افزایش ظرفیت تولید به‌صورت جدی در قم دنبال می‌شود


افزایش ظرفیت تولید به‌صورت جدی در قم دنبال می‌شود

قم-ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: فعال‌سازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال واحدهای موجود به‌صورت جدی در سطح استان دنبال می‌شود.

محمود سیجانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات یکی از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم بیان کرد: جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و حمایت از ظرفیت‌های صنعتی به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت استان در استفاده از پساب‌های خاکستری عنوان کرد: از پساب‌های موجود شهری می‌توان برای تامین آب شهرک‌های صنعتی استفاده کرد.

وی عنوان کرد: برای تامین آب در ناحیه صنعتی نیزار سهمیه آب جداگانه‌ای توسط آب منطقه‌ای تهران در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: برای احیای واحدهای صنعتی به‌ویژه در بخش فولاد نیاز به تامین آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان احساس می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود تعدادی از واحدهای صنعتی استان که تسهیلات ارزی دریافت کرده و از بند «د» استفاده نموده‌اند از تسهیلات و امتیازهای تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که بازپرداخت این تسهیلات طبق تسهیلات رونق تولید انجام بگیرد، روند تامین نقدینگی آن‌ها وضعیت مطلوب‌تری به خود خواهد گرفت.

سیجانی اضافه کرد: در این روش و تعامل بانک صنعت، معدن و تجارت، ۲۵ درصد تسهیلات به‌صورت مستقیم و بقیه آن‌ها نیز مانند روال معمول در بازپرداخت تسهیلات رونق تولید دریافت خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید؛ این منطقه، به‌عنوان مهم‌ترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور نزدیک است، در چهارراه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب ، شرق و غرب ایران واقع‌شده است، لذا جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

قم در حال حاضر دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و ۲.۸ درصد صنایع کشور با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۵۳ هزار تن و سرمایه‌گذاری افزون بر ۴۱هزار میلیارد ریال در این استان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامزد جدید بلا حدید، خانم سوپرمدل، کیست؟!