126 میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت های کشاورزی گچساران هزینه شد


126 میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت های کشاورزی گچساران هزینه شد

گچساران - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: 126 میلیارد و 711 میلیون ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت های کشاورزی در این شهرستان از سال گذشته تاکنون هزینه شده است.

سید عبدالوهاب پورالحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اجرا و تکمیل ۶۸طرح تقویت زیرساخت های کشاورزی در مناطق مختلف این شهرستان هزینه شد.

وی بیان کرد: ساخت کانال هدایت آب، پل بین مزارع، پمپاژ آب کشاورزی، تامین آب و تجهیز وسایل آبیاری، ساخت ایستگاه پمپاژ و توسعه مکانیزاسیون محصولات از مهمترین زیرساخت های ایجاد شده کشاورزی گچساران در سال گذشته تاکنون بوده است.

پورالحسینی افزود: امسال ۲۴۰ میلیارد ریال به طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی حوزه کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: ساخت کانال آب در روستاهای آرو، رودبال، اسپر، ده خلیفه، انجیرسیاه، چرزو، چهاربیشه سفلی، مردان معصوم، سرتیره، گبرستان، مارین، سیدجمال الدین و نازمکان از مهمترین پروژه های در دست اجرا برای استفاده بهینه از آب کشاورزی، جلوگیری از هدروی آب و افزایش میزان محصولات زراعی این شهرستان است.

وی احداث طرح پل بین مزارع روستاهای پاکوه، ماهور باشت، تلخاب شیرین، مارین، ساخت جاده بین مزارع روستای کلاغ نشین، اسلام آباد لیشتر، ناصرآباد و چرزو را از دیگر طرح های در دست اجرای کشاورزی گچساران ذکر کرد.

پورالحسینی اظهار داشت: گچساران ۳۱ هزار هکتار زمین کشاورزی در بخش های زراعت و باغی دارد که ۱۷ هزار هکتار آن آبی یا در حال تبدیل به شدن آبی است.

وی ابراز کرد: ۲ هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۳۰۰ هکتار در سال گذشته در منطقه دیل و آرو احداث شد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: خدمات رسانی به کشاورزان از سوی ۵۵ کارشناس ترویج در این شهرستان در حال انجام است.

شهرستان گچساران با چهار هزار بهره بردار بخش کشاورزی و تولید سالانه ۹۶ هزار تن محصول از قطب های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.

بخش مرکزی شهرستان گچساران سه دهستان، ۱۲۰ روستا و ۲۶ هزار و ۶۳۸ نفر جمعیت روستایی و ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که شغل بسیاری از آنان کشاورزی و دامپروری است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز