نبود بخشدار در رومشکان و مشکلات مردم


نبود بخشدار در رومشکان و مشکلات مردم

خرم آباد - ایرنا - جمعی از اهالی بخش مرکزی شهرستان رومشکان می گویند که نبود بخشدار مشکلاتی را در راه انجام امور مربوط به بخش برای آنها ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، بخشداران در قلمرو ماموریت خود به عنوان نماینده عالی دولت، مسئوولیت اجرای سیاست های عمومی کشور و در ارتباط با ادارات، موسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هایی که به نحو از بودجه عمومی دولت استفاده کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و رده انتظامی در بخش، شورای اسلامی شهر، شهرداری و مؤسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار هستند.

بخشدار به عنوان نماینده عالی دولت در برابر استاندار و فرماندار مسئوول بوده و به عنوان نماینده وزارت کشور در ارائه و اجرای وظایف و اختیارات آن وزارتخانه در بخش، موظف به پاسخگویی است.

در حیطه مدیریت اجرایی شهرستان‌، بعد از فرماندار که شخص اول اجرایی و نماینده دولت در هر شهرستان، بخشدار است که نقش بسزایی در اداره امورات اجرایی بخش و روستاهای تابع ایفا می‌کند.

بخش مرکزی شهرستان رومشکان بر اساس آمار سال ۹۵ بیش از ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد و بخشداری آن با ۲ دهستان رومشکان و بازوند به بیش از ۶ هزار خانوار خدمات ارائه می کند.

اردیبهشت ۹۸ پس از عزل "آرمان منصوری" بخشدار مرکزی کوهدشت، جلال امرایی بخشدار مرکزی رومشکان با حفظ سمت به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی کوهدشت منصوب شد با وجود اینکه امرایی حدود یک ماه در رومشکان حضور داشت اما از شهریورماه با انتصاب رسمی به عنوان بخشدار کوهدشت، بخش مرکزی رومشکان عملا بدون ‌بخشدار ماند.

مجتبی بازوند یکی از اهالی رومشکانی در تماس با ایرنا گفت:‌ روستاییانی که به بخشداری مراجعه می کنند به دلیل نبود بخشدار سرگردان می شوند و علیرغم اینکه روز کاری خود را در رفت و آمد به بخش و معطلی از دست می دهند، مشکل آنها نیز حل نشده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم منطقه کشاورزی و دامدار هستند و امور اداری و ابتدایی خود را از طریق بخشداری مرتفع می کنند که نبود بخشدار، این روند را کند کرده است.

مهدی امرایی یک معلم بخش مرکزی رومشکان نیز گفت:‌ نبود بخشدار، انگیزه و فعالیت شورای های اسلامی روستا را کاهش داده که باید علاوه بر توجه به این امر، نظارت درست بر کار اعضای شورا با حضور بخشدار انجام شود.

وی ادامه داد: بخشدار باید با حضور در محل نسبت به نظارت و مراقبت در اجرای برنامه های عمرانی در بخش و ارائه گزارش مستمر به مسئولان شهرستان و اقدام کند تا در صورت وجود نقص و یا مشکل اعتباری به سرعت اقدام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، حضور بخشدار در منطقه برای فراهم کردن امنیت و رصد تحرکات احتمالی ضرورری است.

نعمت الله دستیاری فرماندار تازه منصوب شده ی رومشکان در این باره به ایرنا گفت:‌ بخشداری مرکزی در رومشکان ماه ها بدون مدیر و یا سرپرست بوده و دلیل این امر را باید از مسئوولان قبلی سوال کرد.

وی اظهار داشت: گزینه ای برای بخشداری مرکزی به استان پیشنهاد شده و چنانچه مشکل خاصی ایجاد نشود تا هفته آینده به عنوان بخشدار مرکزی رومشکان معرفی و منصوب خواهد شد.

گفتنی است شهرستان رومشکان یکی از شهرستان‌های لرستان است که در جنوب غربی استان قرار گرفته و مرکز آن شهر چقابل است که از لحاظ جمعیت دهمین واز لحاظ وسعت یازدهمین شهرستان استان می‌باشد.

این شهرستان تا سال ۱۳۹۲ یکی از بخش‌های تابعه شهرستان کوهدشت بود که با مصوبه هیات دولت در اردیبهشت ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقاء یافت و در نهایت بهمن ماه ۱۳۹۲ فرمانداری این شهرستان به صورت رسمی افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی