مخالفت 90 درصدی مردم با معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها


مخالفت 90 درصدی مردم با معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها

پول نیوز - طی هفته اخیر پول نیوز نظرسنجی مبنی بر معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها برگزار کرد.

مخالفت 90 درصدی مردم با معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها

به گزارش خبرنگار پول نیوز، اغلب مردم یعنی 91.97 درصد مخالف معافیت سلبریتی‌ها از مالیات بودند و تنها 8.03 درصد رای دهندگان موافق این موضوع بودند.

سوال نظرسنجی پول نیوز اینگونه مطرح شد؛ آیا با تصمیم دولت برای معاف کردن سلبریتی ها از مالیات موافقید؟ در نهایت بیش از 90 درصد مردم گزنیه خیر را انتخاب کردند و مخالف این موضوع بودند.

درحالی که در بودجه ۹۹ سهم مالیات ها افزایش یافته دولت تصمیم به معاف مالیاتی سلبریتی ها گرفت. سلبریتی هایی که درآمد میلیاردی دارند‌.

نکته قابل توجه این است که معلمان نیز جز هنرمندان محسوب می شوند و در مقایسه با کشورهای دوست و همسایه درآمدهای ناچیزی دارند و با این ناچیزی درآمد باید مالیات بدهند. مگر آنها هنرمند نیستند؟!

معلم، کارگر، کارمند و.‌‌‌‌.. (اقشار متوسط و ضعیف) باید مالیات بدهند، در غیرصورت جریمه می‌شوند اما میلیارد نه چراکه مقداری ناچیز از خزانه شان کم می شود.

سلبریتی‌ها یا همان بازیگر‌های معروف درآمدهای نجومی برای یک پروژه کوتاه مدت دارند اما؛ با این درآمد ها سعی در معافیت مالیاتی خود دارند.

ابن افراد برای یک پروژه کوتاه مدت مثل یک فیلم سینمایی از ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون آغاز و به چند میلیارد تومان می‌رسد.

درمقابل حقوق کارگران و کارمندان ساده از یک میلیون گاهی کمتر از یک میلیون آغاز می شود و در خوش‌بینانه‌ترین حالت به ۴ الی ۵ میلیون تومان می‌رسد.

سلبریتی های که درآمد میلیاردی دارند نباید مالیات بدهند اما کارگرانی که درآمد اندک دارند باید مالیات بدون دیر بدهند اینجا یک سوال پیش می آید واقعا دولت چه بده و بساتی با سلبریتی‌ها دارد؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی