معرفی یزد به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد کشور


معرفی یزد به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد کشور

مدیر کل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی مساجد کشور ابراز امیدواری کرد که یزد بتواند به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد کشور انتخاب و به عنوان الگویی برای فعالیت‌های کشور معرفی شود.

«حسین براتی» روز گذشته در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد، گفت: رویداد فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان فهما به عنوان رویداد ملی در مساجد کشور است که سطح فعالیت‌ها را در این مکان مذهبی ساماندهی می‌کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی این استان امیدواریم یزد بتواند به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد کشور انتخاب شود و به عنوان الگویی برای فعالیت‌های کشور معرفی شود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: موضوع پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران به عنوان رویداد ملی است و در سطح کشور نیز این امر پیگیری می شود ولی با توجه به این که یزد پیشینه خوبی در حوزه مسجد و مذهب دارد، امید می رود به عنوان یکی از کاندیداهای جدید در رویداد فهما باشد.

«مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: یکی از ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساجد کشور و استان است که تبلور و تجسم آن در کانون‌های مساجد نمایان است.

وی افزود: خوشبختانه یزد ظرفیت خوبی در حوزه مساجد داشته که از نظر تعداد مساجد نیز به خوبی این امر را شاهد هستیم که بر این اساس کانون های مساجد می توانند به خوبی نقش خود را در استان ایفا کند.

جوادیان زاده بیان کرد: الان در هر محله و شهرستان و روستاها و مناطقی که هیچ نهاد فرهنگی و هنری وجود ندارد، کانون های مساجد حضور دارند که در واقع فعالیت های گسترده از جمله فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در حوزه های مختلف انجام می دهند.

وی افزود: اگر بخواهیم یک پیام فرهنگی و اجتماعی را منتقل کنیم، می‌توانیم با فعال کردن بیش از 800 کانون مساجد به آگاهی فرهنگی جامعه کمک کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: کانون‌های مساجد جز پیشگامان فعالیت های مردم نهاد هستند زیرا بیش از ربع قرن توانسته‌اند در مساجد فعالیت‌های متعدد فرهنگی و هنری را دنبال کنند.

وی افزود: کانون‌های مساجد می‌توانند نقش بسزایی در تقویت مرزهای هویتی محلات ایفا کنند و از طریق ایجاد رقابت در محلات، اهداف فرهنگی را دنبال کنند.

جوادیان زاده بیان کرد: کانون های مساجد نباید در معادلات اداری و بوروکراتیک قرار گیرند زیرا نهادی کاملا داوطلبانه دینی و مذهبی هستند که باید کمک کرد تا این نهاد مردمی در استان به خوبی فعالیت کنند.

در این مراسم از خدمات حجت الاسلام «مصطفی گرجی» قدردانی و حجت الاسلام «مظفر سالاری» به عنوان مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد معرفی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403