سفیر اتریش از آثار تاریخی طاق‌بستان و بیستون دیدن کرد


سفیر اتریش از آثار تاریخی طاق‌بستان و بیستون دیدن کرد

کرمانشاه- ایرنا-  «اشتفان شولتز» سفیر اتریش در تهران از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان کرمانشاه، همچون طاق‌بستان و میراث جهانی بیستون روز سه‌شنبه بازدید کرد.

سفیر اتریش در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا، ضمن ارزشمند خواندن آثار تاریخی ایران زمین و زیبایی فوق العاده آثار گردشگری کرمانشاه، رضایتمندی خود را از سفر به این استان ابراز کرد.

سفیر اتریش شب گذشته نیز از مجموعه فرهنگی و تاریخی طاق بستان بازدید کرد و با تاریخ کهن کشورمان آشنا شد.
اجرایی مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون گفت: بازدید مقامات مسوُول کشورهای دیگر از جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه می تواند شرایطی را برای منطقه ایجاد کند که در نهایت منجر به ورود گردشگران خارجی بیشتری از کشورهای مختلف به این استان شود.

سفیر اتریش روز گذشته به منظور گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی وارد کرمانشاه شد و با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز ملاقات کرد.
استاندار کرمانشاه در این نشست که در استانداری برگزار شد، با معرفی قابلیت های استان در حوزه های اقتصادی و گردشگری گفت: این استان زیبا و غنی از لحاظ موقعیت جغرافیایی مرکز ثقل غرب کشور است و با توجه به زیرساخت های موجود در بخش حمل و نقل به استانهای همجوار نیز خدمات ارائه می کند.
استاندار کرمانشاه از ظرفیت مناسب استان در حوزه صادرات نیز گفت: بخش عمده ای از صادرات به کشور عراق از طریق مرزهای این استان انجام می شود و مرزهای رسمی و بازارچه ها فرصتی مطلوب برای توسعه صادرات است به گونه ای که با وجود تحریم های ظالمانه امریکا این روند صادرات مستمر و در حال توسعه است.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه ظرفیت های گردشگری، تاریخی، علمی و درمانی کرمانشاه را معرفی و اظهار داشت: در حوزه سلامت نیز ظرفیت گسترده ای داریم که در کنار سایر مزایای موجود ظرفیت مناسبی برای این استان ایجاد شده است.
سفیر اتریش نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند تاریخی مبادلات اقتصادی و روابط پایدار این کشور با جمهوری اسلامی ایران، حضور در استان کرمانشاه را بسیار ارزشمند دانست و افزود: نقاط مشترک فراوانی بین اتریش و کرمانشاه می توان یافت که همدلی و همکاری مستمر در امداد و نجات زلزله و سیل ما را نیز بیشتر به هم نزدیک کرد.
وی سازمان دهی تردد زوار و زائرین اربعین را امری مهم در استان کرمانشاه خواند و از این اقدام ویژه به عنوان توانمندی استان در ارائه خدمات نام برد.
وی در پایان به بازدید از پروژه پسماند کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سایت بازیافت کرمانشاه به لحاظ زیرساخت و فناوری نوین منحصر بفرد است و با توجه به اقدامات راهبردی فی مابین از امکان ایجاد انتقال دانش و تجربیات در پروژه های مشترک استقبال کرد

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403