رزمایش نظامی مشترک افغانستان و ترکیه


رزمایش نظامی مشترک افغانستان و ترکیه

پس از توافق مقامات آنکارا و کابل، افغانستان برای نخستین بار در رزمایش نظامی ترکیه در سال 2020 شرکت می‌کند.

رزمایش نظامی مشترک افغانستان و ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، دو کشور همسایه ترکیه و افغانستان توافق کردند همکاری‌های استراتژیک خود را در زمینه آموزش نظامی تقویت کنند و در این راستا افغانستان برای نخستین بار در رزمایش ترکیه در سال ۲۰۲۰ شرکت می‌کند.

وزارت دفاع افغانستان در بیانیه رسمی خود روز شنبه اعلام کرد که ارتش ملی این کشور برای نخستین بار در رزمایش نظامی «ایفس ۲۰۲۰» ترکیه حضور خواهد داشت. بنا به گفته این وزارتخانه، این تصمیم در سفر معاون وزیر دفاع افغانستان به آنکارا و دیدارش با همتای ترک خود اتخاذ شد.

در این بیانیه آمده است: دو معاون در مورد دستاورد‌ها و چالش‌های دانشجویان ارتش ملی افغانستان که در ترکیه مستقر هستند، معالجه پرسنل صدمه دیده ارتش افغانستان که در حال حاضر در بیمارستان‌های ترکیه به سر می‌برند و ادامه همکاری‌های استراتژیک در زمینه‌های آموزشی میان دو کشور بحث و گفت‌وگو کردند.

آمار‌های رسمی حاکی از آن است که حدود ۷۰۰ نفر از کادر ارتش افغانستان تاکنون در ترکیه آموزش دیده‌اند و در سال ۲۰۱۹ تا یک صد سرباز صدمه دیده افغان در بیمارستان‌های ترکیه از خدمات درمانی برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟