جشنواره فیلم، عکس و فیلنامه شورابیل پایان یافت


جشنواره فیلم، عکس و فیلنامه شورابیل پایان یافت

اردبیل - ایرنا - نخستین جشنواره استانی فیلم، عکس و فیلنامه شورابیل شامگاه چهارشنبه با معرفی برترین‌ها در سالن مجتمع فرهنگی پارک بانوان اردبیل به کار خود پایان داد.

دبیر این جشنواره گفت : 150 فیلم، متقاضی شرکت در این جشنواره بودند که امکان حضور 58 اثر در مسابقه فراهم و در نهایت 39 اثر به مرحله داوری رسیده و هشت اثر برتر برگزیده شد.

میردولت موسوی افزود: همچنین یک هزار قطعه عکس به دبیرخانه این جشنواره رسیده بود که از میان آنها 28 قطعه عکس به مسابقه راه یافت و هفت اثر برتر شناخته شد.

به گفته وی ، از مجموع 98 فیلنامه رسیده به جشنواره نیز تعداد 54 مورد به بخش مسابقه راه یافت و شش اثر به عنوان برتر برگزیده شد.

وی اظهار کرد : از میان عکاسانی که آثارشان در بخش عکس این جشنواره پذیرش شد تعداد 18 عکاس حرفه ای و 10 عکاس آماتور بودند که عکسهایشان در نمایشگاه مجتمع فرهنگی پارک بانوان به تماشا گذاشته شده است.

شهردار اردبیل نیز در این مراسم گفت: این جشنواره را می‌توان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری مرتبط با توسعه فرهنگی این شهر دانست که برگزاری آن زمینه رفع مشکلات شهری را فراهم کرده و جوانان را با هویت تاریخی سکونتگاه خودشان و نحوه بهتر اداره شهرها آشنا می کند.

حمید لطف اللهیان افزود : این هنر و هنرمند است که با تولید آثار تاثیرگذار می تواند شهروندان را با علایق و حقایق زندگی به عنوان یک نیاز امروزی انسان آشنا کرده و فضا را برای یک زندگی همراه با آرامش و آسایش با نشاط سازد.

او با بیان اینکه توسعه فرهنگی مقدم بر توسعه شهری و عمرانی است ادامه داد : کارها و پروژه های عمرانی زیادی در سطح شهر اجرا می شوند که البته به دلیل شرایط اقتصادی و فنی ممکن است با کاستی ها و نواقصی همراه باشند اما اگر این اقدامات عمرانی انسان محور نباشند و بدون توجه به مقوله توسعه فرهنگی انجام شوند بطور یقین نتایج مفید نخواهند داشت.

وی یادآوری کرد : به همین خاطر مدیریت شهری اردبیل چند سالیست که با همکاری ارگانهای ذیربط توجه ویژه ای به اجرای برنامه های جنبی از قبیل جشنوراه های هنری و فرهنگی دارد.

او با اشاره به اجرای پروژه های ورزشی ؛ تفریحی و فرهنگی به میزان یک هزار میلیارد ریال در مجموعه تفریحی و فرهنگی شورابیل اردبیل طی دو سال اخیر گفت : بطور یقین این اقدامات به تامین سلامت روانی و جسمانی جامعه و در نتیجه افزایش روزافزون توسعه فرهنگی در شهر اردبیل بطور موثر کمک می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که طی سال‌های آینده زمینه برگزاری این جشنواره در سطح ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این جشنواره علاوه بر صاحبان آثار برتر از ولی ارجمندی به پاس یک عمر تلاش در حوزه عکس و فیلم با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر گردید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...