هشدار هواشناسی نسبت به کولاک در جاده‌های آذربایجان‌غربی


هشدار هواشناسی نسبت به کولاک در جاده‌های آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- رییس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ورود موج بارشی از فردا، دوشنبه به استان احتمال بروز کولاک و مه‌گرفتگی در جاده‌های مواصلاتی استان وجود دارد و مردم باید از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران و برف همراه با تندباد لحظه‌ای با سرعت بین 20 تا 50 کیلومتر بر ساعت و کاهش دما بین سه تا پنج درجه سانتیگراد برای فردا، دوشنبه و پس‌فردا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه اثرگذاری موج بارشی تمام مناطق به‌ویژه جنوب و مرکز استان خواهد بود و روز پایان فعالیت آن سه‌شنبه آینده می‌باشد.

وی اظهار داشت: لغزندگی، کاهش دید و اخلال تردد در جاده‌های مواصلاتی مهمترین پدیده‌های ناشی از موج بارشی جدید در استان است.

صابری به شهروندان توصیه کرد که نسبت به رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی اهتمام کنند.

وی با تاکید بر اینکه سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی به وقوع می‌پیوندد، اضافه کرد: روز گذشته بارندگی‌ها در استان به صورت جزیی در بوکان و سردشت و شاهیندژ گزارش شد.

وی بیان کرد: گرم‌ترین شهر استان خوی و شاهین‌دژ با 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و سردترین شهر چالدران با دمای چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر است.

سردشت با بارش سالانه ۱۰۰ میلی‌متر باران، پربارش‌ترین شهرستان آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک