تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار10ساله شد/تکرار وعده های بی سرانجام


تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار10ساله شد/تکرار وعده های بی سرانجام

ارومیه – تقاطع غیرهمسطح جاده ترانزیتی سه راهی محمدیار در نقده که یکی از شاهراه های ارتباطی آذربایجان غربی به شمار می رود با وجود گذشت 10 سال از کلنگ زنی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

خبرگزاری مهر- گروه استانها: امید تنزیلی: سه راهی محمدیار که به جاده مرگ نیزشهرت دارد هر روز به دلیل تردد صدها دستگاه ماشین باری و تزانزیتی شاهد تصادفات و تلفات زیاد جاده ای است، حوادثی که طی این سالها با وجود خسارات مادی و انسانی زیاد نتوانسته نظر مسئولان را برای اتمام تقاطع غیرهمسطح آن جلب کند!

بر اساس آمارهای غیررسمی سالانه بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنان در اثر بروز حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند، در راستای کاهش این آمارها سال ۸۹ کلنگ احداث تقاطع غیرهمسطح در این سه راهی بر زمین زد شد اما با گذشت نزدیک ۱۰ سال هنوز این طرح به سرانجام نرسیده است.

این طرح که در زمان کلنگ زنی قرار بود طی دو سال با تخصیص اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان احداث و به بهره برداری برسد همانند سایر طرح های عمرانی استان و کشور اسیر وعده های تکراری و بی سرانجام مسئولان شده و بهره برداری آن به دلیل بالا رفتن هزینه های احداث در هاله ای از ابهام است.

تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار10ساله شد/تکرار وعده های بی سرانجام

کمبود و نبود اعتبار مانع بهره برداری تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار شده است

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت این طرح به خبرنگار مهر طرح احداث تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار را از بزرگترین پروژه های راهسازی استان دانست و افزود: مراحل ساخت این تقاطع به علت کمبود اعتبار و مشکل معارض به کندی پیش می رود.

طی سالهای اخیر مکاتبات زیادی در راستای حل مشکل اعتباری تقاطع غیرهمسطج سه راهی نقده انجام شده اما به دلیل پیشرفت فیزیکی کم این طرح مورد توجه قرار نداردعبدالکریم حسین زاده با بیان اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار یکی از مهمترین پروژه های شهرستان و استان آذربایجان غربی به شمار می رود ادامه داد: با ضرورت اجرای این طرح به دلیل کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و تسهیل در امر تردد خودروهای ترانزیتی باید اعتبارات مورد نیاز این طرح تامین و روند احداث آن تسریع شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه اعتبارات موردنیاز این طرح هنوز تخصیص نیافته است اظهارداشت: در طی سالهای اخیر مکاتبات زیادی در راستای حل مشکل اعتباری این طرح انجام شده اما به دلیل پیشرفت فیزیکی کم این طرح مورد توجه قرار ندارد.

حسین زاده با بیان اینکه طرح های نیمه تمامی در اولویت توجه دولت قرار دارد که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فزیکی داشته باشد در حالی که این طرح پیشرفت فیزیکی قابل توجهی ندارد گفت: هم اکنون این طرح بلاتکلیف و راکد رها شده است و باید با توجه به مدیریت حوادثی که این محور شاهد هستیم این طرح هر چه سریعتر اتمام یابد.

اظهارات نماینه نقده و اشنویه در حالی صورت می گیرد که رئیس اداره راه و شهرسازی وقت نقده تغییر پی درپی پیمانکار را از مهمترین دلایل راکد بودن این طرح عنوان کرده است.

تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار10ساله شد/تکرار وعده های بی سرانجام

معارض ملکی عامل اصلی کندی روند اجرای تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار

مدیرکل توسعه اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت این طرح به خبرنگار مهر گفت: تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار یکی ازبزرگترین پروژه های عظیم اداره راه استان دانست و افزود : در حال حاضر مراحل ساخت این تقاطع به علت کمبود اعتبار و مشکل معارض به کندی پیش می رود.

با گذشت نزدیک ۱۰ سال از کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار هم اکنون این تقاطع غیرهمسطح تنها ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داردعبدالله حسینی با بیان اینکه این طرح در سال ۸۹ با اختصاص اعتباری بالغ بر دو میلیارد و هشت میلیون تومان کلنگ زنی شد افزود: با گذشت نزدیک ۱۰ سال از کلنگ زنی این طرح هم اکنون این تقاطع غیرهمسطح تنها ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب اجرای این طرح نیز احداث سه دستگاه پل عابر پیاده با هدف استاندارد سازی روستاهای واقع در حاشیه جاده های اصلی از محل منابع مالی نگهداری و حفاظت از راهها اجرایی می شود.

مدیر کل توسعه اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام اینکه شش میلیارد ریال برای ساخت این تعداد پل عابر پیاده نیاز است عنوان کرد: این سازه های فلزی نقش ویژه ای در روان سازی ترافیک تامین امنیت عابران و همچنین جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ایفا می کند.

وی اضافه کرد: یکی از نیاز های تکمیل فرایند تقاطع سه راهی محمدیار، جاده محمدیار – بناب است که باید هر چه سریعتر به اتمام برسد که همزمان با این طرح کلنگ زنی شده است و از طرف مقابل ۱۷ کیلومتر نیز کار شده است اما هنوز بخاطر معارض ملکی چه در جاده محمدیار بناب و یا تقاطع غیر همسطح کار را برای مجریان طرح خیلی سخت کرده است.

مدیر کل توسعه اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی یاد آور شد: اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال برای آن اختصاص داده شده که تاکنون تنها سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

با پایان یافتن این طرح که یکی از پرترددترین جاده های استان است شاهد کاهش بسیاری از تصادفات و سوانح جاده ای در سه راهی نقده - محمدیار خواهیم بود.


خبرگزاری مهر- گروه استانها: امید تنزیلی: سه راهی محمدیار که به جاده مرگ نیزشهرت دارد هر روز به دلیل تردد صدها دستگاه ماشین باری و تزانزیتی شاهد تصادفات و تلفات زیاد جاده ای است، حوادثی که طی این سالها با وجود خسارات مادی و انسانی زیاد نتوانسته نظر مسئولان را برای اتمام تقاطع غیرهمسطح آن جلب کند!

بر اساس آمارهای غیررسمی سالانه بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنان در اثر بروز حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند، در راستای کاهش این آمارها سال ۸۹ کلنگ احداث تقاطع غیرهمسطح در این سه راهی بر زمین زد شد اما با گذشت نزدیک ۱۰ سال هنوز این طرح به سرانجام نرسیده است.

این طرح که در زمان کلنگ زنی قرار بود طی دو سال با تخصیص اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان احداث و به بهره برداری برسد همانند سایر طرح های عمرانی استان و کشور اسیر وعده های تکراری و بی سرانجام مسئولان شده و بهره برداری آن به دلیل بالا رفتن هزینه های احداث در هاله ای از ابهام است.

تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار10ساله شد/تکرار وعده های بی سرانجام

کمبود و نبود اعتبار مانع بهره برداری تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار شده است

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت این طرح به خبرنگار مهر طرح احداث تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار را از بزرگترین پروژه های راهسازی استان دانست و افزود: مراحل ساخت این تقاطع به علت کمبود اعتبار و مشکل معارض به کندی پیش می رود.

طی سالهای اخیر مکاتبات زیادی در راستای حل مشکل اعتباری تقاطع غیرهمسطج سه راهی نقده انجام شده اما به دلیل پیشرفت فیزیکی کم این طرح مورد توجه قرار نداردعبدالکریم حسین زاده با بیان اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار یکی از مهمترین پروژه های شهرستان و استان آذربایجان غربی به شمار می رود ادامه داد: با ضرورت اجرای این طرح به دلیل کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و تسهیل در امر تردد خودروهای ترانزیتی باید اعتبارات مورد نیاز این طرح تامین و روند احداث آن تسریع شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه اعتبارات موردنیاز این طرح هنوز تخصیص نیافته است اظهارداشت: در طی سالهای اخیر مکاتبات زیادی در راستای حل مشکل اعتباری این طرح انجام شده اما به دلیل پیشرفت فیزیکی کم این طرح مورد توجه قرار ندارد.

حسین زاده با بیان اینکه طرح های نیمه تمامی در اولویت توجه دولت قرار دارد که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فزیکی داشته باشد در حالی که این طرح پیشرفت فیزیکی قابل توجهی ندارد گفت: هم اکنون این طرح بلاتکلیف و راکد رها شده است و باید با توجه به مدیریت حوادثی که این محور شاهد هستیم این طرح هر چه سریعتر اتمام یابد.

اظهارات نماینه نقده و اشنویه در حالی صورت می گیرد که رئیس اداره راه و شهرسازی وقت نقده تغییر پی درپی پیمانکار را از مهمترین دلایل راکد بودن این طرح عنوان کرده است.

تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار10ساله شد/تکرار وعده های بی سرانجام

معارض ملکی عامل اصلی کندی روند اجرای تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار

مدیرکل توسعه اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت این طرح به خبرنگار مهر گفت: تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار یکی ازبزرگترین پروژه های عظیم اداره راه استان دانست و افزود : در حال حاضر مراحل ساخت این تقاطع به علت کمبود اعتبار و مشکل معارض به کندی پیش می رود.

با گذشت نزدیک ۱۰ سال از کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار هم اکنون این تقاطع غیرهمسطح تنها ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داردعبدالله حسینی با بیان اینکه این طرح در سال ۸۹ با اختصاص اعتباری بالغ بر دو میلیارد و هشت میلیون تومان کلنگ زنی شد افزود: با گذشت نزدیک ۱۰ سال از کلنگ زنی این طرح هم اکنون این تقاطع غیرهمسطح تنها ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب اجرای این طرح نیز احداث سه دستگاه پل عابر پیاده با هدف استاندارد سازی روستاهای واقع در حاشیه جاده های اصلی از محل منابع مالی نگهداری و حفاظت از راهها اجرایی می شود.

مدیر کل توسعه اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام اینکه شش میلیارد ریال برای ساخت این تعداد پل عابر پیاده نیاز است عنوان کرد: این سازه های فلزی نقش ویژه ای در روان سازی ترافیک تامین امنیت عابران و همچنین جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ایفا می کند.

وی اضافه کرد: یکی از نیاز های تکمیل فرایند تقاطع سه راهی محمدیار، جاده محمدیار – بناب است که باید هر چه سریعتر به اتمام برسد که همزمان با این طرح کلنگ زنی شده است و از طرف مقابل ۱۷ کیلومتر نیز کار شده است اما هنوز بخاطر معارض ملکی چه در جاده محمدیار بناب و یا تقاطع غیر همسطح کار را برای مجریان طرح خیلی سخت کرده است.

مدیر کل توسعه اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی یاد آور شد: اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال برای آن اختصاص داده شده که تاکنون تنها سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

با پایان یافتن این طرح که یکی از پرترددترین جاده های استان است شاهد کاهش بسیاری از تصادفات و سوانح جاده ای در سه راهی نقده - محمدیار خواهیم بود.

کد خبر 4796826

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نگاهی به مراسم تولد خلوت سعید معروف ستاره والیبال در خانه اش روی مبل چرم/مبارکا باشه