آماده باش دستگاه های اجرایی البرز


آماده باش دستگاه های اجرایی البرز

کرج - ایرنا- شهرداری ها، دستگاه های اجرایی البرز با اخطار اداره کل هواشناسی این استان به حالت آماده باش در آمدند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز عصر پنجشنبه در این باره گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی از صبح جمعه ۲۲ آذرماه تا عصر همان روز در این استان بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دمای کمیته سه تا پنج درجه نسبت به امروز، یخبندان، ارتفاعات بارش متناوب برف، در دشت البرز مرکزی بارش ها به صورت باران و در بعضی ساعات بارش برف مورد انتظار است.

محمد رضا فلاح نژاد افزود: با توجه به اثر قابل ملاحظه دما، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی، کاهش دید در جاده های کوهستانی، ریزش سنگ و رانش کوه، فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران در شهرستان ها ضمن حفظ آمادگی نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد : انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر شهری و روستایی به ویژه کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها ضروری است.

وی بر عدم تردد از محل های پر خطر، اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکان های مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداریها و دامداریها و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید کرد.

فلاح نژاد همچنین بر حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاه های امدادی و هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاه های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی تاکید کرد.

وی افزود: شهروندان از تردد و سفرهای غیر ضروری به ویژه در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و بهمن خود داری کنند و به همراه داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی، البسه، پتو ضروری است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز گفت: حضور شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری ها و شرکت های خدماتی آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق،گاز، تلفن همراه وثابت،آب منطقه ای آمادگی خود نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403