شهیدان سرمایه‌های گرانبهایی که امنیت آفریدند


شهیدان سرمایه‌های گرانبهایی که امنیت آفریدند

بندرعباس- ایرنا- شهیدان انقلاب اسلامی ایران سرمایه‌های گرانبهایی هستند که امنیت را برای ما به ارمغان آوردند؛ آنها جان خود را برای حفظ امنیت ما دادند.

در حکومت پهلوی نوکری برای آمریکا افتخار بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی دست آمریکایی‌ها از این کشور قطع شد به همین دلیل شروع به توطئه‌چینی و دشمنی‌ با مردم ایران کردند که یکی از آن حمایت از صدام و به راه‌انداختن جنگ تحمیلی بود.
در این جنگ که صدام با حمایت‌های بین‌المللی همراه بود، همین عربستان سعودی با دلارهای نفتی در کشور تازه انقلاب کرده ایران، درحق مردم مردم ایران دشمنی کرد.
استاندار هرمزگان با طرح این پرسش که؛ چرا جنگ تحمیلی شروع شد و ما مقاومت کردیم و دشمن نتوانست به هدف‌هایش برسد، گفت: هزاران چرایی در این گنجینه عظیم و ارزشمند به نام هشت سال دفاع مقدس وجود دارد اما از این پرسش‌ها به درس‌ها و جواب‌های اقناع‌کننده‌ای دست خواهیم یافت.
فریدون همتی روز دوشنبه در اجلاسیه دانشجویی، دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان با بیان این مطلب که؛ انسان در مقابل هر پاسخ منطقی به طور منطقی تسلیم می‌شود و آن را می‌پذیرد، اظهارداشت: وقتی پای صحبت‌های رزمندگانی که در جبهه بودند بنشینیم درس‌ها و حرفه‌های ناگفته زیادی خواهیم شنید.
وی ادامه داد: ایمان و توکل به خدا و تبعیت از امام راحل و وحدت نیروهای ارتش، بسیج و سپاه از اصلی‌ترین رمزهای پیروزی ما درجنگ تحمیلی بود.
استاندار هرمزگان گفت: رفتارهای شهیدانی مثل شهید فهمیده در جنگ را مطالعه کنید واقعا آن‌ها در کدام دانشگاه این همه درس آزادگی و آزادمردی و خصلت‌های زیبا آموخته بودند.
همتی از شهیدان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ایران به عنوان سرمایه‌های گرانبهایی در حفظ امنیت کشور یاد کرد و افزود: حماسه‎آفرینی‌های دفاع مقدس نیز تجربه‌های گرانبهایی است که نباید فراموش شوند زیرا در آینده به همه آن‌ها نیاز داریم.
نماینده عالی دولت در هرمزگان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در میان این همه توطئه به برکت آنچه از دفاع مقدس به دست آورده امروز در مقابل دشمن عزتمندانه می‌ایستد.
وی توصیه کرد: اجلاسیه‌های شهدا را گامی در راستای ارزش‌گذاری به مقام شهدا و تجلیل از جایگاه جانبازان و شجاعت و ایمان جوانان ایرانی قرار دهیم.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: برای یادآوری اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط عزت و سربلندی قرار دارد، بازخوانی و مرور خاطرات شهدا و حماسه‌های هشت دفاع مقدس ضروری است.
شهیدان سرمایه‌های گرانبهایی که امنیت آفریدند

دومین روز از برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان با محوریت پاس‌داشت مقام شهیدان دانشجویی، دانش‌آموزی و فرهنگیان این استان با ویژه برنامه‌های مختلفی در بخش‌های سرود، نمایش، مداحی، تجلیل از خانواده شهدا و رونمایی کتاب همراه بود.
اجرای گروه‌های‎‌ سرود "سقای حسین" بسیج دانش‌آموزی شهید صدوقی روستای حکمی میناب و سرود پایگاه قمربنی‌هاشم بندرلنگ با موضوع "گام دوم انقلاب" از بخش‌های جانبی این اجلاسیه بود.
نمایشی با محوریت دفاع مقدس توسط سه نفر از بازیگران فیلم سینمایی اخراجی‌ها اجرا شد.
تجلیل از خانواده‌های شهیدان دانش‌آموز و دانشجو و فرهنگی به ترتیب شهیدان علی اکبرسالاری، علی اکرامی، حسن ذاکری قشمی، حسین الله‌پرست(شهیدان دانش‌آموز)، سید علی اصغر جاهد، حسن دانشمند امیدرضا گنجی‌پور، محمد دژله(شهیدان دانشجو) و سید ابوالفضل عمرانی، علی رضایی و ابوالقاسم رشن(شهیدان فرهنگی) از دیگر بخش‌های امروز اجلاسیه دانشجویی، دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان بود.
بخش پایانی این اجلاسیه با رونمایی از کتاب‌های شهاب(شهید حسن دانشمند)، در آن شهر تاریکی(شهید سید علی اصغر جاهد)، از نیمکت تا آسمان و حسین غواص(شهید حسین الله‌پرست) همراه بود.
ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز را تقدیم اسلام کرده که از این تعداد، ۱۷۱ شهید متعلق به استان هرمزگان است.
اجلاسیه به اجلاسیه ملی شهدای زن و زنان ایثارگر هرمزگان روز گذشته یکم دی‌ماه در اولین روز از آغاز رسمی کنگره ملی ۱۵۰۰شهید این استان، با حضور جمع زیادی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان زن و مرد در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.
کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان استان هرمزگان فردا با اجلاسیه روحانیان در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

این کنگره تا پنجم دی‌ماه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان