پنجمین جشنواره یلدای ماندگار میزبان شهروندان زنجانی است


پنجمین جشنواره  یلدای ماندگار  میزبان شهروندان زنجانی است

زنجان - ایرنا - پنجمین جشنواره یلدای ماندگار سه شنبه شب در محل مکان تاریخی کارخانه کبریت شهر زنجان آغاز به کار کرد و به مدت سه روز میزبان شهروندان زنجانی است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با هدف تجدید خاطره و یادآوری آداب و سنن و رسوم شب یلدا برای بزرگان، کودکان و نوجوانان و در راستای تحکیم بنیان خانواده برگزار می شود.

مریم شعبانی افزود: شب یلدا از جمله آیین های دیرینه ایرانیان است که در تمام نقاط ایران و با وجود اقوام‌ مختلف با آداب خاص خود برگزار می‌شود و به طور معمول اعضای خانواه ها با جمع شدن دور هم در منازل والدین و یا بزرگترها این شب را به خوشی سپری می کنند.

وی اضافه کرد: جشنواره "یلدای ماندگار" از بخش های مختلفی نظیر فروش صنایع دستی، برگزاری جنگ شادی به مدت سه شب با حضور هنرمندان بومی و غیر بومی تشکیل شده که در مجموع فضای دلپذیر و مفرحی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

این مسؤول ادامه داد: این جشنواره امسال در حالی پنجمین سال خود را طی می‌کند که در مدت چهار سال برگزاری آسیب شناسی دقیقی از نقاط قوت و ضعف آن انجام گرفته و در واقع روند تکاملی خود را طی می کند.

وی اظهار دشت: در آخرین روز برگزاری این جشنواره کارناوال شادی با همکاری پلیس راهور، فرمانداری و نیرو انتظامی در سطح شهر برگزار می شود.

به گفته شعبانی این نمایشگاه تا ۳۰ آذر امسال در محل ساختمان تاریخی کارخانه کبریت شهر زنجان در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از بخش های مختلف آن بازدید کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...