روباه گرفتار توسط محیط‌بانان شهرستان ابهر از بند آزاد شد


روباه گرفتار توسط محیط‌بانان شهرستان ابهر از بند آزاد شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: یک قلاده روباه که در منزل یکی از شهروندان ابهر گرفتار شده بود از سوی محیط بانان این شهرستان زنده‌گیری شد.

محمدهادی کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روباه که از نوع معمولی بود از فرط گرسنگی و به منظور پیدان کردن غذا به حریم زندگی انسان نزدیک شده بود.

وی اظهار داشت: وقتی صاحبخانه متوجه حضور روباه در منزل خود شد بلافاصله با محیط زیست این شهرستان تماس گرفت تا این حیوان پناه آورده به شهر را به آغوش طبیعت بازگردانند.

کاظمی تصریح کرد: به دلیل شروع فصل سرما و بارش برف و افت ناگهانی دما که به تبع آن کاهش طعمه در طبیعت را به همراه دارد، حیات وحش برای تغذیه به حریم انسان‌ها، نزدیکتر می‌شوند.

وی افزود: به شهروندان و روستائیان توصیه می‌شود در فصول سرد و برفی، جانب احتیاط را داشته باشند و در ساعات دیر وقت، بعد از غروب آفتاب و صبح زود از منزل خارج نشوند که این مورد در خصوص کودکان و سالخوردگان، بیشتر صدق می‌کند.

کاظمی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از نزدیک شدن حیات وحش به مناطق مسکونی اظهار داشت: ریختن پسماندهای غذایی و لاشه‌های تلف شده حیوانات اهلی در حاشیه شهرها و روستاها نیز موجب جلب و جذب حیوانات وحشی می‌شود که لازم است از این کار خودداری و نسبت به دفن بهداشتی پسماندهای غذایی به ویژه لاشه حیوانات، اقدام شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه این مساله در روستاهای شهرستان ابهر جدی گرفته نمی‌شود که اگر دفن بهداشتی پسماندها و لاشه حیوانات اهلی مورد توجه قرار گیرد در این صورت خسارات حیات وحش به انسان، کمتر می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زبده الاخبار فی سوانح الاسفار (سفرنامه ایران - قرن نوزدهم میلادی)