امیدوارم روزگار مردم مثل انارشب یلدا شفاف باشد


 امیدوارم روزگار مردم مثل انارشب یلدا شفاف باشد

مریم کاویانی با اشاره به «شب یلدا» کهن ترین جشن ایرانی گفت: وظیفه سینما و هنر حفظ فرهنگ ها و رنگ و لعاب دادن به سنت ها و آیین های یک جامعه است. متاسفانه ما علاوه بر بحران اقتصادی، دچار بحران فرهنگی هم شده ایم به همین دلیل از سنت ها و آیین های اصیل خود دور افتاده ایم.

مریم کاویانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به جدیدترین فعالیت این روهایش گفت: در حال حاضر مشغول هیچ کاری نیستم، دلیلش هم این است منتظر یک نقش و پروژه خوب هستم که شرایط ایده آل من را داشته باشد.

او درمورد میزان دستمزد بازیگران بیان داشت: متاسفانه وقتی جامعه ای دچار بحران اقتصادی می شود، این بحران ریشه در تمام اقشار جامعه می زند و تمام شغل ها را تحت تاثیر قرار می دهد. سینما و تلویزیون هم از این قاعده مستثنی نیست و دچار مشکلاتی شده است.

کاویانی در ادامه افزود: امروزه قراردادها مثل سابق نوشته نمی شود، بند قراردادها استاندارد نیست و حتی پرداختی ها به موقع انجام نمی شود. یکی از دلایلی که شاید خیلی از پیشکسوت ها ترجیح می دهند خانه بنشینند به همین مشکلات برمی گردد. این مسائل ریشه در مسائل اقتصادی دارد. البته عوامل پروژه و تهیه کنندگان هم لازم است در این موقعیت، متعهدانه تر عمل کنند.

بازیگر سریال «روزگار قریب» اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر پروژه ای نیست که الان طلبکار باشم. البته با اینکه گرفتن دستمزدم سخت بود اما به هر حال تسویه شد.

مریم کاویانی با اشاره به برگزاری سنت کهن ایرانی شب یلدا گفت: وظیفه سینما و هنر حفظ فرهنگ ها و رنگ و لعاب دادن به سنت ها و آیین های یک جامعه است. متاسفانه ما علاوه بر بحران اقتصادی، دچار بحران فرهنگی هم شده ایم به همین دلیل از سنت ها و آیین های اصیل خود دور افتاده ایم. علت اصلی این مسئله به این برمی گردد که حال مردم خوب نیست. اگر حال مردم خوب باشد قطعا با وجود مردمان اصیل ایران، این فرهنگ ها می تواند به موقع و با تجملات خودش برگزار و جشن گرفته شود.

او ادامه داد: دعای من در شب یلدا برای مردم این است هرچه زودتر حالشان خوب شود و با خوشحالی از ته دل یلدا را جشن بگیرند. طولانی ترین شب سال همه دور هم جمع می شوند، برای هم دعا می کنند و آرزوهایشان را با فال حافظ می بینند. امیدوارم روزگار مردم مثل انار شفاف، دونه گلی و پر از احساسات باشد.

بازیگر فیلم «اخراجی ها» تصریح کرد: خداروشکر امسال همه عزیزانم کنارم هستند و جای کسی برایم خالی نیست. حال من در این شب بیشتر مصداق جمله "هر سال دریغ از پارسال" است. دلم برای دوران خوش و آرام کودکی که از دست رفته است تنگ می شود، دلم برای شادی های از ته دل مردم کشورم تنگ می شود. امیدوارم هر چه سریع تر دل ها خوش شود و آرامش به مردم بازگردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟