دستاورد بی‌سابقه شماره 10؛ قائدی در نقش مسی!


دستاورد بی‌سابقه شماره 10؛ قائدی در نقش مسی!

مهدی قائدی، این فصل دنبال ثبت رکوردی است که در لیگ‌های معتبر اروپایی هم، فقط مسی و سوارز به آن رسیده‌اند.

مهدی قائدی، این فصل دنبال ثبت رکوردی است که در لیگ‌های معتبر اروپایی هم، فقط مسی و سوارز به آن رسیده‌اند.

به گزارش وبسایت نود، یک گل زیبا و یک پاس گل دقیق به دیاباته در بازی با شاهین، قائدی را به تنهایی در صدر جدول بهترین گلزنان و گل‌سازهای لیگ برتر قرار داده است. او تا پایان نیم فصل اول، 8 گل زده و توانسته 5 گل هم برای استقلال بسازد. اتفاقی که در یک دهه اخیر لیگ، بی سابقه است و در صورت ادامه این روند، او می‌تواند به دومین بازیکنی تبدیل شود که در یک فصل، همزمان عنوان آقای گل و آقای پاس گل را بدست می‌آورد. اولین نفر، رضا عنایتی بود که لیگ پنجم صاحب هر دو عنوان شد.

چنین دستاوردی، حتی در سطح اول جهان هم کم سابقه محسوب می‌شود و در ده سال اخیر، فقط دو بازیکن به آن رسیده‌اند. لیونل مسی، دو فصل اخیر لالیگا را با چنین آماری تمام کرده و لوئیس سوارز، یک بار در بارسا و یک بار در لیورپول توانسته همزمان دو جایزه بهترین گلزن و بهترین گل‌ساز لیگ را کسب کند. بجز این دو نفر، بازیکن دیگری در یک دهه گذشته انگلیس، آلمان، اسپانیا و ایتالیا هم نتوانسته به تنهایی، هر دو عنوان مهم لیگ را به خودش اختصاص دهد.

جالب اینجاست قائدی، در 7 بازی ابتدایی فصل فقط روی دو گل تاثیر داشت و 8 بازی آینده، توانست 11 گل برای استقلال بزند و بسازد. او در همه این هشت بازی، حداقل روی یک گل تاثیرگذار بوده در سه مسابقه، توانسته همزمان گل بزند و پاس گل بدهد. با چنین آمار فوق العاده‌ای، بعید نیست باشو در فصل اوج‌گیری با پیراهن استقلال، رکورد جدیدی در فوتبال ایران خلق کند. آن هم در حالی که پنالتی‌زن و کاشته‌زن اصلی استقلال هم نیست و فقط کرنرهای تیم را می‌زند. هر هشت گل این فصل او، در جریان بازی بدست آمده‌اند.

22330

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟