20 طرح هادی روستایی خراسان جنوبی آماده افتتاح است


20 طرح هادی روستایی خراسان جنوبی آماده افتتاح است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: 20 طرح هادی روستایی در استان آماده افتتاح است و تاکنون از اعتبار مصوب استانی امسال مبلغ چهار میلیارد و 945 میلیون تومان تخصیص یافته است.

علی اصغر آسمانی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مجموع اعتبار مصوب استانی سال ۹۸ برای اجرای طرح هادی را ۱۰ میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اگر کل مبلغ یادشده پرداخت شود طرح هادی ۱۵ روستای دیگر آغاز و طرح ۸۴ روستا تکمیل خواهد شد.

وی همچنین از تخصیص یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار ملی از ابتدای امسال برای اجرای طرح هادی روستاها خبر داد و گفت: با این مبلغ طرح هادی ۱۱ روستا اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: از محل اعتبارات ملی بازسازی روستاهای آسیب دیده از سیل نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای زیرکوه، ماژان، چاه مسافر، بندان و کرغند مصوب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی با اشاره به تخصیص ۷۰ درصدی این اعتبار افزود: مبلغ یادشده در صورت تخصیص کامل، برای اجرای پروژه‌های حفاظتی هزینه می‌شود که هم اکنون در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر ۳۸ هزار و ۶۷۳ تن قیر رایگان به ارزش ۵۳ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان دریافت شده است گفت: این میزان قیر در اجرای آسفالت ۳۲۰ روستا هزینه شده است.

آسمانی مقدم ادامه داد: امسال نیز اعتبارات قیر رایگان به میزان ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تصویب شده که در صورتی تخصیص کامل، برای معابر روستاهای سطح استان هزینه خواهد شد.

وی گفت: تاکنون طرح هادی در ۵۴۰ روستای استان اجرا و بالغ بر ۱۳۱ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان در این روستاها هزینه شده است.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ تعداد ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان خراسان جنوبی وجود دارد که ۸۸۶ روستا دارای طرح هادی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل