برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی در اصفهان تشدید می‌شود


برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی در اصفهان تشدید می‌شود

اصفهان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان از تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی در این شهر از سه شنبه 19 آذر امسال خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: دوربین‌های نظارتی خودروهای بدون معاینه فنی را در محدوده طرح زوج و فرد اعمال قانون می‌کنند.

وی بیان کرد: پلیس راهور اصفهان، طرح تشدید برخورد با این دسته وسایل نقلیه را در ادامه طرح برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی به اجرا گذاشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان با اشاره به اینکه برخورد با خودروهای دودزا و بدون برگه معاینه فنی در روزهای آلوده پاییز امسال نیز تشدید شد و نسبت به سال گذشته افزایش یافت بیان کرد: برخورد با اینگونه خودروها در ماه گذشته ۱۷ درصد افزایش داشت.

به گفته وی تاکنون بیش از هفت هزار تصویر خودروی بدون معاینه فنی توسط این دوربین‌ها ثبت شده است.

وی ادامه داد: خودروهای سبک و سنگین دودزا و فاقد برگه معاینه فنی، اعمال قانون و فک پلاک شده و برای رفع مشکل فنی به تعمیرگاه ارجاع داده می‌شوند.

محمدی خاطرنشان کرد:علاوه بر دوربین‌های کنترلی که خودروهای فاقد معاینه فنی در اصفهان را اعمال قانون می‌کنند، پلیس راهور در معابر و ورودی‌های طرح زوج و فرد مستقر می‌شوند و نسبت به کنترل و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا از اول تا هجدهم آذر امسال در استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۱۲.۵ و ۶.۱ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان با اشاره به فک پلاک خودروهای دودزا و الزام آنها به مراجعه به تعمیرگاه برای رفع مشکل فنی و اعمال قانون کامیونت‌ها و خودروهای سنگین دودزا در استان در آذر امسال، گفت: این موارد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز به‌ترتیب پنج و ۵.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوای اصفهان، مرکز استان از اول تا یازدهم آذر در وضعیت ناسالم قرار داشت و واحدهای آموزشی این منطقه و ۱۱ شهر دیگر این استان روزهای پنجم، ششم و نهم آذر به‌دلیل آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها تعطیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا