مسائل و مشکلات جامعه هدف بهزیستی میبد بررسی شد


یزد- ایرنا- مسائل و مشکلات جامعه هدف بهزیستی میبد در حوزه مرکز ژنتیک ،...
یزد- ایرنا- مسائل و مشکلات جامعه هدف بهزیستی میبد در حوزه مرکز ژنتیک ، معلولان و کارمندان با حضور مدیر کل سازمان بهزیستی استان یزد مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

سازمان بهزیستی وظایف متعدد و زیادی را بر عهده دارد اما این سازمان به صورت تخصصی متولی رسیدگی به امور معلولان و ارائه خدمات در حوزه آسیب‌های اجتماعی نظیر کودک آزاری ، همسر آزاری ، معلول آزاری و...می‌باشد .

اداره بهزیستی میبد نیز به عنوان یکی از ادارات زیر مجموعه سازمان بهزیستی کشور با کمک و همراهی مراکز و موسسه‌های تحت پوشش و نظارت خود پیگیر امور معلولان و رفع آسیب‌های اجتماعی است و متولیان و دست اندرکاران این حوزه در سطح اداره بهزیستی ، مراکز و موسسات با وجود مسائل و مشکلاتی متعدد با سعه صدر و شکیبایی انجام دهنده وظایف خود که همراه با آگاهی در مسیر خدمتگزاری به جامعه هدف بهزیستی قدم گذاشته‌اند ، هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در یک روز کاری خود «روز سه شنبه» برای بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با اداره بهزیستی میبد و مراکز و موسسه‌های زیرمجموعه آن در ابتدا با فرماندار این شهرستان در ارتباط با مرکز تحقیقات ژنتیک دیدار داشت ، همچنین پس از دیدار با همکاران خود در اداره بهزیستی و شنیدن نظرات و مشکلات آنها از موسسه خیریه جامعه معلولان میبد بازدید کرد.

در جریان بازدید از این موسسه مسائل و مشکلات معلولان از جمله کمی یارانه پرونده‌های توانبخشی ، کافی نبودن تسهیلات اشتغالزایی که بیمه کردن پنج نفر را الزامی کرده‌است، تامین اعتبار برای کف پوش کردن سالن ورزشی جانبازان و معلولان و تامین تجهیزات آن به صورتی کامل‌تر ، تامین اعتبار برای مجموعه تفریحی معلولان قرار گرفته در باغی اهدایی و وقفی در حسن آباد و... مطرح شد.

وی همینطور از مرکز خیریه در حال ساخت محبت با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ متر مربع که از مراکز نگهداری عقب ماندگان ذهنی و بیماران روانی مزمن هست بازدید کرد و برای پیگیری تامین اعتبار جهت تکمیل این ساختمان قول مساعد داد.

مسائل و مشکلات جامعه هدف بهزیستی میبد بررسی شد

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ارتباط با مسائل و مشکلات مطرح شده به ایرنا گفت: از برنامه‌های کاری من حضور در شهرستان و برنامه‌ریزی برای بررسی و رفع مشکلات خانواده تحت پوشش بهزیستی است.

علی محمد عطابخش با اشاره به مرکز تحقیقات ژنتیک میبد به عنوان نقطه قوت این شهرستان افزود: این مرکز ارائه خدمات برای استان و منطقه جنوب شرق کشور را دارد و باید مسائل مرتبط به آن شامل تامین تجهیزات ، مواد اولیه و حق الزحمه پرسنل در سطح شهرستان ، استان و کشور مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز در ارتباط با مرکز ژنتیک دیداری با فرماندار میبد انجام شد که انشاءالله این نشست با توجه به حمایت‌های امام جمعه میبد نتایج خوبی به همراه داشته باشد و قول‌های داده شده محقق گردد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد همچنین به دیدار با کارمندان بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت : به دنبال این دیدار نظرات همکاران گرفته‌شد که امید است ماحصل آنها بعد از جمع بندی و اجرا برای جامعه هدف بهزیستی نتیجه خوبی را داشته‌باشد.

عطابخش یادآور شد : قانون حمایت از جامعه معلولان اولین قانونی است که از طرف دولت به صورت لایحه به مجلس ارائه و تصویب شده و یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این قانون مناسب‌سازی است.

این مسئول گفت: بر اساس این قانون کلیه اماکن عمومی و دولتی باید برای معلولین جسمی حرکتی ، نابینا و... مناسب‌سازی شده‌باشد ، اما اولین چیزی که در ذهن تداعی می‌شود رمپ و آسانسور است ولی جدا ازآنها اتوبوس ها ، پیاده روها ، پستی و بلندی ها و...هم مورد نظر است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد از مسوولان خواست در ارتباط با مناسب سازی کلی نگر باشند به خصوص در مورد رمپ که استفاده از آن در ارتباط با بیماران ، خانم های باردار ، اطفال و... هم مصداق پیدا می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری میبد نیز مدیرکل بهزیستی استان از پی گیری های فرماندار میبد در حوزه مرکز تحقیقات ژنتیک و امور بهزیستی قدردانی کرد.

حسین فلاح گفت: در سفری که با هماهنگی و همراهی آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان با "وحیدقبادی دانا" معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و همچنین "حمید پور اصغری" معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در قم و تهران داشتیم موضوع اعتبار ۶۶۰ میلیون تومان و پادارشدن مرکز تحقیقات ژنتیک شهرستان میبد مطرح شد.

فرماندار میبد افزود: دستور خوبی در این زمینه گرفته شد و امیدواریم با تخصیص این اعتبار پادار شدن مرکز ژنتیک هم تحقق پیدا کند و این مرکز در ردیف اعتباری قرارگیرد.

با توجه به موضوعات مطرح شده با حضور مدیرکل بهزیستی استان یزد لازم به ذکر است در حوزه اشتغالزایی به خصوص برای معلولان که برای داشتن یک شغل در جامعه با مشکلات زیادی مواجه هستند و عمدتا شغلی به آنها داده نمی شود خواسته کارفرمایان گرفتن تسهیلات بدون بیمه نکردن کارگران طبق قانون گذاشته شده ، است با وجود اینکه خواسته‌ای به جا است اما وقتی به خود کارگران تسهیلات آن گونه که باید داده شود و نمی‌شود و آنها مجبورند با گرفتن دستمزدهای پایین از عهده مخارج خود از جمله در حوزه درمان برآیند چه کسی پاسخگو است.

همچنین در ساخت و سازهایی که برای معلولان می‌شود و متولیان امر در دیداری که با با مدیران کل ارائه می دهند چرا کمتر متولی حاضر می‌شود بر طبق نوشته ای که در دست دارد و گزارش می دهد گزارش مختصری با وجود مطالبه به خبرنگاران دهد تا به آنها عنوان روابط عمومی داده نشود.

مرکز تحقیقات ژنتیک میبد بارها مورد بازدید مسوولان کشوری و استانی قرارگرفته و مسائل مرتبط به آن مطرح شده است و در دیدار مدیر کل سازمان بهزیستی استان یزد با فرماندار این شهرستان باز هم همان مسائل و مشکلات مطرح و باز هم قول‌هایی داده شد امید که قول‌های داده شده محقق شود.

در مجموع با توجه و عنایت و همراهی و مساعدت امام جمعه میبد به حوزه بهزیستی به ویژه جهت تکمیل ساختمان موسسه خیریه محبت و مطرح شدن مرکز تحقیقات ژنتیک میبد در ارائه خدمات در جنوب شرق و حتی کل کشور با توجه به ظرفیتی که این مرکز دارد ، امید است در ارتباط با آنها گام‌های مهمی در سطح استان و کشور برداشته‌شود.

به گفته رئیس اداره بهزیستی میبد ۴۰ مرکز و ۷۳ موسسه تحت پوشش اداره بهزیستی میبد فعالیت دارند ، همچنین این اداره ۳ هزار معلول را تحت پوشش خود دارد که توسط ۱۱ مرکز توانبخشی به آنها ارائه خدمات می شود.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته