برگزاری آئین نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان/ فقیه مجاهد مهاجر


برگزاری آئین نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان/ فقیه مجاهد مهاجر

کاشان – آئین نکوداشت آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و فقیه مجاهد مهاجر پنج شنبه 28 آذر در کاشان برگزار می شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها،هادی نجف زاده: همزمان با افق هشتمین روز از مهرماه سال ۱۳۸۵ خبری حزن انگیز کاشان و تمام ایران را فرا گرفت. آیت الله سیدمهدی یثربی عالم خدوم و برجسته کاشانی، یار امام و رهبری در قبل و پس از انقلاب و امام جمعه و نماینده ولی فقیه وقت در دیار مومنان به دیار باقی شتافت. عالمی که بعد از ۲۷ سال امامت جمعه دارالمومنین ایران را به عهده داشتند و به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ ایشان از جمله علما و روحانیون خدمتگزار و دلسوزی بودند که از سالیان دور و به ویژه در دوران انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن، منشا برکات و خدمات فراوانی گردیدند و برای مردم و حوزه‌های علمیه پدری مهربان و ناصحی مشفق و راهنمایی خبیر محسوب می‌شدند.

بعد از ارتحال این عالم فرهیخته و برجسته ایران اسلامی و جهان تشیع، در بیست و نهمین روز از آذرماه همان سال به حکم رهبر معظم انقلاب ذخیره ای دیگر از نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایندگی از ایشان به دیار مومنان هجرت گزید و وظیفه ارشاد مردم را بر عهده گرفت.

حال به پاس بیش از نیم قرن مجاهدت علمی، مدیریتی، فرهنگی، تبلیغی، ایثارگری و جهادی ذخرالاعلام آیت الله حاج شیخ عبدالنبی نمازی، نماینده مقام معظم رهبری در کاشان، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه کاشان آیین نکوداشتی در دیار مومنان برگزار می شود.

برگزاری مراسم نکوداشت سزاوار آیت الله نمازی است

آیت الله العظمی حسین مظاهری از مراجع بزرگوار شیعه در گفت و گو با خبرنگار مهر در وصف آیت الله نمازی با بیان اینکه ایشان در مدت زمانی که در کاشان بودند خوب عمل کردند، اظهار داشت: عملکرد ایشان هم مورد رضایت مردم کاشان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از وی افزود: برگزاری این جلسه برای ایشان لازم بود تا هم زحمات و هم ابعاد شخصیتی وی به مردم و مسئولین یادآوری شود.

این مرجع جهان تشیع با بیان اینکه آیت الله نمازی از همان روزهای ابتدایی که در سمت های مختلف نظام مشغول خدمت به مردم بود . شخصیت ایشان فراتر از برگزاری مراسم استقبال و مراسماتی این چنینی بود، تصریح کرد: با این وجود وی همیشه در جبهه های مختلف خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و مورد احترام بوده اند.

وی افزود: آیت الله نمازی هم اینک نیز در کاشان موفق هستند و برگزاری این جلسه سزاوار وی است.

آیت الله نمازی یک شخصیت ملی و فرامنطقه ای است

استاندار اصفهان نیز با اشاره به اینکه آیت الله نمازی یک شخصیت ملی و فرامنطقه ای است، اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرائی استان و شهرستان باید تمام سعی و تلاش خود را برای برگزاری مراسمی شایسته برای نکوداشت ایشان انجام دهند.

وی ضمن توصیه به مسئولین شهرستان برای بازدید کامل از محل برگزاری مراسم ابراز داشت: لازم است مسئولین شهرستان کاشان تمهیدات و هماهنگی های لازم را با تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای برگزاری این مراسم انجام دهند.

عباس رضایی افزود: استانداری اصفهان نیز با تمام قوا برای برگزاری شایسته این مراسم آماده است.

نقطه برجسته شخصیت آیت الله نمازی مراعات اخلاقیات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر نیز با بیان اینکه روحانیت به عنوان پرچمدار مبارزه با مستکبران همواره پیشران حرکت‌های انقلابی بودند، اظهار داشت: دشمن نیز در تلاش است تا این سرمایه را از مردم بگیرد بنابراین تجلیل از یک عالم جلیل القدر تجلیل از شخص نبوده و تجلیل از یک مسیر و جریان است.

وی با بیان اینکه از گذشته توصیف آیت الله نمازی را شنیده بودم و در دو سال اخیر نیز ارتباط کاری با ایشان داشتیم، خاطرنشان کرد: بدون شک آیت الله نمازی از چهره‌های انقلابی استان و کشور است و نقطه برجسته ایشان مراعات اخلاقیات است به گونه‌ای که وجه اخلاقی این عالم با وجود مسئولیت‌های مختلف هرگز دچار خدشه نشده است.

حجت الاسلام محمدعلی انصاری آیت الله نمازی را شخصیت ذوابعادی دانست و تصریح کرد: نگاه آیت الله نمازی به مقوله فرهنگی نگاهی صحیح، دقیق و دینی بوده و به نظرم اگر وجوه شخصیتی ایشان در کنگره مورد بررسی قرار بگیرد این کنگره توانسته به اهداف خود نزدیک شود.

برگزاری آئین نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان/ فقیه مجاهد مهاجر

آیت الله نمازی دارای شخصیتی جهادی است

امام جمعه موقت کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از ابعاد شخصیت آیت الله نمازی، جامعیت شخصیتی وی است، اظهار داشت: این عالم بزرگوار از شخصیت های ملی به شمار می رود به نحوی که شخصیتی جهادی داشته و سال ها در سپاه و با عناوین مختلف خدمت گذاری می کردند.

وی با اشاره به اینکه ایشان مدت ها در عرصه امور قضایی نیز حضور داشته و به مردم خدمت می کردند، ابراز داشت: حضرت آیت الله نمازی دارای شخصیتی فقهی و حوزوی نیز هستند به نحوی که علاوه بر نجف در شهر مقدس قم نیز مشغول به تحصیل و تدریس بودند.

حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار آیت الله نمازی را به طور کلی یک شخصیت سیاسی، انقلابی و معنوی دانست و تصریح کرد: تمام ویژگی ها در شخصیت این عالم تجمیع شده و بر همین اساس تکریم و احترام از چنین اشخاصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های برجسته شخصیتی آیت الله نمازی ولایت مداری است به نحوی که به هنگام و در لحظه نیاز پا در رکاب ولایت فقیه برای رفع نیاز و مشکلات قدم بر می دارند.

آیت الله نمازی سرمنشا خیر و برکات فراوانی برای منطقه کاشان بوده اند

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی هم در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان گوشه ای از سبقه و سابقه درخشان آیت الله نمازی در دفاع از انقلاب و مردم و نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: وجود علما در هر جامعه ای باعث تحکیم ارزش های دینی و مذهبی می شود و ایشان هم به عنوان نماینده ولی فقیه زمان در نزد مردم مومن دیار مومنان جایگاه ویزه ای دارند.

وی نقش ایشان را در توسعه پایدار و پیشرو منطقه کاشان در طی سال های حضور در دیار مومنان غیرقابل انکار دانست و ابراز داشت: مراسم نکوداشت آیت الله نمازی با توجه به زحمات و تلاش های ایشان در اعتلای دین مبین اسلام و جمهوری اسلامی ایران یک امر و حرکت خداپسندانه و ضروری است.

سیدجواد ساداتی نژاد با اشاره به رهنمودهای ایشان در وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی و شهرستان کاشان تصریح کرد: حضور وی در این منطقه سرمنشا برکات خیر در سطح شهرستان بوده است که یکی از آنها وحدت و همدلی در بین اقشار مختلف جامعه برای پیشرفت و توسعه است.

آیت الله طباطبائی نژاد سخنران ویژه مراسم نکوداشت آیت الله نمازی

فرماندار کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی کاشان برای برگزاری مراسم تجلیل از فقیه مجاهد مهاجر آماده هستند، اظهار داشت: سخنران ویزه این مراسم حضرت آیت الله طباطبایی نزاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم اصفهان هستند.

وی از حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم خبر داد و ابراز داشت: در حاشیه برگزاری این مراسم تفاهم نامه تاسیس یک کتابخانه عمومی به نام حضرت آیت الله نمازی نیز امضا می شود.

علی اکبر مرتضایی با اشاره به اینکه این کتابخانه در محل مصلای حضرت بقیه الله الاعظم(عج) کاشان ایجاد می شود، تصریح کرد: همزمان با برگزاری این مراسم از تمبر نکوداشت حضرت آیت الله نمازی نیز رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله نمازی از جمله ذخائر انقلاب است که عمر پربرکت خود را برای اعتلای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی گذران کرده اند، خاطرنشان کرد: مراسم ویژه نکوداشت ایشان پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح در تالار علامه فیض دانشگاه کاشان برگزار می شود.

رونمایی از دو کتاب تالیف شده توسط آیت الله نمازی در مراسم نکوداشت ایشان

سخنگوی ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت فقیه مجاهد مهاجر نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ نفرساعت جلسه برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم انجام شده است، اظهار داشت: کمیته‌های مختلف برای برگزاری این مراسم تشکیل و مقرر شد تا این مراسم همزمان با سالروز ورود وی به کاشان و متقارن با روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله نمازی خود علاقه ای به برگزاری این مراسم نداشتند، ابراز داشت: ولی با توجه به نیاز ملی آیندگان برای پاسداشت مفاخر اجتماعی مذهبی برگزاری این مراسم ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام منصور فرجی با بیان اینکه حضرت آیت الله نمازی یک شخصیت ملی هستند، تصریح کرد: بر این اساس مراسم نیز با حضور شخصیت های مختلف ملی در کاشان برگزار می شود.

وی از چاپ کتاب «فقیه مهاجر مجاهد»با محتوای زندگی‌نامه آیت‌الله عبدالنبی نمازی خبر داد و اذعان داشت: سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه آیت الله نمازی نیز بازنگری شده و در قالب یک جلد کتاب چاپ و در حاشیه برگزاری این مراسم رونمایی خواهد شد.

رئیس حوزه های علمیه کاشان افزود: از دو کتاب «خطبه‌ها و نکته در موضوعات خانواده» و «ولایت فقیه و مبانی فقهی فقها» اثر حضرت آیت الله نمازی در این مراسم رونمایی می شود.

برپایی نمایشگاه شناخت ابعاد مختلف شخصیتی آیت الله نمازی

وی همچنین از برپائی نمایشگاهی برای تبیین ابعاد شخصیت آیت الله نمازی در قالب تصویر،عکس نوشته و پوستر خبر داد و افزود: خطبه‌های نماز جمعه، اجازات از علما و احکام صادره شده برای ایشان طی ۴۰ سال گذشته در فضایی به مساحت ۳۰۰ متر مربع به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله نمازی در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف نظامی، قضایی و همچنین حوزه های علمیه و غیره منشا خدمات خیر برای اسلام و مسلمین بوده که از آن جمله می توان به دادستانی کل کشور در سال های ۸۰ تا ۸۳، نمایندگی در مجلس خبرگان طی دوره های متمادی، فرمانده سپاه منطقه دو کشوری شامل استانهای اصفهان ، یزد و چهارمحال و بختیاری در سال های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سازمان آموزش های عقیدتی ،سیاسی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری در سال های ۶۸ تا ۸۰ و غیره اشاره کرد.

برگزاری آئین نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان/ فقیه مجاهد مهاجر

حضور در جبهه های جنگ حق علیه باطل در اردیبهشت ۶۲



فعالیت شهیدان والامقام خرازی و کاظمی زیرنظر آیت الله نمازی

وی همچنین با حضور فعال در جبهه های حق علیه باطل در طول هشت سال دفاع مقدس با دشمن بعثی مبارزه کرد به طوری که محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تمجید از وی گفت: زمانیکه آیت الله نمازی فرمانده سپاه منطقه ۲ کشور(اصفهان،یزدو چهارمحال) شدند شهیدان والامقام حاج حسین خرازی(فرمانده لشکر امام حسین ع) و حاج احمد کاظمی(فرمانده لشکر ۸نجف اشرف) زیرنظر ایشان فعالیت میکردند.


خبرگزاری مهر - گروه استان ها،هادی نجف زاده: همزمان با افق هشتمین روز از مهرماه سال ۱۳۸۵ خبری حزن انگیز کاشان و تمام ایران را فرا گرفت. آیت الله سیدمهدی یثربی عالم خدوم و برجسته کاشانی، یار امام و رهبری در قبل و پس از انقلاب و امام جمعه و نماینده ولی فقیه وقت در دیار مومنان به دیار باقی شتافت. عالمی که بعد از ۲۷ سال امامت جمعه دارالمومنین ایران را به عهده داشتند و به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ ایشان از جمله علما و روحانیون خدمتگزار و دلسوزی بودند که از سالیان دور و به ویژه در دوران انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن، منشا برکات و خدمات فراوانی گردیدند و برای مردم و حوزه‌های علمیه پدری مهربان و ناصحی مشفق و راهنمایی خبیر محسوب می‌شدند.

بعد از ارتحال این عالم فرهیخته و برجسته ایران اسلامی و جهان تشیع، در بیست و نهمین روز از آذرماه همان سال به حکم رهبر معظم انقلاب ذخیره ای دیگر از نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایندگی از ایشان به دیار مومنان هجرت گزید و وظیفه ارشاد مردم را بر عهده گرفت.

حال به پاس بیش از نیم قرن مجاهدت علمی، مدیریتی، فرهنگی، تبلیغی، ایثارگری و جهادی ذخرالاعلام آیت الله حاج شیخ عبدالنبی نمازی، نماینده مقام معظم رهبری در کاشان، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه کاشان آیین نکوداشتی در دیار مومنان برگزار می شود.

برگزاری مراسم نکوداشت سزاوار آیت الله نمازی است

آیت الله العظمی حسین مظاهری از مراجع بزرگوار شیعه در گفت و گو با خبرنگار مهر در وصف آیت الله نمازی با بیان اینکه ایشان در مدت زمانی که در کاشان بودند خوب عمل کردند، اظهار داشت: عملکرد ایشان هم مورد رضایت مردم کاشان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از وی افزود: برگزاری این جلسه برای ایشان لازم بود تا هم زحمات و هم ابعاد شخصیتی وی به مردم و مسئولین یادآوری شود.

این مرجع جهان تشیع با بیان اینکه آیت الله نمازی از همان روزهای ابتدایی که در سمت های مختلف نظام مشغول خدمت به مردم بود . شخصیت ایشان فراتر از برگزاری مراسم استقبال و مراسماتی این چنینی بود، تصریح کرد: با این وجود وی همیشه در جبهه های مختلف خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و مورد احترام بوده اند.

وی افزود: آیت الله نمازی هم اینک نیز در کاشان موفق هستند و برگزاری این جلسه سزاوار وی است.

آیت الله نمازی یک شخصیت ملی و فرامنطقه ای است

استاندار اصفهان نیز با اشاره به اینکه آیت الله نمازی یک شخصیت ملی و فرامنطقه ای است، اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرائی استان و شهرستان باید تمام سعی و تلاش خود را برای برگزاری مراسمی شایسته برای نکوداشت ایشان انجام دهند.

وی ضمن توصیه به مسئولین شهرستان برای بازدید کامل از محل برگزاری مراسم ابراز داشت: لازم است مسئولین شهرستان کاشان تمهیدات و هماهنگی های لازم را با تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای برگزاری این مراسم انجام دهند.

عباس رضایی افزود: استانداری اصفهان نیز با تمام قوا برای برگزاری شایسته این مراسم آماده است.

نقطه برجسته شخصیت آیت الله نمازی مراعات اخلاقیات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر نیز با بیان اینکه روحانیت به عنوان پرچمدار مبارزه با مستکبران همواره پیشران حرکت‌های انقلابی بودند، اظهار داشت: دشمن نیز در تلاش است تا این سرمایه را از مردم بگیرد بنابراین تجلیل از یک عالم جلیل القدر تجلیل از شخص نبوده و تجلیل از یک مسیر و جریان است.

وی با بیان اینکه از گذشته توصیف آیت الله نمازی را شنیده بودم و در دو سال اخیر نیز ارتباط کاری با ایشان داشتیم، خاطرنشان کرد: بدون شک آیت الله نمازی از چهره‌های انقلابی استان و کشور است و نقطه برجسته ایشان مراعات اخلاقیات است به گونه‌ای که وجه اخلاقی این عالم با وجود مسئولیت‌های مختلف هرگز دچار خدشه نشده است.

حجت الاسلام محمدعلی انصاری آیت الله نمازی را شخصیت ذوابعادی دانست و تصریح کرد: نگاه آیت الله نمازی به مقوله فرهنگی نگاهی صحیح، دقیق و دینی بوده و به نظرم اگر وجوه شخصیتی ایشان در کنگره مورد بررسی قرار بگیرد این کنگره توانسته به اهداف خود نزدیک شود.

برگزاری آئین نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان/ فقیه مجاهد مهاجر

آیت الله نمازی دارای شخصیتی جهادی است

امام جمعه موقت کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از ابعاد شخصیت آیت الله نمازی، جامعیت شخصیتی وی است، اظهار داشت: این عالم بزرگوار از شخصیت های ملی به شمار می رود به نحوی که شخصیتی جهادی داشته و سال ها در سپاه و با عناوین مختلف خدمت گذاری می کردند.

وی با اشاره به اینکه ایشان مدت ها در عرصه امور قضایی نیز حضور داشته و به مردم خدمت می کردند، ابراز داشت: حضرت آیت الله نمازی دارای شخصیتی فقهی و حوزوی نیز هستند به نحوی که علاوه بر نجف در شهر مقدس قم نیز مشغول به تحصیل و تدریس بودند.

حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار آیت الله نمازی را به طور کلی یک شخصیت سیاسی، انقلابی و معنوی دانست و تصریح کرد: تمام ویژگی ها در شخصیت این عالم تجمیع شده و بر همین اساس تکریم و احترام از چنین اشخاصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های برجسته شخصیتی آیت الله نمازی ولایت مداری است به نحوی که به هنگام و در لحظه نیاز پا در رکاب ولایت فقیه برای رفع نیاز و مشکلات قدم بر می دارند.

آیت الله نمازی سرمنشا خیر و برکات فراوانی برای منطقه کاشان بوده اند

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی هم در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان گوشه ای از سبقه و سابقه درخشان آیت الله نمازی در دفاع از انقلاب و مردم و نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: وجود علما در هر جامعه ای باعث تحکیم ارزش های دینی و مذهبی می شود و ایشان هم به عنوان نماینده ولی فقیه زمان در نزد مردم مومن دیار مومنان جایگاه ویزه ای دارند.

وی نقش ایشان را در توسعه پایدار و پیشرو منطقه کاشان در طی سال های حضور در دیار مومنان غیرقابل انکار دانست و ابراز داشت: مراسم نکوداشت آیت الله نمازی با توجه به زحمات و تلاش های ایشان در اعتلای دین مبین اسلام و جمهوری اسلامی ایران یک امر و حرکت خداپسندانه و ضروری است.

سیدجواد ساداتی نژاد با اشاره به رهنمودهای ایشان در وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی و شهرستان کاشان تصریح کرد: حضور وی در این منطقه سرمنشا برکات خیر در سطح شهرستان بوده است که یکی از آنها وحدت و همدلی در بین اقشار مختلف جامعه برای پیشرفت و توسعه است.

آیت الله طباطبائی نژاد سخنران ویژه مراسم نکوداشت آیت الله نمازی

فرماندار کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی کاشان برای برگزاری مراسم تجلیل از فقیه مجاهد مهاجر آماده هستند، اظهار داشت: سخنران ویزه این مراسم حضرت آیت الله طباطبایی نزاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم اصفهان هستند.

وی از حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم خبر داد و ابراز داشت: در حاشیه برگزاری این مراسم تفاهم نامه تاسیس یک کتابخانه عمومی به نام حضرت آیت الله نمازی نیز امضا می شود.

علی اکبر مرتضایی با اشاره به اینکه این کتابخانه در محل مصلای حضرت بقیه الله الاعظم(عج) کاشان ایجاد می شود، تصریح کرد: همزمان با برگزاری این مراسم از تمبر نکوداشت حضرت آیت الله نمازی نیز رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله نمازی از جمله ذخائر انقلاب است که عمر پربرکت خود را برای اعتلای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی گذران کرده اند، خاطرنشان کرد: مراسم ویژه نکوداشت ایشان پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح در تالار علامه فیض دانشگاه کاشان برگزار می شود.

رونمایی از دو کتاب تالیف شده توسط آیت الله نمازی در مراسم نکوداشت ایشان

سخنگوی ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت فقیه مجاهد مهاجر نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ نفرساعت جلسه برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم انجام شده است، اظهار داشت: کمیته‌های مختلف برای برگزاری این مراسم تشکیل و مقرر شد تا این مراسم همزمان با سالروز ورود وی به کاشان و متقارن با روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله نمازی خود علاقه ای به برگزاری این مراسم نداشتند، ابراز داشت: ولی با توجه به نیاز ملی آیندگان برای پاسداشت مفاخر اجتماعی مذهبی برگزاری این مراسم ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام منصور فرجی با بیان اینکه حضرت آیت الله نمازی یک شخصیت ملی هستند، تصریح کرد: بر این اساس مراسم نیز با حضور شخصیت های مختلف ملی در کاشان برگزار می شود.

وی از چاپ کتاب «فقیه مهاجر مجاهد»با محتوای زندگی‌نامه آیت‌الله عبدالنبی نمازی خبر داد و اذعان داشت: سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه آیت الله نمازی نیز بازنگری شده و در قالب یک جلد کتاب چاپ و در حاشیه برگزاری این مراسم رونمایی خواهد شد.

رئیس حوزه های علمیه کاشان افزود: از دو کتاب «خطبه‌ها و نکته در موضوعات خانواده» و «ولایت فقیه و مبانی فقهی فقها» اثر حضرت آیت الله نمازی در این مراسم رونمایی می شود.

برپایی نمایشگاه شناخت ابعاد مختلف شخصیتی آیت الله نمازی

وی همچنین از برپائی نمایشگاهی برای تبیین ابعاد شخصیت آیت الله نمازی در قالب تصویر،عکس نوشته و پوستر خبر داد و افزود: خطبه‌های نماز جمعه، اجازات از علما و احکام صادره شده برای ایشان طی ۴۰ سال گذشته در فضایی به مساحت ۳۰۰ متر مربع به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله نمازی در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف نظامی، قضایی و همچنین حوزه های علمیه و غیره منشا خدمات خیر برای اسلام و مسلمین بوده که از آن جمله می توان به دادستانی کل کشور در سال های ۸۰ تا ۸۳، نمایندگی در مجلس خبرگان طی دوره های متمادی، فرمانده سپاه منطقه دو کشوری شامل استانهای اصفهان ، یزد و چهارمحال و بختیاری در سال های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سازمان آموزش های عقیدتی ،سیاسی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری در سال های ۶۸ تا ۸۰ و غیره اشاره کرد.

برگزاری آئین نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان/ فقیه مجاهد مهاجر

حضور در جبهه های جنگ حق علیه باطل در اردیبهشت ۶۲



فعالیت شهیدان والامقام خرازی و کاظمی زیرنظر آیت الله نمازی

وی همچنین با حضور فعال در جبهه های حق علیه باطل در طول هشت سال دفاع مقدس با دشمن بعثی مبارزه کرد به طوری که محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تمجید از وی گفت: زمانیکه آیت الله نمازی فرمانده سپاه منطقه ۲ کشور(اصفهان،یزدو چهارمحال) شدند شهیدان والامقام حاج حسین خرازی(فرمانده لشکر امام حسین ع) و حاج احمد کاظمی(فرمانده لشکر ۸نجف اشرف) زیرنظر ایشان فعالیت میکردند.

کد خبر 4797347

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟