هوای 13 شهر کرمانشاه به کمتر از صفر درجه می‌رسد


هوای 13 شهر کرمانشاه به کمتر از صفر درجه می‌رسد

کرمانشاه- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، از ادامه سرمای شبانه در بیشتر نقاط استان خبر داد و گفت: برای امشب (دوشنبه) انتظار می رود دمای 13 شهر استان به کمتر از صفر درجه برسد.

علی محمد زوراوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کرمانشاه، اسلام آبادغرب، جوانرود، حمیل، روانسر، سرارود، سنقروکلیایی، کنگاور، گهواره، گواور، هرسین، کرند و کوزران مناطقی هستند که برای امشب دمای زیرصفر درجه را تجربه می کنند.

وی افزود: در این میان سنقروکلیایی با هفت درجه و کنگاور و کوزران با ۶ درجه زیر صفر سردترین نقاط استان خواهند بود.

زوراوند ادامه داد: حداقل دمای امشب شهر کرمانشاه نیز در سردترین حالت به چهار درجه زیر صفر می رسد که تقریبا همانند شب گذشته خواهد بود.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دیشب سنقروکلیایی با دمای منفی ۵.۶ درجه در کنار کوزارن با دمای منفی ۵.۵ درجه سردترین نقاط استان بودند.

وی با بیان اینکه سرمای شبانه برای فردا شب (سه شنبه) نیز ادامه پیدا می کند، تصریح کرد: انتظار می رود از چهارشنبه شب و با ورود موج جدید بارشی به جو استان بین ۴ تا ۶ درجه نسبت به امشب افزایش یابد.

زوراوند در خصوص موج بارشی جدید نیز گفت: سامانه بارشی از اواخر روز چهارشنبه تا اوایل روز شنبه هفته آینده وارد جو استان شده و به تناوب سبب بارش برف و باران در نقاط مختلف به همراه وزش باد خواهد شد.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه افزود: بارش برف در مناطق سردسیر نمود بیشتری داشته و به تدریج در برخی نواحی معتدل استان مانند برخی مناطق شهر کرمانشاه نیز مشاهده خواهد شد.

وی همچنین میانگین بارش های امسال را ۱۳۳.۴ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۲ درصد کاهش داشته است.

زواروند میانگین بارش های سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه را نیز حدود ۱۸۴ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال گذشته ۲۳ درصد کاهش و نسبت به دوره بلند مدت ۵۳ درصد افزایش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل