تعبیر خواب سوره تحریم - خواندن سوره تحریم در خواب چه تعبیری دارد؟


تعبیر خواب سوره تحریم - خواندن سوره تحریم در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب سوره تحریم به گفته امام صادق (ع) دور بودن از محارم است. ابن سیرین این خواب را نفاق ورزیدن در خانه تعبیر کرده است.

تعبیر خواب سوره تحریم - خواندن سوره تحریم در خواب چه تعبیری دارد؟

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره تحریم شصت و ششمین سوره از قرآن و دارای ۱۲ آیه است. سوره تحریم مدنی است.این سوره در ترتیب مصحف، شصت و ششمین سوره و در ترتیب نزول، صد و هشتمین سوره قرآن کریم است که پیش از آن سوره حجرات و پس از آن سوره جمعه نازل شده است.در این مطلب با تعبیر خواب سوره تحریم همراه ما باشید.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره تحریم

محمد بن سیرین گوید: اگر بیند سوره تحریم می‌خواند، دلیل که در خانه خود کار به نفاق کند و به دل نگاه‌داشت ایشان نجوید. حضرت صادق (ع) فرماید: از محارم دور بود.

هدف از نزول سوره تحریم

این سوره با داستانى که بین رسول خدا (ص) و بعضى از همسرانش اتفاق افتاد آغاز شده، و آن این بود که به خاطر حادثه‌اى که شرحش مى‌آید پاره‌اى از حلال‌ها را بر خود حرام کرد، و بدین سبب در این آیات آن جناب را مورد عتاب قرار مى‌دهد که چرا به خاطر رضایت بعضى از همسرانت، حلال خدا را بر خود حرام کردى، و در حقیقت و به طورى که از سیاق بر می‌آید عتاب متوجه همان همسر است، و مى‌خواهد رسول گرامى خود را علیه آن همسر یارى کند.

بعد از نقل این داستان مؤمنین را خطاب می‌کند به اینکه جان خود را از عذاب آتشى که آتش‌گیرانه‌اش انسان و سنگ است نگه دارند، و بدانند که به جز اعمال خود آنان به ایشان جزایى نمی‌دهند، جز ایشان خود اعمالشان است، و معلوم است که هیچ کس نمی‌تواند از عمل خود بگریزد پس هیچ کس از این جزا خلاصى ندارد، مگر پیغمبر و آنهایى که به وى ایمان آوردند، آن گاه بار دیگر رسول خدا (ص) را به جهاد با کفار و منافقین خطاب می‌کند.

آیات ابتدایی سوره تحریم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَکَ ۖ تَبْتَغِی مَرْضَاتَ أَزْوَاجِکَ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ﴿١﴾

ای پیامبر! چرا آنچه را که خدا بر تو حلال کرده برای به دست آوردن خشنودی همسرانت بر خود حرام می کنی؟ و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. (۱)

قَدْ فَرَضَ اللَّهُ لَکُمْ تَحِلَّةَ أَیْمَانِکُمْ ۚ وَاللَّهُ مَوْلَاکُمْ ۖ وَهُوَ الْعَلِیمُ الْحَکِیمُ ﴿٢﴾

به یقین خدا راه گشودن [و شکستن] سوگندهایتان را [در مواردی] برای شما مقرّر کرده است، [و آن اینکه سوگندها را با کفاره دادن بشکنید تا از محدودیت و تنگنا درآیید] و خدا سرپرست و یار شماست، و او دانا و حکیم است. (۲)

وَإِذْ أَسَرَّ النَّبِیُّ إِلَىٰ بَعْضِ أَزْوَاجِهِ حَدِیثًا فَلَمَّا نَبَّأَتْ بِهِ وَأَظْهَرَهُ اللَّهُ عَلَیْهِ عَرَّفَ بَعْضَهُ وَأَعْرَضَ عَنْ بَعْضٍ ۖ فَلَمَّا نَبَّأَهَا بِهِ قَالَتْ مَنْ أَنْبَأَکَ هَٰذَا ۖ قَالَ نَبَّأَنِیَ الْعَلِیمُ الْخَبِیرُ ﴿٣﴾

و هنگامی که پیامبر، رازی را به یکی از همسرانش گفت و او آن راز را [نزد زن دیگر] فاش کرد، و خدا پیامبر را از افشای آن آگاه نمود، پیامبر بخشی از آن [راز افشا شده] را به آن زن گوشزد کرد و از گفتن بخشی دیگر [برای آنکه فاش کننده بیشتر شرمنده نشود] خودداری نمود. آن زن گفت: چه کسی فاش کردن راز را [به وسیله من] به تو خبر داده است؟ پیامبر گفت: دانای آگاه، به من خبر داد. (۳)


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق