تصمیم ناگهانی رهبر حزب محافظه کار کانادا برای استعفا


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل ازشینهوااندرو شیر، رهبر حزب...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شینهوا اندرو شیر، رهبر حزب مخالف محافظه کار کانادا پنجشنبه از تصمیم غیرمنتظره خود برای استعفا خبر داد.
اندرو شیر گفت برای اینکه خانواده اش را در اولویت قرار دهد، تصمیم دارد از سمتش کناره گیری کند. وی از حزبش خواست جانشین وی را انتخاب کند؛ جانشینی که بتواند برای رهبری محافظه کاران در انتخابات بعدی ”صد در صد“ تلاش کند.
رهبر حزب مخالف کانادا که 40 ساله است، به کسب آراء گسترده این حزب در انتخابات پارلمانی بیست و یکم اکتبر، و کاهش جایگاه لیبرال ها به یک دولت اقلیت در دوره دوم دولت کمک کرد.
محافظه گرایی اجتماعی شیر، بر خلاف جریان غالب و دیدگاههای ترقی خواهانه کانادایی هایی محسوب می شد، که بسیاری شان در استان های پرجمعیت کبک و اونتاریو زندگی می کنند. محافظه کاران برای تشکیل دولت نیاز به حمایت رای دهندگان در آن استان ها دارند.
شیر پیش از اعلام غیرمنتظره تصمیم خود برای استعفا، قول داد تا ماه آوریل - که قرار است اعضای حزب محافظه کار, رهبری حزب را بررسی کنند- در این سمت باقی خواهد ماند. وی به عنوان عضو پارلمان باقی خواهد ماند، و حزب محافظه کار روند انتخاب رهبر جدید را آغاز خواهد کرد. شیر از سال 2004 که در سن 25 سالگی وارد مجلس عوام شد، در عرصه سیاست فدرال فعال بوده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توصیه ستاد انتخابات به اعضا شعب اخذ رای