اگر می‌خواهی تسلیم شوی، بهتر است کارمند بمانی!


اگر می‌خواهی تسلیم شوی، بهتر است کارمند بمانی!

یک کارآفرین و مؤسس استارتاپ ای‌تحفه گفت: تمامی افرادی که قصد شروع و راه‌اندازی کسب‌وکاری را دارند نیز جمله کلیشه‌ای اگر موفقیت می‌خواهی، تسلیم نشو و با پشتکار قدم بردار را جدی بگیرند و به آن عمل کنند، کسی که نتواند این‌چنین عمل کند بهتر است  کارمند بماند.

احسان رشید، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مدت ١٠ سال در حوزه نفت و گاز مشغول به کار بوده است، عنوان کرد: شغل سابقم برایم به‌نوعی خسته‌کننده و یکنواخت بود و حاشیه و چالش کمتری داشت؛ همین موضوع سبب شد قدم در مسیر جدیدی گذاشته و کارآفرین شوم.

وی افزود: به‌واسطه شغل سابقم در هرمزگان به‌طور تقریبی هر ٦ ماه یک‌بار در مسیر محل زندگی‌ام سبزوار و بندرعباس رفت‌وآمد کرده و در طی رفت‌وآمدها از شهرستان‌هایی عبور می‌کردم که هرکدام سوغاتی‌های مخصوص به خود را دارند. سوغات شهرستان اردکان در استان یزد ارده است و به دلیل مرغوبیت و کیفیت آن، خرید ارده برای من به هر ٦ماه یک‌بار در زمان سفر به سبزوار موکول می‌شد.

رشید ادامه داد: همین مسئله سؤالی در ذهنم ایجاد کرد "که چرا همه مردم و در هرزمانی نمی‌توانند سوغاتی و تحفه شهر مدنظرشان که باکیفیت و تازه تولیدشده است را تهیه کنند؟!" در حقیقت ای‌تحفه در پاسخ به این سؤال و نیاز شکل گرفت.

وی با بیان این‌که ای‌تحفه ضمن آسان‌تر و در دسترس قرار دادن سوغاتی شهرهای مختلف، محصولات باکیفیت و مرغوب را به دست خریدار می‌رساند، عنوان کرد: ای تحفه محصولات و تولیدات را انبار نمی‌کند؛ روش کار به این صورت است که خریدار سفارش خود را در نرم‌افزار ثبت می‌کند، سپس فروشنده پس از دریافت اطلاعات سفارش ازجمله محصول موردنظر، مقدار سفارش شده و مقصد محصول تولید روز خود را با روشی صحیح و اصولی بسته‌بندی کرده و در نرم‌افزار آماده بودن سفارش را تأیید می‌کند، پس‌ازآن پیامکی به مرکز پست شهر مبدأ ارسال می‌شود و اداره پست محصولات سفارش شده را از سطح شهر جمع‌آوری و ارسال می‌کند.

این کارآفرین عنوان کرد: عدم وجود انبارداری و فروش تولید روز از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ای تحفه است که در سایت‌های مشابه مشاهده نشده است.

رشید ادامه داد: همچنین مرجع بودن ای تحفه از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن است، هم‌اکنون پوشش حدود ٣٠درصد از استان‌های کشور صورت گرفته که تا پایان سال آن را به ١٠٠درصد خواهیم رساند.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌ای تحفه نیز ضمانت اصالت و کیفیت محصولات است. همان‌طور که می‌دانید بومیان هر شهر، بهترین مرجع و راهنما برای انتخاب و خرید سوغاتی آن شهر هستند، ای تحفه با نظرسنجی از بومیان شهرها مرغوب‌ترین و بهترین تولیدکننده سوغاتی شهرها را برگزیده و با آن‌ها قرارداد عقد می‌کند.

مؤسس استارتاپ "ای‌تحفه" افزود: طراحی این کسب‌وکار از ابتدا به‌گونه‌ای بوده است که ما نیازی به حمایت و حتی همراهی دولت نداشته باشیم.

رشید بیان کرد: تنها مشکلی که نه‌تنها برای کسب‌وکار ما بلکه برای بیشتر استارتاپ ها وجود دارد بحث لجستیک است؛ البته به‌تازگی صحبت‌هایی با اداره پست شده است و امیدواریم مشکل مربوطه حل شود.

وی اضافه کرد: جمله‌ای کلیشه‌ای وجود دارد که روزانه با آن مواجه می‌شویم؛ " اگر موفقیت می‌خواهی، تسلیم نشو و پشتکار داشته باش." من نیز پیش‌ازاین، شاید این جمله را می‌شنیدم و آن را کلیشه‌ای می‌دانستم اما طی یک سال و چند ماه که تصمیم به راه‌اندازی کسب‌وکارم داشتم این جمله را باپوست و استخوان درک کردم، تمامی افرادی که قصد شروع و راه‌اندازی کسب‌وکاری را دارند نیز این جمله را جدی بگیرند و به آن عمل کنند، کسی که نتواند این‌چنین عمل کند بهتر است کارمند بماند.

رشید تصریح کرد: ای‌تحفه سفیر سوغات ایران خواهد شد و علت آن گلچین شدن بهترین سوغاتی‌ها و تحفه‌ها توسط ما است.

وی ادامه داد: چندی دیگر صادرات بهترین و مرغوب‌ترین سوغاتی‌ها و محصولات ایران ازجمله فرش، زعفران، خاویار، خرما و سایر سوغاتی‌ها را به کشورهای دیگر توسط ای تحفه صورت می‌گیرد و ما ایران را با بهترین محصولات آن به جهان معرفی خواهیم کرد.

این کارآفرین اظهار کرد: ای تحفه موفق به کسب رتبه اول در رویداد اینوتکس استان هرمزگان شده و همچنین عنوان شرکت خلاق را از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان گفت: مدت یک سال و چند ماه روی طرح ای تحفه کار کرده‌ایم، شروع به کار آن از ابتدای تابستان سال جاری بوده و امیدواریم همان‌طور که در مدت‌زمان کوتاه موفق عمل کرده است؛ پس‌ازاین نیز موفقیت‌ها و عناوین مختلفی برای ای تحفه به دست آید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم