الوند صاحب مرکز پایش محیط زیست می‌شود


الوند صاحب مرکز پایش محیط زیست می‌شود

قزوین - ایرنا - مرکز پایش برخط (آنلاین) محیط زیست با همکاری شهرداری و با هدف رصد آلایندگی در شهر الوند ساخته و راه‌اندازی می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون دستگاه‌های مرکز پایش خریداری شده و تا دهه مبارک فجر با همکاری شهرداری در یک مکان مناسب راه‌اندازی می‌شود.

محمد جلیلوند، شهر صنعتی البرز را اولین شهرک صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به استقرار این شهرک به لحاظ داشتن واحدهای صنعتی قدیمی و قرارگیری آن در نزدیکی شهر الوند لازم است تا این نقطه صنعتی و شهری از نظر زیست محیطی مدام مورد پایش محیط زیست قرار گیرد.

وی در ادامه به برنامه جامع مدیریت پسماندهای جامد در تصفیه‌خانه‌های شهر صنعتی البرز اشاره کرد و اظهار داشت: در همین رابطه با شهرداری الوند و شهرستان البرز هماهنگی های لازم صورت گرفته تا بلکه بتوانیم از تخلیه غیرمجاز پسماندها در محل های غیر مجاز جلوگیری کنیم.

جلیلوند، ساماندهی و مدیریت جایگاه‌های دفن نخاله‌های ساختمانی شهرستان البرز را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در بیشتر موارد برای جلوگیری از آلایندگی و آلودگی هوا نیازمند فرهنگ سازی مناسب هستیم که از رسانه‌ها و صدا و سیما خواسته می‌شود به شکل مقتضی در این رابطه ورود کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز خاطرنشان کرد: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و حرکت به سمت توسعه حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین مواردی است که سبب می شود تا میزان آلودگی در شهرها از جمله الوند کاهش یابد.

شهر الوند دومین شهر بزرگ استان قزوین و مرکز شهرستان البرز در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها