تیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروح


تیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروح

تیراندازی افسرسعودی بسوی «امت شر»امریکا تیراندازی نظامی عربستان «بسوی فرماندهان فرماندهان آموزش نظامی امریکا»در پایگاه دریایی فلوریدا تیراندازی مرگبار«محمد الشمرانی» افسر 21 ساله سعودی بسوی افسران امریکا توضیح مدیریت سایت-پیراسته فرتوییتر محمد الشمرانی : من ضد شر هستم و آمریکا به طور کامل به امت شر تبدیل شده است. کلانترمنطقه فلوریدا گفت :...

تیراندازی افسرسعودی بسوی «امت شر»امریکا

تیراندازی نظامی عربستان «بسوی فرماندهان فرماندهان آموزش نظامی امریکا»در پایگاه دریایی فلوریدا

تیراندازی مرگبار«محمد الشمرانی» افسر ۲۱ ساله سعودی بسوی افسران امریکا

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فرتوییتر محمد الشمرانی : من ضد شر هستم و آمریکا به طور کامل به امت شر تبدیل شده است.

کلانترمنطقه فلوریدا گفت : ۴افسرامریکاکشته شدند+۸نفر مجروح

رادیوفردامی نویسد که حادثه پایگاه نظامی فلوریدا؛ رنگ وبوی ۱۱ سپتامبر می دهد ،خلبان سعودی مهاجم برج ۲قلو هم درافکارش وآثارش(همچون محمد سعید شمرانی) از بن‌لادن نقل قول کرده بود-افکاراسلامی داشته است.

بازداشت افسران نظامی عربستانی وتوقف آموزش نظامی (درامریکا)

۶ تبعه سعودی از جمله سه تن که در حال فیلمبرداری از کل آموزش نظامی برکشورخود بودند(ازتیراندازی فیلمبرداری کرده) در پی این اتفاق بازداشت شده‌اند.

مهاجم«محمدسعید الشمرانی» به یک قبضه اسلحه Glock ۹ mm که از فروشگاهی محلی خریداری کرده بود، مسلح بود.

به دنبال تیراندازی یک نظامی سعودی در یک پایگاه هوایی ایالات متحده، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون روز سه شنبه ۱۹ آذر اعلام کرد، فعالیت‌های آموزش نظامی نیروهای عربستانی در آمریکا تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

هفته گذشته در جریان تیراندازی محمد سعید شمرانی، نظامی سعودی در پایگاه پنساکولا در ایالت فلوریدا سه تن کشته و دست‌کم تن هشت زخمی شدند. این نظامی عربستانی به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

تیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروحتیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروح
پیشتر رویترز گزارش داده بود در راستای اقدامات احتیاطی اجازه پرواز ۳۰۰ دانشجوی خلبانی عربستان در آمریکا لغو شده است.

پنتاگون در همین روز تایید کرد که قطع این برنامه شامل آموزش نیروهای زمینی نیز خواهد شد و تمامی برنامه‌های آموزش نظامی به جز آن دسته فعالیت آموزشی در کلاس٬ تعلیق شده‌اند و تنها کلاس‌هایی مانند آموزش زبان انگلیسی ادامه خواهند داشت.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا که با در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص این تصمیم گفت، این وقفه این فرصت را به ما خواهد دارد تا تمامی برنامه‌های آموزشی برای ۵ هزار نیروهای حاضر در ایالات متحده را به لحاظ امنیتی مورد بازبینی قرار دهیم.

با این حال رویترز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا می‌گوید، اقدامات احتیاطی فقط شامل ۸۵۰ دانشجوی نظامی مهمان عربستانی شده است.

این مقام پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال وجود خطر بیشتر گفته است، شواهدی دال بر وجود حلقه بزرگتری وجود ندارد.

تیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروحتیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروح

اداره تحقیقات فدرال آمریکا، پلیس اف بی ای، دو روز پیش اعلام کرد که فرض بر این است که حمله مسلحانه خلبان سعودی مشغول آموزش در پایگاه نظامی در فلوریدا، اقدام تروریستی بود.

محمد شمرانی، ۲۱ ساله، در حمله خود از سلاحی استفاده کرده بود که قانونا در خاک آمریکا خریده بود.

اف‌بی‌آی همچنان در حال تحقیق در این مورد است که آیا او به‌تنهایی دست به این کار زده بود یا با گروه و افراد دیگر رابطه داشته‌است.۲۰ آذر ۱۳۹۸رادیوفردا

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:حادثه ۱۱ سپتامبر چیست؟

در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ چندین حمله انتحاری از سوی القاعده در خاک ایالات متحده آمریکا اتفاق افتاد. در صبح روز۱۱ سپتامبر(سه شنبه۲۰ شهریور ۱۳۸۰)، ۱۹ تن از اعضای القاعده، چهار هواپیمای تجاری – مسافربری را ربودند.

تیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروحتیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروح

هواپیماربایان، دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت شهر نیویورک زدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان‌ها حضور داشتند، کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به‌طور کامل ویران شده و آسیب‌های زیادی به ساختمان‌های پیرامون زدند.

مهاجمان، هواپیمای سوم را به پنتاگون، واقع در ارلینگتون در ویرجینیا زدند و هواپیمای چهارم نیز در زمینی نزدیک شنکسویل، در ایالت پنسیلوانیا، سرنگون شد. کشته شدگان این حمله‌ها ۲ هزار و ۹۷۴ تن بودند، که با در نظر گرفتن ۱۹ هواپیماربا در کل شمار کشته‌های این حمله‌ها به ۲ هزار و ۹۹۳ تن می‌رسد.

***

محمد سعید الشمرانی، دانشجوی هوانوردی عربستانی که در آمریکا و در پایگاه نظامی پنساکولا مشغول به تحصیل بود با شلیک به سوی سربازان و کارمندان این پایگاه سه نفر را کشت و چندین نفر دیگر را زخمی کردو سپس با شلیک مستقیم کشته شد.

این دومین تیراندازی مرگبار در پایگاه‌های نظامی آمریکا طی یک هفته گذشته است.

کلانتر منطقه اعلام کرده علاوه بر چهار کشته این تیراندازی، هشت نفر دیگر هم از جمله دو افسر پلیس هم در جریان این واقعه مجروح شده‌اند.

روز چهارشنبه هم در پایگاه معروف پل هاربر هاوایی یک سرباز نیروی دریایی دو کارگر در این پایگاه نظامی را کشت.

تیراندازی امروز، جمعه ششم دسامبر۲۰۱۹(۱۵ آذر ۱۳۹۸) حدود ساعت ۷ صبح به وقت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا روی داد.

تیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروحتیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروح

کلانتر دیوید مورگان گفته: “وقتی به محل تیراندازی رسیدم صحنه مانند یک فیلم سینمایی بود”.

دو افسری که در جریان این تیراندازی مجروح شده‌اند از ناحیه دست و پا زخمی شده‌اند و انتظار می‌رود با مشکل جدی روبرو نشوند.

این پایگاه نظامی حدود ۱۶ هزار نظامی و ۷۴۰۰ نفر کارمند غیرنظامی دارد و امروز برای ساعاتی قرنطینه شده بود.

واکنش‌ها به حادثه تیراندازی پایگاه نظامی در فلوریدا

«ران دسانتیس» فرماندار فلوریدا گفته:طبیعی است این واقعیت که مهاجم یک خارجی بوده و یک نظامی ارتش عربستان محسوب می‌شود، سوالات بسیاری را به وجود خواهد آورد.

تیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروحتیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروح

فرماندار فلوریدا گفت: واضح است که دولت عربستان باید برای جبران خسارات به قربانیان این تیراندازی اقدام کند. اونها به این افراد بدهکارند چرا که مهاجم یکی از افسران عربستان بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته ملک سلمان، پادشاه عربستان به کاخ‌سفید تلفن کرده و در گفتگو با آقای ترامپ مراتب تسلیت خود به خانواده‌های قربانیان را اعلام کرده است.

آقای ترامپ گفته پادشاه عربستان در این تماس تلفنی تاکید کرده که: این فرد (مهاجم) به هیچ وجه نماینده احساسات مردم عربستان نیست که عاشق مردم آمریکا هستند.

«تیموتی کینسلا» از فرماندهان این پایگاه نظامی گفته که او از نحوه مواجهه سریع با این واقعه «شگفت‌زده و عمیقا تحت تاثیر قرار گرفته است»

او گفته: امروز شاهد چند عمل قهرمانانه بودیم. من به شدت متاثر شدم و همگی ما همچنان شوکه هستیم. این واقعه قابل تجسم نیست اما همزمان من نمی‌توانم بیش از این نسبت به سربازانمان و کارمندان غیرنظامی‌مان احساس غرور کنم. کاری که آنها کردند جان بسیاری را امروز نجات داد.

تحقیقات درباره این تیراندازی آغاز شده و برای حفظ حریم خصوصی خانواده‌های قربانیان، هنوز نام کشته شدگان و مجروحان علنی نشده است./ششم دسامبر( ۱۵ آذر ۱۳۹۸)BBC

***

دونالد ترامپ از تماس تلفنی پادشاه سعودی که به او ازبابت قربانیان حمله تیراندازی در پایگاه دریایی فلوریدا تسلیت گفته بود، خبر داد.

دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، پادشاه عربستان به کاخ‌ سفید تلفن کرده و در گفت‌وگو با ترامپ مراتب تسلیت خود به خانواده‌های قربانیان را اعلام کرده است.

ترامپ گفت، پادشاه عربستان در این تماس تلفنی تاکید کرده که “این فرد (مهاجم) به هیچ وجه نماینده احساسات مردم عربستان نیست که عاشق مردم آمریکا هستند.”

سفارت عربستان در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ملک سلمان، پادشاه سعودی در تماس تلفنی با ترامپ حزن و اندوه خود را به دلیل حادثه تیراندازی در فلوریدا ابراز داشت.

در این بیانیه آمده است، پادشاه سعودی گفته است، عامل این جنایت وحشتناک نماینده ملت عربستان که آمریکایی‌ها را دوست خود می‌دانند، نیست.

پادشاه عربستان سعودی همچنین به ترامپ اطلاع داده که به نیروهای امنیتی کشورش درباره همکاری با مقامات آمریکایی از بابت تحقیق در زمینه حادثه مرگبار پایگاه نظامی در فلوریدا دستوراتی را داده است.

تیرانداز سعودی«محمد الشمرانی» امریکارا “امت شر” می دانست.

این خبرگزاری به نقل از مجموعه «سایت»که فعالیت‌ها و اخبار گروه‌های افراطی را رصد می‌کند، اعلام کرد، محمد الشمرانی فرد تیرانداز در بیانیه‌ای کوتاه در توییتر نوشته بود: من ضد شر هستم و آمریکا به طور کامل به امت شر تبدیل شده است.

وی افزوده بود: من علیه تو نیستم، تنها به این دلیل که آمریکایی هستی، من به دلیل آزادی‌هایت از تو متنفر نیستم، بلکه من از تو متنفرم زیرا تو هر روز از جرایم حمایت مالی می‌کنی و دست به جنایت می‌زنی آنهم نه فقط علیه مسلمانان بلکه علیه انسانیت.

یک شاهد عینی به نام جف برگوش، به روزنامه نیوز ژورنال آمریکا گفت، مهاجم یک عامل القاعده بود. وی همچنین به حضور حدود ۱۰۰ خودروی نیروهای امنیتی در محل حادثه اشاره کرد.

به گزارش بی.بی‌.سی، محمد سعید الشمرانی، دانشجوی هوانوردی عربستانی که در آمریکا و در پایگاه نظامی پنساکولا مشغول به تحصیل بود با شلیک به سوی سربازان و کارمندان این پایگاه ۳ نفر را کشت و چندین نفر دیگر را زخمی کرد و سپس با شلیک مستقیم کشته شد. این دومین تیراندازی مرگبار در پایگاه‌های نظامی آمریکا طی یک هفته گذشته است.

«دیوید مورگان» کلانتر منطقه بدون اشاره به نام عامل حمله و انگیزه‌های او گفت، این حمله در اتاق بررسی در پایگاه پنساکولا رخ داد.

کلانتر منطقه اعلام کرد، علاوه بر چهار کشته این تیراندازی، هشت نفر دیگر هم از جمله دو افسر پلیس در جریان این واقعه مجروح شدند.

روز چهارشنبه هم در پایگاه معروف پل هاربر هاوایی یک سرباز نیروی دریایی دو کارگر در این پایگاه نظامی را کشت.

تیراندازی روز، جمعه ششم دسامبر( ۱۵ آذر ۱۳۹۸) حدود ساعت هفت صبح به وقت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا روی داد.

کلانتر دیوید مورگان گفته است: “وقتی به محل تیراندازی رسیدم صحنه مانند یک فیلم سینمایی بود”.

دو افسری که در جریان این تیراندازی مجروح شدند از ناحیه دست و پا زخمی شده‌اند و انتظار می‌رود با مشکل جدی روبرو نشوند.

تیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروحتیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروح

این پایگاه نظامی حدود ۱۶ هزار نظامی و ۷۴۰۰ نفر کارمند غیرنظامی دارد و روز جمعه برای ساعاتی قرنطینه شده بود.

ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا تاکید کرد: “طبیعی است این واقعیت که مهاجم یک خارجی بوده و یک نظامی ارتش عربستان محسوب می‌شود، سوالات بسیاری را به وجود خواهد آورد.”

او افزدوه است: “واضح است که دولت عربستان باید برای جبران خسارات به قربانیان این تیراندازی اقدام کند. آنها به این افراد بدهکارند چرا که مهاجم یکی از افسران عربستان بوده است.”

تیموتی کینسلا، از فرماندهان این پایگاه نظامی گفته که او از نحوه مواجهه سریع با این واقعه “شگفت‌زده و عمیقا تحت تاثیر” قرار گرفته است.

او گفته: “امروز شاهد چند عمل قهرمانانه بودیم. من به شدت متاثر شدم و همگی ما همچنان شوکه هستیم. این واقعه قابل تجسم نیست اما همزمان من نمی‌توانم بیش از این نسبت به سربازانمان و کارمندان غیرنظامی‌مان احساس غرور کنم. کاری که آنها کردند جان بسیاری را امروز نجات داد.”

تحقیقات درباره این تیراندازی آغاز شده و برای حفظ حریم خصوصی خانواده‌های قربانیان، هنوز نام کشته شدگان و مجروحان علنی نشده است./۱۶ آذر ۱۳۹۸ایسنابنقل ازسایت ارم نیوز

***

بازداشت افسران نظامی عربستانی وتوقف آموزش نظامی (درامریکا)

این درخواست در پی تیراندازی یک افسر سعودی و قتل سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن سه نفر دیگر در پایگاه هوایی “پناساکولا” Pensacola ایالت فلوریدا مطرح شد.

تیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروحتیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروح

محمد الشمرانی ، افسر ۲۱ ساله سعودی، یکی از چند صد دانشجوی افسری سعودی است که در برنامه های آموزشی پنتاگون شرکت کرده اند .

راشل روجاس، Rachel Rojas مامور ویژه می گوید : ما این عمل را نیز همانند اکثر موارد تیراندازی ها ، با احتمال عمل تروریستی بررسی می کنیم. اکنون هدف اصلی ما تایید این است که آیا عامل حمله به تنهایی این کار را کرده است یا اینکه بخشی از یک شبکه بزرگ است؟

انتقادهایی در ارتباط با این واقعه و دفاع سریع دونالد ترامپ از خانواده سلطنتی آل سعود مطرح شده است.

دونالد ترامپ ، رییس جمهوری آمریکا گفته است : « ملک سلمان سعودی سریعا برای عرض تسلیت به من تلفن کرد و با خانواده ها و دوستان قربانیان کشته شدگان و مجروحان این حمله ابراز همدردی کرد و گفت که این فرد به هیچ وجه ، احساسات مردم سعودی را که عاشق مردم آمریکا هستند، نمایندگی نمی کند.»۲۰ آذر ۱۳۹۸پرس تودی.

این ها ، سوالاتی را درباره روابط نزدیک خانواده ترامپ با خانواده سلطنتی آل سعود مطرح کرده است.

در حملات یازده سپامبر نیز ۱۵ نفر از ۱۹ تن حمله کنندگان به برج های دوقلو در نیویورک و ساختمان پنتاگون شهروندان سعودی بودند.

***

تیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروحتیراندازی”نظامی عربستان”بسوی افسران ‌آمریکابا4 کشته8مجروح

پس از حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا، مقامات آمریکایی از بازداشت ۱۷۵ افسر عربستان سعودی تحت آموزش خلبانی در آمریکا خبر دادند.

**

گروه اطلاعاتی SITE که نظارت بر رسانه‌های جهادی را برعهده دارد، نام مهاجم را «محمدسعید الشمرانی» معرفی کرده و اظهار کرده که وی قبل از حمله مانیفیستی کوتاه در توییتر پست کرده که در آن نوشته بود: من مخالف شیطان هستم و آمریکا به‌کل به یک ملت شیطانی تبدیل شده است.

این مهاجم و تیرانداز سعودی که یکی از هنرجویان هوانوردی این پایگاه بوده در پست خود نوشته: من به این دلیل که فقط آمریکایی هستید مخالف شما نیستم. از شما به خاطر آزادی‌هایتان متنفر نیستم، از شما متنفرم، زیرا نه‌تنها علیه مسلمانان، بلکه علیه کل بشریت اقدام به حمایت و تامین مالی برای ارتکاب جنایات می‌کنید.

خبرگزاری ABC News گزارش داده که مأموران اطلاعاتی در تلاش هستند تا مطمئن شوند این متن توسط مهاجم نوشته شده است یا خیر.

افکاروعقائدمهاجم مسلح عربستانی

حساب توییتری که این مانیفست را ارسال کرده و همچنین حمایت آمریکا از اسرائیل را محکوم کرده و نقل قولی از رهبر سابق القاعده، اسامه بن‌لادن سعودی را نیز شامل می‌شود، به حالت تعلیق درآمده است.

نیویورک‌تایمز به نقل از یکی از مقامات که در جریان بازپرسی‌های این حمله قرار دارد، گزارش داده که ۶ تبعه سعودی از جمله سه تن که در حال فیلمبرداری از کل حمله بودند، در پی این اتفاق بازداشت شده‌اند. این فرد تیرانداز«محمدسعید الشمرانی» به یک قبضه اسلحه Glock ۹ mm که از فروشگاهی محلی خریداری شده، مسلح بوده است.

عذرخواهی پادشاه سعودی از ترامپ
هرچند خبرگزاری رسمی عربستان‌سعودی، گزارش داده است که ملک سلمان، پادشاه عربستان برای محکوم‌کردن این تیراندازی با رییس‌جمهور آمریکا تماس گرفته و تأیید کرده که عامل این جنایت فجیع نماینده مردم سعودی نیست اما دسانتیس در یک کنفرانس خبری گفت: دولت عربستان‌سعودی باید شرایط را برای قربانیان این حادثه بهتر کند و فکر می‌کنم آن‌ها با توجه به اینکه این مهاجم یکی از اتباع آن‌هاست، دینی بر گردن خود دارند. دونالد ترامپ نیز بیان کرده که ملک سلمان برای ابراز همدردی و تسلیت صمیمانه به خانواده و دوستان رزمندگان کشته و زخمی‌شده در حمله پنساکولا در فلوریدا با او تماس برقرار کرده است.

مرندی: آمریکا چشمش را به روی تروریست‌های سعودی و حقایقش بسته است
آقای «محمد مرندی» کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه این حادثه توسط یک افسر نیروی هوایی عربستان‌سعودی که برای دوره‌ای در پایگاه دریایی ایالت فلوریدا در حال آموزش دیدن بوده، روی داده است، به «صبح‌نو» گفت: حادثه روز جمعه این پایگاه نظامی در حالی در فلوریدا روی داد که پیش از این ۱۱ سپتامبر هم نقش سعودی‌ها را در آن حادثه بزرگ تروریستی دیدیم؛ حادثه‌ای که به گفته سازمان‌های آمریکایی ۱۵ تن از ۱۹ مهاجم در حملات ۱۱ سپتامبر سعودی بودند.

جنایات سعودی‌ها در غرب
مرندی با اشاره به اینکه جنایات زیادی از سوی سعودی‌هایی که در آمریکا به سر می‌برند، شاهد هستیم، تصریح کرد: جنایات زیادی در آمریکا و حتی اروپا روی می‌دهد که مسبب آن سعودی‌ها هستند، ولی رسانه‌های غربی و به خصوص مقامات آمریکایی چشم‌شان را به روی واقعیت می‌بندند و نوک پیکان خود را به سوی کشورهایی می‌برند که در این جنایات دست ندارند، کما اینکه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر شاهد حملات آمریکا به افغانستان بودیم، اما مقصر اصلی در آن حملات، سعودی‌ها بودند. ایستگاه هوایی – دریایی پنساکولا میزبان ۱۶۰۰۰ پرسنل نظامی و بیش از ۷۰۰۰ غیرنظامی است و محل استقرار اسکادران پرواز‌های نمایشی است. گفتنی است فقط دو روز قبل از این حمله، یک دریانورد آمریکایی در پایگاه پرل هاربور قبل از آنکه جان خودش را بگیرد، دو نفر را به ضرب گلوله کشته و یک نفر دیگر را نیز زخمی کرد. بنا بر گزارش‌ها، فقط اعضای نیرو‌های امنیتی می‌توانند اسلحه‌های خود را وارد این پایگاه نظامی کنند و هنوز مشخص نیست که مهاجم چگونه موفق شده اسلحه را به داخل پایگاه ببرد. وزیر دفاع آمریکا، مارک اسپر اظهار کرده که وی در حال بررسی چندین موضوع برای تأمین امنیت تأسیسات نظامی و ایمنی اعضای خدمات نظامی آمریکا و خانواده‌های آن‌هاست، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

رویترز نیز گزارش داد آندریانا گنوالدی، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت که توقف عملیاتی و عدم اجازه پرواز این دانشجویان علوم هوایی عربستان سعودی از روز دوشنبه آغاز شده است.

عصر روز جمعه گذشته یک جوان سعودی تحت آموزش نظامی به نام محمد سعید الشمرانی در فلوریدا در یک پایگاه هوایی متعلق به نیروی دریایی آمریکا اقدام به تیراندازی و قتل ۳ آمریکایی کرد. نیرو‌های امنیتی با شلیک گلوله این دانشجوی نظامی سعودی را از پای درآوردند./۲۰ آذر ۱۳۹۸تابناک

***

تیراندازی «نظامی سعودی» بسوی فرماندهان آموزش نظامی ‌آمریکا / ۴ کشته

تیراندازی یک دانشجوی نظامی سعودی به نام «محمد الشمرانی» درپایگاه هوایی «پنساکولا» فلوریدای آمریکا منجر به کشته شدن چهار تن شد.‌
درهمین رابطه رسانه‌ها از تیراندازی در پایگاه نظامی در ایالت فلوریدای آمریکا توسط یک دانشجوی سعودی خبردادند که طی آن دست کم چهار نفر کشته شدند.به گفته رسانه ها در پی تیراندازی در پایگاه هوایی آمریکا در ایالت فلوریدا، این پایگاه نظامی بسته شد. برخی منابع خبری هم از کشته و مجروح شدن ۱۰ نفر در این حادثه خبردادند. «بی.بی‌.سی» نیز نوشت: محمد سعید الشمرانی، دانشجوی هوانوردی عربستانی که در آمریکا و در پایگاه نظامی پنساکولا مشغول به تحصیل بود با شلیک به سوی سربازان و کارمندان این پایگاه سه نفر را کشت و چندین نفر دیگر را زخمی کرد و سپس با شلیک مستقیم کشته شد.‌‌
دراین حال«دیوید مورگان» فرمانده پلیس ایالت فلوریدا گفت: چند دقیقه پس از این تیراندازی ، افسری از پلیس این ایالت دانشجوی سعودی را در کلاس درس پایگاه مذکور آمریکا با شلیک گلوله کشت.‌‌ «رون دسانتیس» فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا نیزگفت:عامل تیراندازی در پایگاه نظامی این ایالت عضو نیروی هوایی عربستان سعودی بود. «ریک اسکات» سناتور ایالت فلوریدا هم در واکنش به حمله مسلحانه یک نظامی سعودی به پایگاهی در این ایالت، خواستار تجدیدنظر در قانون آموزش نظامیان بیگانه در خاک آمریکا شد.مقامات آمریکایی هم اعلام کردند که عامل تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا یک دانشجوی سعودی بوده که در حال فراگیری علوم هوایی در این پایگاه نظامی بود.این مقامات آمریکایی گفتند: درحال بررسی تروریستی بودن این حمله هستند.‌
درچنین شرایطی،خبرگزاری فرانسه درگزارشی نوشت: تیرانداز سعودی در پایگاه آمریکایی در ایالت فلوریدا قبل اجرای حمله‌اش این کشور را “امت شر” توصیف کرده بود.این خبرگزاری اعلام کرد: محمد الشمرانی فرد تیرانداز در بیانیه‌ای کوتاه در توئیتر نوشته بود: من ضد شر هستم و آمریکا به طور کامل به امت شر تبدیل شده است.این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی از بازداشت شش سعودی در پی حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا خبر دادند.درهمین حال رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد:شاه عربستان در گفتگوی تلفنی با وی ،مراتب تسلیت خود به خانواده‌های قربانیان را اعلام کرد.ترامپ گفت: پادشاه عربستان در این تماس تلفنی تاکید کرد که “این فرد (مهاجم) به هیچ وجه نماینده احساسات مردم عربستان نیست که عاشق مردم آمریکا هستند. گفتنی است که شاه عربستان پس از تیراندازی این دانشجوی سعودی در پایگاه هوایی فلوریدا در این تماس‌ تلفنی از رئیس جمهوری آمریکا دلجویی کرد.‌
واکنش مقامات عربستان‌
مقامات عربستان در اظهارات و بیانیه‌های جداگانه اقدام دانشجوی سعودی در تیراندازی به پایگاه هوایی پنساکولا در فلوریدا را محکوم کردند.‌
درهمین رابطه،«سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی به سازمان امنیت عربستان دستور داد تا با سازمان‌های امنیتی آمریکا در راستای رسیدن به تمام اطلاعاتی که به مشخص شدن ابهامات تیراندازی شهروند سعودی در پایگاه نظامی فلوریدای آمریکا کمک می‌کند، همکاری کند.‌
وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه‌ای نسبت به اقدام دانشجوی سعودی در تیراندازی در ایالت فلوریدا ابراز ناخرسندی کرد. این وزارتخانه اعلام کرد: عامل این جنایت “فجیع″ در فلوریدا ابداً نماینده ملت عربستان نیست. وزیرخارجه عربستان هم درتوییتی این حادثه را جنایتی فجیع خواند و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و از نیروهای امنیتی به دلیل کنترل عامل این حادثه قدردانی کرد.«عادل الجبیر»وزیر مشاور عربستان در امور خارجه نیز این حادثه را فاجعه‌ خواند و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. «خالد بن سلمان»معاون وزیردفاع عربستان نسبت به این حمله واکنش نشان داد و درتوئیتی نوشت: حادثه‌ای که رخ داده، فاجعه است و همه در عربستان به شدت آن را محکوم می‌کنند.‌‌
«ریما بنت بندر»، سفیر عربستان در آمریکا نیز این حادثه را “وحشتناک” خواند‌ و گفت، سعودی‌ها همگی کاملا این جنایت را محکوم و با دوستان آمریکایی خود ابراز همبستگی می‌کنند.‌
سایر تحولات‌
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدام آمریکا در خصوص انبار کردن موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد در اروپا را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.همچنین وزارت خارجه روسیه تاکید کرد تحریم‌های اخیر آمریکا علیه۱۷ شهروند روسی ،اوکراینی و همچنین هفت شرکت روس بدون واکنش باقی نخواهد ماند.‌‌از طرفی رئیس‌جمهوری آمریکا از توقف موقت تصمیم خود برای قرار دادن نام کارتل‌های مواد مخدر مکزیکی در لیست سازمان‌های تروریستی خبر داد. درخبردیگری، کاخ سفید طی نامه‌ای رسمی به رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت که در تحقیقات استیضاح رئیس جمهور آمریکا مشارکت نخواهد کرد./یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸اطلاعات


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی