چینی‌ها درباره ایران چه نظری دارند؟


چینی‌ها درباره ایران چه نظری دارند؟

حدود 77 درصد چینی‌هایی که به ایران آمده‌اند از سفرشان راضی بوده‌اند. غذا و مهمان‌نوازی ایرانی بیشترین رضایت آن‌ها را جلب کرده و برخورد راننده‌های تاکسی، ‌چینی‌ها را ناراضی کرده است.

اتاق خبر 24:

آکادمی گردشگری چین براساس نظرسنجی که از گردشگران این کشور قبل و بعد از سفر به ایران انجام داده، نتیجه گرفته است: در سال ۲۰۱۸ سطح رضایت مسافران چینی از سفر ایران حدود ۷۹.۲۰ درصد بوده که در بین ۱۰۲ ملیتی که به ایران سفر کرده‌اند رتبه رضایت‌مندی چینی‌ها ۵۹ بوده است. در هشت ماه نخست سال ۲۰۱۹ میزان رضایت چینی‌ها از سفر به ایران ۷۷.۳۸ درصد بوده که رتبه آن در بین ملیت‌های دیگر ۷۸ شده است.

نمودار آماری این گزارش که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار داده شده، نشان می‌دهد: سطح رضایت‌مندی چینی‌ها از سفر به ایران امسال در مقایسه با سال ۲۰۱۸، کمتر شده است.

در گزارش نظرسنجی آکادمی گردشگری چین آمده است: میانگین رضایت سایر ملت‌ها از سفر ایران ۸۵ درصد بوده که سطح رضایت‌مندی چینی‌ها در سال ۲۰۱۹ از این عدد کمی پایین‌تر بوده و به ۷۷.۳۸ درصد رسیده است.

بیشترین درصد رضایت چینی‌ها از مردم ایران و مهمان‌نوازی آن‌ها و کیفیت غذاهای ایران بوده که بالاتر از سطح میانگین رضای‌تمندی سایر ملیت‌ها است.

چینی‌ها از برخی زیر ساخت‌ها شامل اماکن تاریخی و کاخ‌ها، مراکز خرید، جابه‌جایی‌ها، تصویر مقصد، رقابت‌پذیری قیمت مقصد و تبلیغات دهان به دهان رضایت نسبی داشته‌اند اما درباره مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری میزان رضایت آن‌ها زیر ۷۰ درصد بوده است؛ عددی پایین‌تر از میانگین سطح رضایت سایر ملت‌ها.

آکادمی گردشگری چین گزارش کرده است: ایران در طرح «یک کمربند ـ‌ یک جاده» واقع شده و موقعیت راهبردی دارد و سطح تعاملات اقتصادی دو کشور در پنج سال گذشته ۷.۳ درصد رشد داشته که در یک بازه پنج‌ساله، گردشگری ورودی از چین به ایران حدود ۲۰.۱ درصد و گردشگری ورودی از ایران به چین حدود ۱.۷ درصد سالانه افزایش داشته است.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

یک رژیم غذایی مفید برای کاهش چربی دور شکم