100 دستگاه آمبولانس در طرح امداد زمستانی همدان شرکت کردند


100 دستگاه آمبولانس در طرح امداد زمستانی همدان شرکت کردند

همدان- ایرنا- مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 100 دستگاه آمبولانس در طرح امداد زمستانی این استان به آسیب‌دیدگان از سوانح امدادرسانی می‌کنند.

حبیب الله معصومی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: علاوه بر این ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد امداد و نجات و ۴۰۰ نیروی انسانی در طرح امداد زمستانی این استان فعال شدند.

وی گفت: طرح سلامت یا امداد زمستانی از بیستم آذر با هدف مقابله با شرایط بحرانی آغاز شده و در این راستا اورژانس و بیمارستان ها برای شرایط بحرانی، سرما زدگی و تروما آماده شدند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این طرح تا 20 اسفند ادامه می یابد، افزود: به منظور جلوگیری از یخ زدگی، سرم و دیگر اقلام دارویی مورد نیاز آنها به داخل پایگاه منتقل شدند تا در مواقع مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

وی بیان کرد: اواسط سالجاری ۶ دستگاه آمبولانس به شهرستان های دارای گردنه و مسیر سخت‌گذر تحویل شد که این خودروها به زنجیر چرخ و ضدیخ مجهز شدند و برای پایگاه های اورژانس نیز موادغذایی، جیره خشک و سوخت جایگزین پیش بینی شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همدان دارای سه اورژانس کانکسی است که این کانکس ها به چند لایه عایق برای محافظت نیروها و تجهیزات از سرما مجهز شده اند.

وی درباره بالگرد امداد و نجات بیان کرد: این بالگرد امروز ۳۱۳ امین پرواز خود را انجام داده و یک بیمار اورژانسی را به بیمارستان قلب فرشچیان منتقل کرد.

ماهانه پنج هزار ماموریت توسط اورژانس همدان صورت می گیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان