح داخلی باید از لحاظ سیاسی، رسانه‌ای و مردمی با این طرح‌ها مقابله کنیم و اجازه ندهیم کشور وارد هرج و مرج و فتنه شود، زیرا ما به کشور خود و امنیت و ثبات آن علاقه‌مند هستیم، زیرا هرگونه فتنه یا جنگ داخلی به نفع آمریکا و اسرائیل است.
شیخ دعموش تاکید کرد: با توجه به وخامت اوضاع اقتصادی و مالی در کشور همچنان فرصت برای جبران کردن این وضعیت با تشکیل حکومت کارآمد که مورد اعتماد مردم باشد و تصمیمات و اقداماتی مناسب و قطعی اتخاذ کند، وجود دارد تا مانع فرو افتادن کشور در سراشیبی و فروپاشی شود به همین خاطر است که باید نام نخست وزیر در رایزنی‌های پارلمانی قطعی شود. رایزنی‌هایی که رئیس جمهور بر اساس تفاهم بین طرف‌های سیاسی به دور از دسیسه‌های و بازی گرفتن سرنوشت کشور فردا خواستار انجام آن شده است، زیرا کشور نمی‌تواند بیشتر از این وقت را هدر دهد. هیچ بازی سیاسی و حذف نامزد‌ها هم برای تصدی پست نخست وزیری در کار نیست بنابراین لبنانی‌ها باید در این شرایط دشوار و حساسی که در آن به سر می‌بریم برای نجات کشور خود و ممانعت از فروپاشی کامل احساس مسئولیت ملی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام