اجرای طرح ملی پوشاک در 5 استان کشور


اجرای طرح ملی پوشاک در 5 استان کشور

مقیسه درباره طرح ملی پوشاک گفت: این طرح در قالب تفاهمنامه چند جانبه بین وزارت صنعت، سازمان برنامه و بودجه مرکز و 5 استان مورد نظر، بانک کشاورزی، استانداری های 5 استان و انجمن صنعت پوشاک ایران اجرا می شود و همه ی آنها از کم و کیف آن اطلاع دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «محمد حسین مقیسه» شب گذشته (دوشنبه 25 آذر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما که به سایه و روشن های راه اندازی واحدهای تولیدی پوشاک در روستاها در قالب طرح ملی پوشاک پرداخته بود با بیان اینکه تامین مالی واحد‌های صنعتی مشکل است و تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی مشکلی مضاعف گفت: در طرح ملی پوشاک درصدد هستیم برای شروع به کار واحد‌های صنفی در قالب تامین مالی پروژه‌ها وثیقه مورد نیاز را تامین کنیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صنایع کوچک با اشاره به اینکه متولی این طرح بانک کشاورزی است، افزود: این وثیقه‌ها براساس قابلیت‌های طرح و براساس نظام بانکی به طرح‌های موجه و دارای قابلیت بازدهی مناسب اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۵ استان در نظر گرفته شده است، گفت: به واحد‌های روستایی مبلغی بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان با بازپرداخت سود ترجیحی ۸ درصد پرداخت می‌شود.

مقیسه با بیان اینکه خدمات صندوق ضمانت به شکل عام برای همه واحد‌های تولیدی است، ادامه داد: چنانچه در صنف پوشاک طرحی مناسب ارائه شود می‌تواند برای دریافت ضمانت و امکانات درخواست دهد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صنایع کوچک خاطرنشان کرد: این طرح در قالب تفاهمنامه چند جانبه بین وزارت صنعت، سازمان برنامه و بودجه مرکز و ۵ استان مورد نظر، بانک کشاورزی، استانداری های ۵ استان و انجمن صنعت پوشاک ایران اجرا می شود و همه ی آنها از کم و کیف آن اطلاع دارند./

پایان پیام/50

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) بی‌خانمان‌های امامزاده ابراهیم چادرنشین شدند