ارتفاع برف در کوهرنگ به 125 سانتی‎متر رسید


ارتفاع برف در کوهرنگ به 125 سانتی‎متر رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، از بارش 48 سانتی‌متر برف طی 24 ساعت گذشته در شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: با این بارش، ارتفاع برف در این ایستگاه به 125 سانتی‌متر افزایش یافته است.

مهرداد قطره سامانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین مدت بارش برف در شهرکرد ۱۰ سانتی‌متر، بروجن ۱۷ سانتی‌متر، سامان ۸ سانتی‌متر ، فارسان ۱۲ سانتی‌متر و اردل ۲ سانتی‌متر گزارش شده است.

وی ادامه داد: میزان بارش ناشی از باران نیز در لردگان ۴۰ میلیمتر، شلمزار ۲۲ میلیمتر، بن ۲۱ میلیمتر، مالخلیفه ۵۱ میلیمتر و دوآب صمصامی ۳۲ میلیمتر بوده است.

قطره سامانی، با اشاره به خروج سامانه بارشی از استان، تصریح کرد: روز سه‌شنبه با شکل‌گیری پدیده مه، دید افقی در استان کاهش می‌یابد و در روز چهارشنبه با فعالیت یک سامانه بارشی ضعیف در استان بارش پراکنده برف را در برخی نقاط رخ می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان را ۱۵۲ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه ۶ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل